Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

הסרת עודפי עור – כל מה שחשוב לדעת

הסרת עודפי עור – כל מה שחשוב לדעת
מקור pixabay

מגפת ההשמנה הפכה למגפה עולמית, קרוב לשני מיליארד אנשים ברחבי העולם סובלים מהשמנת יתר. ולצד מגפת ההשמנה, ניתוחי ההרזיה הפכו לנפוצים ביותר בעקבות הצלחתם במיגור תופעת ההשמנה. אולם, למרות ההצלחה של ניתוחי ההרזיה בהפחתת שומן, העור לא תמיד מתכווץ יחד עם ירידת השומן, דבר שיוצר עודפי עור. 

הסרת עודפי עור - כל מה שחשוב לדעת
מקור pixabay

תופעת עודפי עור נפוצה ביותר ומוכרת כמעט לכל אדם שעשה אי פעם דיאטה משמעותית בחייו או עבר ניתוח להרזיה והוריד ממשקלו בצורה דרסטית. למעשה, הרזייה במצבי השמנת יתר גורמת לירידה ברקמות שומן גדולות, אולם לרוב אינה מכווצת את מעטפת העור, וכך מצטברים עודפי שומן באזורים מסוימים בגוף, ונותר עור עודף שנתלה לצד הגוף, מקשה על תנועתו ומעוות את צורתו וגורם למראה עור רפוי ומדולדל. עודפי העור הנוצרים בגוף מתרכזים לרוב באזורי הבטן, הירכיים, הזרועות, דופן בית החזה, הצוואר והפנים. 

עודפי העור יוצרים מגבלות פיזיות וגופניות, הזעת יתר, פטרת כרונית, ריח גוף עז, כיבים ופצעי עור. בנוסף, העור העודף עלול להשפיע באופן רגשי על הסובלים מהתופעה וליצור מבוכה ואף בעיות חברתיות קשות. 

איך נוצרים עודפי העור בגופנו? 

האיבר הגדול ביותר בגוף האדם הוא העור. העור שלנו הוא דבר מופלא, יש לו יכולת להימתח ולהתאים את עצמו לשינויים הגופניים החלים עלינו במהלך השנים. אנשים שעלו עלייה דרסטית במשקל כתוצאה מהריון או השמנת יתר, עורם נמתח ומתאים את עצמו בצורה מדהימה למבנה גופם החדש. אולם, כשהעור אמור להתכווץ חזרה אל מימדיו הקודמים, הוא עלול להפוך לעודפי עור שבאים לידי ביטוי בעור מדולדל, רפוי ולא אסתטי. 

שלוש שכבות מרכיבות את עור האדם: האחת, שכבת השומן התת עורי שהיא השכבה הפנימית ששומרת על האיברים הפנימיים, השנייה, שכבת הדרמיס שהיא השכבה האמצעית העבה שמקנה לעור את חוזקו, והשלישית, שכבת האפידרמיס שהיא השכבה הדקה ביותר של העור. 

תופעת עודפי העור מושפעת מקריטריונים כגון: מגדר, גנטיקה וגיל. העור שלנו בצעירותו הוא גמיש, ובמרוצת השנים ככל שאנו מתבגרים הוא הופך ליותר נוקשה ופחות אלסטי, דבר שמשפיע על יכולתו להתכווץ בעת ירידה במשקל. לאורך השנים, עם הגיל, האפידרמיס שלנו הופך דק יותר, הדרמיס שלנו נחלש וסיבי הקולגן שבו מתרופפים ועורנו פחות גמיש "וזורם" עם השינויים בגופנו.

למי מתאימה הסרת עודפי עור ?

הסרת עודפי עור מתאימה לאנשים שעברו ניתוחי הרזייה, לנשים אחרי לידות ששואפות לחזור במהרה לגזרה ולספורטאים שהפסיקו בבת אחת פעילות גופנית אינטנסיבית. ניתוח הסרת עודפי עור אינו מתאים לבני נוער וילדים שטרם סיימו את תהליך ההתבגרות והצמיחה שלהם ולנשים שמתכננות הריון נוסף. ניתוח הסרת עודפי עור מתבצע תחת הרדמה כללית של המטופל ואורך בין שעה לשלוש שעות. לרוב לאחר הניתוח המטופל יתבקש לקנות בגד הידוק מיוחד, שמסייע בקיבוע מצב העור החדש. 

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
הכשרה מקצועית ומוסמכת
במידה ושקלתן להצטרף לעולם המיוחד של טיפול בנשים בזמן ההיריון...
איך להחזיר את העניין וההנאה לחיי המשפחה שלכם?
שמירה על להבת הזוגיות היא לא דבר של מה בכך,...
קניית דירה – על שום מה ולמה
רכישת דירה, בין אם למגורים או להשקעה, היא החלטה משמעותית...
איך הכי כדאי להשקות את הגינה
השקיה נכונה היא המפתח לגינה פורחת. אם יש לכם גינה...
כשאתם זקוקים לעזרה משפטית יש מי שעומד לצדכם
גם אזרחים נורמטיביים לגמרי נזקקים לשירותי עורך דין בהזדמנויות שונות...
הכירו את המעצבת שהופכת בתים לאמנות מגורים
אלה מורגן היא דמות מובילה בתעשיית עיצוב הפנים בישראל, עם...
איך מטפלים בקשיים רגשיים ולמה זה כל כך חשוב
מחלה בנפש, לא משנה מדוע זו הופיעה, היא מחלה לכל...
מדריך מקיף לתושבי גבעתיים על איך לכבוש את מבחן ה-GMAT
מבחן ה-GMAT, המהווה שער הכניסה לתוכניות MBA יוקרתיות רבות ברחבי...
מה אפשר לייצר באמצעות הדפסה 3d?
מדפסות תלת מימד מהוות כיום את אחד המוצרים המתקדמים ביותר...
איך הרכב מוסיקלי משפיע על האירוע שלכם?
שיקול חשוב לכל מי שמתכנן אירוע בלתי נשכח הוא האם...