Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

המלכודת של פוליסות הביטוח המוזלות לאופנועים – חוות דעת של עורך דין תאונות אופנוע

המלכודת של פוליסות הביטוח המוזלות לאופנועים – חוות דעת של עורך דין תאונות אופנוע
קרדיט: unsplash

אחד התסכולים הגדולים שיש לי בתור עורך דין תאונות אופנוע ותיק הוא מה שנתפס בעיניי כמעשה מרמה מוחלט, מכירתן של פוליסות ביטוח חובה לאופנועים הכוללת תניה בדבר השתתפות עצמית. הישראבלוף הוא כזה: חברת הביטוח, בדרך כלל "הפול", מציעה ולעיתים אף ממליצה בחום רב מדי לאופנוען המגיע לרכוש ביטוח חובה עסקה במסגרתה האופנוען יקבל הנחה של 30% מעלות הפוליסה השנתית ותמורת סכום זה יוותר ככל ותקרה לו תאונה על שכר שבוע ראשון להיעדרותו מהעבודה ועל 25,000 ₪ מרכיב הפיצוי בגין הנזק הלא ממוני (כאב וסבל). המשמעות היא שברבות מן התאונות ה"קטנות" מוותר האופנוען על כל הפיצוי המגיע לו (גם אם הוא עשה כמה תאונות באותה שנה) ובגדולות הוא מפסיד כ 25,000 ₪ + שבוע שכר.

קרדיט: unsplash

כל עורך דין תאונות אופנוע מכיר את התסכול אותו חש האופנוען ברגע שהוא פונה לעורך הדין מתוך רצון להגיש תביעת נזקי גוף בתאונת דרכים ומגלה לתדהמתו שמה שנאמר לו בזריזות ע"י פקידת הביטוח, ללא שהבין עד הסוף למעט ההבנה כי הוא מקבל הנחה, היה פח בו נפל. אלא שאז הוא מבין כי העוקץ שנעשה לו היה כפול. באותו מעמד בו הוצעה לו ההנחה הציעה פקידת הביטוח פוליסת ביטוח המתיימרת להשלים את אותה פוליסה בעלת מום בה היא מתחייבת לשלם פיצוי במקרה של שבר מתאונה. הפוליסה הזו "אוכלת" חלק מההנחה שכן היא עולה כסף, אולם אין מה כדי להועיל לאותו אופנוען שנחבל חבלות יבשות או נפצע פצעי שפשוף אשר הותירו לו צלקות. לך תסביר לו שבסוף גם בקושי קיבל הנחה וגם לא מקבל פיצוי…

אז מה ההמלצה של עורך דין תאונות אופנוע לגבי רכישת ביטוח חובה?

קודם כל, להימנע מלרכוש את הפוליסות המוזלות המוצעות לרוכבי אופנועים וקטנועים. מספיק שתעשו תאונה לא קשה אחת לעשר שנים ותצאו מופסדים מהעסקה הזאת. בביטוח חובה רוכשים את הטוב ביותר. ככל ואתם רכשתם ביטוח מוזל הכול תניית השתתפות עצמית, שדרגו אותו עוד היום, אפילו אתם נמצאים באמצע שנת הביטוח, אף אחד לא מבטיח לכם שלא תעברו תאונה בתקופה שנותרה עד לתום הביטוח. הפיצו את הבשורה לכל רוכב אופנוע או קטנוע באתם מכירים, לרכוש רק ביטוח חובה מלא. כאשר מי מחבריכם יידרש להגיש תביעת נזקי גוף מתאונת דרכים הוא יברך אתכם.

הימנעו מקניית מוצרי ביטוח "משלימים" וזולים. אין קונים מוצר פגום אחד כדי להשלים אותו עם מוצר מוזל אחר כדי לייצר יחד פטנט מוזל. זה לא עובד. יש קאץ' –  פשוט אין לכם את הכלים לזהות אותו. סמכו עליי, "רק" מעל עשרים וחמש שנים בהם אני נותן שירות של עורך דין תאונות אופנוע.

על הכותב

תאונות אופנוע הינם תאונות דרכים בעלות מאפיינים ייחודיים. הפגיעות בתאונות אלה הינן פעמים רבות בדרגות חומרה גבוהה ביותר ולעיתים אף קטלניות. דווקא משום כך ישנה חשיבות להיות מלווה על ידי עורך דין תאונות אופנוע בכיר ומנוסה, אשר מכיר את ההיבטים השונים של התאונות האלה, מן הצד הביטוחי, מן הצד הרפואי וכמובן ההיבט המשפטי על כל הזכויות אותן ניתן למצות מול הגורמים השונים. עורך דין קובי שפירא הוא עורך דין נזקי גוף משנת 1995. עם ניסיון של מעל 10,000 מקרים שונים בהם סייע משרד עו\"ד קובי שפירא לנפגעי גוף מתאונה, בהם נפגעי תאונות אופנוע רבים, מוכר עו\"ד קובי שפירא כבעל מוניטין איכותי והינו עורך דין תאונות אופנוע מן המובילים בתחום.

המאמר נכתב על ידי עו"ד קובי שפירא, בעלי משרד עורכי דין מוביל בתחום נזקי גוף מתאונה. קובי שפירא הינו עורך תאונות דרכים משנת 1996 ועוסק בלעדית בייצוג נפגעי גוף מתאונות מכל הסוגים. לעו"ד קובי שפירא ניסיון של מעל 11,000 מקרים ומעל 99.5% הצלחה!

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
הכשרה מקצועית ומוסמכת
במידה ושקלתן להצטרף לעולם המיוחד של טיפול בנשים בזמן ההיריון...
איך להחזיר את העניין וההנאה לחיי המשפחה שלכם?
שמירה על להבת הזוגיות היא לא דבר של מה בכך,...
קניית דירה – על שום מה ולמה
רכישת דירה, בין אם למגורים או להשקעה, היא החלטה משמעותית...
איך הכי כדאי להשקות את הגינה
השקיה נכונה היא המפתח לגינה פורחת. אם יש לכם גינה...
כשאתם זקוקים לעזרה משפטית יש מי שעומד לצדכם
גם אזרחים נורמטיביים לגמרי נזקקים לשירותי עורך דין בהזדמנויות שונות...
הכירו את המעצבת שהופכת בתים לאמנות מגורים
אלה מורגן היא דמות מובילה בתעשיית עיצוב הפנים בישראל, עם...
איך מטפלים בקשיים רגשיים ולמה זה כל כך חשוב
מחלה בנפש, לא משנה מדוע זו הופיעה, היא מחלה לכל...
מדריך מקיף לתושבי גבעתיים על איך לכבוש את מבחן ה-GMAT
מבחן ה-GMAT, המהווה שער הכניסה לתוכניות MBA יוקרתיות רבות ברחבי...
מה אפשר לייצר באמצעות הדפסה 3d?
מדפסות תלת מימד מהוות כיום את אחד המוצרים המתקדמים ביותר...
איך הרכב מוסיקלי משפיע על האירוע שלכם?
שיקול חשוב לכל מי שמתכנן אירוע בלתי נשכח הוא האם...