Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

הליכות ג'יין ומועדון "חיים בסרט ירוק"

הליכות ג'יין ומועדון "חיים בסרט ירוק"
עיריית גבעתיים

בשבוע הראשון של חודש מאי הוזמנו תושבי העיר להקרנה פתוחה לציבור של  הסרט "יוצאים מהקופסה": סיפורו של אב שחש שילדיו מתמכרים למסכים ושיצא בקמפיין להוציא את ילדי שנות ה-2000 אל הטבע. הסרט לווה בשיחה עם אורית משעל, מובילת הפרויקט הסביבתי "צאו החוצה".

הליכות ג'יין ומועדון "חיים בסרט ירוק".
עיריית גבעתיים

בהמשך השבוע צויין גם בגבעתיים פסטיבל הליכות ג'יין  (Jane's Walk). הפסטיבל  שנחגג, בלמעלה מ-100 ערים בעולם לזכרה של העיתונאית ומבקרת הערים ג'יין ג'ייקובס, מהווה הזדמנות לתושבי הערים להכיר את עריהם דרך שיחות והליכות שמובילים תושבים בהתנדבות מלאה, ובצורה בלתי אמצעית. למעלה מ- 250 תושבי העיר נרשמו לסדרת הליכות-סיורים עירוניים ביוזמת היחידה לקיימות ולאיכות הסביבה באגף שפ"ע.

השנה התקיימו שש הליכות שהובילו תושבים-מתנדבים. את הליכות ג'ין בעיר פתחה ההליכה בהובלת חבר המועצה ומחזיק תיק איכות הסביבה, עו"ד אביעד מנשה, שהוביל את המסיירים ל"סבב ברים" לאורך רח' כצנלסון. הסיור כלל מפגש עם בעלי ברים שסיפרו על התפתחות הרחוב שמשנה את פניו בשנים האחרונות ומהווה מוקד של בילוי לתושבי העיר והסביבה.

בהמשך השבוע התקיימו סיורים נוספים: את הסיור "שבילי ההליכה הנסתרים מן העין" הובילה רקפת פסו קונפורטס, מנהלת אגף התחדשות עירונית בעיריית גבעתיים. את הסיור בנושא "עיר ידידותית לילדים" ואיך גורמים לעיר להיות יותר טובה לילדים ולמבוגרים, הוביל דרור רשף, פעיל סביבתי.

גיל אורן פעיל בקהילה הלבט"בית הוביל את הסיור "גאווה בגבעתיים" בין נקודות ציון משמעותיות עבור הקהילה הגאה, במסגרתו פגשו המסיירים את בני משפחתו של ניר כץ ז"ל שנרצח בברנוער, את סגנית ראש העירייה ומחזיקת תיק הלהט"ב בעירייה אור-לי ניב ואת אלישע אלכסנדר, יו"ר עמותת מעברים לתמיכה והעצמה של קהילת הטרנסג'נדרים.

משה כץ, מדריך טיולים ותיק, הדריך את הסיור "עבר ומחר" לנקודות ציון להיסטוריה העשירה והמגוונת של גבעתיים. הסיור לווה בפגישות עם אנשים הקשורים להיסטוריה העירונית, בשירה בציבור ובנגינה באקורדיון.

את סדרת הסיורים סיים הסיור "טבע עירוני" בין גבעת קוזלובסקי לגינה הקהילתית גן רבקה, בהובלת ניר מסורי, עובד החברה להגנת הטבע. במסגרת הסיור זכו המשתתפים להכיר חלק מאתרי הטבע העירוני בגבעתיים.

מחזיק תיק איכות הסביבה, עו"ד אביעד מנשה מסר: אנו חותמים שבוע רצוף וגדוש באירועים.
פתחנו את השבוע עם חניכת "מועדון חיים בסרט ירוק". זהו מיזם חדש שבו נקרין בחינם אחת לרבעון סרט שיעסוק בנושא איכות הסביבה וקיימות לטובת תושבי העיר. במסגרת ההקרנה יזכו התושבים גם להרצאה ולשיחה עם המרצים המובילים בתחום. בהמשך השבוע המשכנו את מסורת הליכות ג'ין בעיר. אני שמח שהשנה מספר התושבים שנרשמו והגיעו לסיורים גדל באלפי אחוזים לעומת אשתקד. למעשה, היה עלינו להוציא סיורים נוספים שלא תוכננו בפועל בשל המספר הרב של הנרשמים.  הנתון הזה מלמד אותנו שגיבוש סיורים בנושאים ספציפיים ורתימת תושבי העיר שמזוהים עם עשיות בתחומים שונים להובלת הסיורים הוכיחו את עצמם ולראיה – התושבים הצביעו על כך ברגליים. אין לי ספק שבשנה הבאה מגוון ההליכות שיוצעו לתושבי העיר יגדל ובהתאמה גם מספר המסיירים. אני מבקש להודות לכל המתנדבים שהובילו את ההליכות וכמובן לתושבים שנרשמו והגיעו אליהם.

 

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
איך בוחרים נכון ריצוף לבית
יש לריצוף של הבית השפעה רבה על העיצוב, המראה הכללי...
מוזיקה לאירועים דתיים
היהדות עשירה במסורות ובסמלים, וכך גם האירועים בה, אשר מהווים...
התייחסות מחמירה לעבירות אלימות במשפחה- איך הדבר בא לידי ביטוי?
עבירות אלימות במשפחה נתפסות בעיני החוק ובכלל בעיני החברה בתור...
שינה איכותית ובריאה
על מנת שתוכלו לישון בצורה נוחה במיוחד תוכלו לעשות שימוש...
בכל מקום שיש בו צנרת יש פוטנציאל לבעיה
צנרת תקנית לא אמורה לסבול מבלאי או בעיות מיוחדות בתוך...
מגישים מועמדות לתפקיד בטחוני? ודאו שאין רישום משטרתי
במיוחד בגיל צעיר אנשים שאין להם רקע פלילי אלא מגיעים...
עיצוב הבית מתחיל בכם
כל מעצבת פנים שתשכרו לעבוד על עיצוב הבית שלכם תשב...
10 ערים מומלצות לטיול באירופה
באירופה ישנן ערים רבות ומרתקות שראויות לביקור. כל עיר מציעה...
לחיות עם שמכם הטוב ללא כתם פלילי
כשאזרחים נורמטיביים רבים מוצאים את עצמם בתחנת המשטרה כשהם נקראים...
הידעתם? אתם יכולים להשכיר את הגג שלכם לחברת החשמל
אנשים חכמים יודעים לנצל את המשאבים הקיימים ברשותם בשביל להרוויח...