Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

הנוער והקשישים אומרים לא לאלימות

הנוער והקשישים אומרים לא לאלימות

כמאה בני נוער מגבעתיים ערכו בסוף השבוע שעבר ברחובות העיר צעדת מחאה כנגד אלימות נגד קשישים. הצעדה הנה יוזמה של מועצת הנוער העירונית, אשר גייסה לנושא את עיריית גבעתיים, תנועות הנוער העירוניות וארגוני הגמלאים בעיר.

גבעתיים הנה העיר בעלת אחוז האוכלוסייה המבוגרת הגבוה ביותר מכל הערים בארץ, כאשר כ-60 אחוז מגמלאי העיר מוגדרים כניצולי שואה. בשל כך, משקיעה העירייה והקהילה משאבים גדולים בתמיכה ועזרה לאוכלוסיה זו. בין השאר מאבטחת סיירת הביטחון העירונית את יום קבלת קצבאות הזקנה ועורכת סיורים ומלווה קשישים באזורי הבנקים והביטוח הלאומי בעיר.

הגם שמקרים של אלימות נגד קשישים הם נדירים בעיר, החליטה מועצת הנוער לצאת בקריאה ארצית כנגד האלימות נגד קשישים וזאת על רקע העלייה הכלל ארצית של כ-30% במקרים של אלימות.

בני הנוער ערכו צעדה אשר יצאה מבית הגמלאי בגבעתיים וחצתה את העיר מצפון לדרום, כאשר בסופה נערכה עצרת ברחבת הקניון בעיר, אשר אותה הובילה שיר נוי-פיינר, בת ה-17, תלמידת תיכון מגבעתיים אשר יזמה את האירוע בשיתוף חבריה למועצת הנוער. בני הנוער הפריחו לאוויר מאות בלונים ירוקים אשר עליהם נכתב "נוער נגד אלימות נגד קשישים".

ראש עיריית גבעתיים, ראובן בן שחר, חתם בעצרת על העצומה אשר יזמו בני הנוער ואמר: "יצחק רבין אמר שהאלימות הנה כרסום יסודות הדמוקרטיה בה אנו חיים – ואני רוצה להוסיף שאין אלימות בזויה יותר, מכזו שמופנית כנגד קשישים. פה היום, מגבעתיים – יוצאת קריאה במסר ברור – לא משליכים אנשים לעת זקנתם, לא השלכה פיזית ולא השלכה ערכית, ככלות כוחם של אלו אשר בצעירותם בנו את הארץ הנפלאה שלנו ואת העיר הוותיקה שלנו, אנחנו לא מתכוונים להמתין עד שיקרה מקרה אלימות אלא יוצאים באופן מונע, גם על ידי סיירת הביטחון וגם על ידי אירועים מסוג זה, במסר שאנו לא נסבול מקרים שכאלה".

שיר נוי פיינר (17) מיוזמות הצעדה: "כנערה לא יכולתי להישאר אדישה לעלייה במקרים של אלימות נגד קשישים והרגשתי שאני חייבת לעשות משהו. ביחד עם חברי נפגשתי עם קשישים בעיר ושמענו על הדאגות והצרכים שלהם. אני מאמינה שזה שבני הנוער נפגשים ומדברים עם קשישים גורם להם לרכוש להם כבוד, מה ששבה את ליבי הוא שאנחנו באנו לעשות להם כבוד אבל בפועל הם אלו אשר עשו לנו".

פיינר מספרת גם כי העצומה אותה ערכו בני הנוער תשלח למשרד לענייני גמלאים, בראשות השר רפי איתן אשר נתן את ברכתו לנושא ומזה מספר חודשים מוביל המשרד קמפיין ארצי להעלאת המודעות ולמאבק באלימות כנגד קשישים. אליעזר איזנשמיט בן ה-89 מגבעתיים מספר: "האירוע הזה הוא דבר נפלא ויוצא דופן, אפילו שאצלנו בגבעתיים אין אלימות נגד קשישים זה מעביר מסר לציבור ובמיוחד החיבור הזה עם הנוער הנהדר שיזם את האירוע".

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
גבעתיים לא מעלימה עין
עובדות ועובדי עיריית גבעתיים התגייסו להעלאת המודעות למאבק נגד אלימות...
חנוכה מדליק אש בגבעתיים
פסטיבל הצגות חנוכה בתיאטרון, הפנינג גלגליות בפארק גבעתיים ועוד מגוון...
חגיגת אופנה בגבעתיים - עד 50% על פריטים בחנויות ברחבי העיר
יום חמישי 15.9.22 | 16:00-21:00 יום שישי 16.9.22| 09:00-15:00 חגיגת אופנה בחנויות...
"הוא סלל עבור כולנו את דרך השלום"
לראשונה בישראל- גינה ציבורית ברח' דרך השלום בגבעתיים תיקרא ע"ש...
גרפיטי היסטורי - 130 ארונות בזק בגבעתיים קושטו בציורי גרפיטי במיזם של מחלקת הנוער לתיעוד ההיסטוריה העירונית
במסגרת חגיגות 100 שנה לגבעתיים, נצבעו 130 ארונות בזק ברחבי...
מהפכת התשלומים מגיעה לגבעתיים
עיריית גבעתיים ואפליקציית bit, בשיתוף אוטומציה החדשה, משיקות אפשרות תשלום...
אתר חדש הפציע
עיריית גבעתיים השיקה אתר משודרג וידידותי למשתמש, הכולל את כל...
הנסט – המקום להיות אני
מקום מיוחד בלב העיר נחנך עבור קהילת הלהט"ב במרכז קהילתי...
להיות חופשית: גבעתיים במקום הראשון במדד החופשיות
על פי דוח של ישראל חופשית, גבעתיים העפילה לראש הטבלה...
חנוכה 2021 בגבעתיים
מסיבות חנוכה מדליקות, תהלוכות זוהרות, הצגות ילדים, הפנינג ססגוני, חלוקת...