Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

הפוך, גוּטה: חתונה הפוכה – הלהיט החדש בכל אולם אירועים במרכז

הפוך, גוּטה: חתונה הפוכה – הלהיט החדש בכל אולם אירועים במרכז
תמונה באדיבות: יח"צ

לחתונות בישראל, כך נדמה, יש סדר התנהלות קבוע: קבלת פנים, חופה, ארוחה, ריקודים. אך טרנד חדש שהולך וכובש את סצנת החתונות מאיים להפוך את הסדר על הראש: הכירו את הלהיט שהופך לאט לאט לאורח בכל אולם או גן אירועים במרכז, הלא הוא החתונה ההפוכה.

 אולי כבר נתקלתם במושג "חתונה הפוכה", כשהוא מתנוסס על הזמנה מהודרת לצד הלו"ז ושם אולם האירועים, ותהיתם במה מדובר. גם אם לא, בקרוב יש סיכוי רב שתוזמנו לחתונה כזו בעצמכם. אם כן, מה הפוך בחתונה הפוכה? האם זעזוע אמות הסדר הידוע והמוכר הוא כדאי ואלו חסרונות ויתרונות יש לו בעודכם מתכננים חתונה לתפארת ומחפשים אחר גן אירועים בשפלה ותקליטן?

הלו"ז עומד על הראש

 הקונספט של חתונה הפוכה בוחר לקחת את לב-לבו של האירוע (לא, לא האוכל!) – החופה – ולמקם אותה לקראת סוף הערב במקום בתחילתו. כמי שהורגלו במשך שנים לאותו לוח זמנים קבוע וידוע וצפוי מראש דרך אינספור חתונות בוטיק וחתונות גדולות, השינוי נשמע מוזר, אך קל להבין מדוע טרנד זה נוצר ולמה יש לא מעט גני אירועים ואולמות אירועים המתבקשים לארח חתונה הפוכה.

הרעיון החל כנראה מכך שהחופה לא פעם נוטה להתאחר בישראל. אתם מכירים את הנוהל: כל אולם חתונות וכל גן אירועים במרכז נוטה להתמלא אט אט, בשל מאחרים או בעיות חנייה, פקקים בימי החול, או אפילו כי ישראלים נוטים להתייחס לשעה הנקובה בהזמנה כהמלצה בלבד, מעין "שעת פתיחת הדלתות" ולא שעת התחלת האירוע עצמו. כשהחופה מתאחרת במטרה לחכות לכלל האורחים, נגרם עיכוב לכל לוח הזמנים שאחריה, ומהר מאוד אתם מוצאים את עצמכם עם בטן מקרקרת, מחכים בעשר וחצי בלילה לצאתה של המנה העיקרית מהמטבח.

אולם אירועים הפועל בשיטת החתונה ההפוכה יאפשר להגיע בנחת, ליהנות מקבלת הפנים, ואזי להמשיך ישירות לארוחה בשעה סבירה בהחלט. החופה תגיע לאחר הארוחה, ולאחריה גם ההשתוללות על רחבת הריקודים.

האם כל אולם אירועים במרכז יסכים לערוך חתונה הפוכה?

 אם לפני כמה שנים הקונספט הנ"ל נשמע זר, כיום הוא הופך יותר ויותר מוכר בכל אולם או גן אירועים במרכז, אשר נרתמים לטפל בשינוי הלו"ז המבוקש. אם אתם מתכננים חתונה הפוכה כדאי לומר זאת כבר בהתחלה לפני חתימת החוזה מול האולם או הגן המבוקשים, מכיוון שהדבר מצריך את היערכותם בנושא (ובמיוחד את היערכותו של המטבח). עם זאת, כאמור, כיום אין זו נחשבת בקשה חריגה או מסובכת לביצוע, וגם לא כזו הגוררת עלויות נוספות.

נקודה שכדאי לזכור: בעוד עם גן אירועים או אולם אירועים קל לסגור על חתונה הפוכה, ייתכן שעם הרב המבוקש יהיה יותר קשה לזכות בשיתוף פעולה, מכיוון שהדבר מחייב שעת עבודה מאוחרת יותר עבורו. בררו זאת מראש.

מהם היתרונות של חתונה הפוכה?

אז מה בעצם הפך את החתונה ההפוכה ללהיט בקרב המתחתנים ובכל סוגי החתונות (למשל, חתונות קיץ, חתונות בוטיק, חתונה בשישי בצהריים, מאירועים בטבע  ועד אולם אירועים בנס ציונה)? אלו הם כנראה היתרונות הבולטים של סוג חתונה חדשני זה:

 הגשת הארוחה בשעה נוחה יותר וללא עיכובים: בלי לשמוע בטן מקרקרת, בלי עיניים מתגלגלות על התארכות החופה מאורחים רעבים, בלי הכובד של אכילת ארוחה בשרית דשנה בשעות המאוחרות של הלילה, בלי הורים שמסתכלים על השעון כי שעת האוכל של הילדים כבר חלפה לה. האוכל הוא החלק הארוך של החתונה, וברגע שמקדימים אותו נמנעים עיכובים, כמו גם חוסר סבלנות מצד הנוכחים. עתה אפשר ליהנות מהחופה ומהריקודים על בטן מלאה, והלילה עוד צעיר.

כשהארוחה מתחילה קודם, האורחים באים בזמן: ישראלים מרשים לעצמם לאחר לחופות או לקבלת הפנים. אך כשמודיעים להם בהזמנה כי האוכל באותו אולם אירועים בו בחרתם יוגש בתחילת הערב, יש יותר סיכוי שהם יעשו מאמץ להגיע בשעה שקבעתם.

כל מי שחשוב לכם יהיה בחופה, בוודאות: כשהחופה מוקדמת יש סיכוי שיהיה מי שיפספס אותה – כי הבייביסיטר לא הגיע, כי היה משהו דחוף במשרד, כי היה עומס אפילו בכביש 6 ואולי הרכבת לא הגיעה בזמן. הרי המראה של אולם אירועים לא מלא בשעה היעודה הוא לא נדיר כלל וכלל. כשהחופה מגיעה אחרי האוכל, כולם כבר שם, ואם יהיה מי שיחתוך מוקדם זה בוודאי לא מהקרובים לכם, שהרי אלו לא ירשו לעצמם לפספס את הרגע וללכת הביתה ולו דקה אחת קודם.

מסיבת הריקודים תהיה שמחה וכיפית יותר: כשהריקודים משולבים בזמן הארוחה, כמו שקורה בחתונה רגילה, רבים מהאורחים מתעייפים ופורשים עוד בטרם הקינוח. אחרים, בעיקר המבוגרים, מתלוננים על הרעש ומחכים בקוצר סבלנות. חתונה הפוכה מנפה החוצה את כל מי שאינו רוצה או עייף מכדי לרקוד – ומשאירה אתכם רק עם השמחים והנכונים ביותר להשתולל ולרקוד עד השעות הקטנות של הלילה. בנוסף, עצם העובדה שהארוחה התחילה בזמן והסתיימה מוקדם משאירה יותר זמן לרקוד, ולא מבזבזת אנרגיות מיותרות על עיכובים ואיחורים.

תמונה באדיבות: יח"צ

ומהם החסרונות של חתונה הפוכה?

יש לומר זאת: חתונה הפוכה אינה מתאימה לכל אחד, ולכם גם אם גן אירועים או אולם חתונות במרכז מציע לכם את האופציה הנ"ל כדאי לחשוב ולהבין האם קונספט זה אכן מתאים עבורכם. זאת מכיוון שלצד היתרונות יש גם חסרונות, למשל: מעמד החופה הינו לעתים מאוד מלחיץ עבור הזוג המאושר, ואם אתם מהזן שלא תהיו רגועים באמת עד שהחופה תסתיים ותהיו נשואים, חבל להשאיר את הרגע לשעה מאוחרת יותר ולעבור את חלקו הניכר של האירוע בראש לא לגמרי שקט. במיוחד אם אתם עשויים להיות לחוצים מכך שאולי אחרי שעות של אירוע וארוחה אולי השיער לא יהיה פרפקט  בחופה או העייפות תפגע בהנאה מהרגע.

יש גם מי שפשוט אוהב את הסדר המסורתי ורגיל לו, ואינו מרגיש נוח עם החריגה בלו"ז כשמארגנים חתונה הפוכה – יש גם אורחים שעלולים לחוש כך.

תמונה באדיבות: יח"צ

בשיתוף ובאדיבות:

ויה אירועים VIA EVENTS – אולם אירועים במרכז הארץ

חתונות יוקרתיות, כנסים, אירועי חברה, שמחות משפחתיות

מתחם יוקרה שהוא גם גן לאירועי חתונה בטבע, שישי בצהריים, בר מצווה ברית/ה

מחפשים מקום מושלם עבור חתונות חורף מפוארת?

צרו קשר עם VIA EVENTS בטלפון: 077-6706687

בית לאירועים בלב הפרדסים של נס ציונה

 

 

 

 

 

 

 

 

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
איך לתכנן פרישה?
לישראלים רבים אין מושג לגבי מצב החיסכון הפנסיוני. בחלק מהמקרים,...
איך להעביר את המסרים שלכם בדרך אפקטיבית?
תוכן שיווקי יכול לשרת אתכם בכמה פורמטים ואחד המוצלחים והטובים...
לשדרג את אופן הבישול בבית
לשדרג את אופן הבישול בבית
אחת מן הדרכים המושלמות והטובות ביותר לשדרג את מראה המטבח...
וילונות המותאמים למשרדים
וילון משרדי הוא בעל תפקיד חשוב ביצירת סביבת עבודה מקצועית...
איך אני אדע אם הבנק יהיה מוכן לתת לי משכנתא לרכישת דירה
כל אדם שרוצה לבצע רכישה גדולה במהלך חייו, לדוגמא לקנות...
למה כדאי לשים לפני שפותחים תיק השקעות (טיפים)
פתיחת תיק השקעות מוגדרת כפעולה קלה מתמיד. ניתן לפתוח תיקי...
רוצים אריכות ימים? הטופס ממתין לכם בבנק וכדאי להכיר אותו
אחד הטפסים החשובים בניהול חשבון משותף – טופס אריכות ימים...
היתרונות של טיפול מהיר בבעיות דירוג אשראי
דירוג האשראי הוא הכלי החזק ביותר שעומד היום לרשותם של...
למעלה ולמטה: מתי זה נכון לקחת הלוואה
הלוואה היא אחד הפתרונות בסל הכלים של מי שזקוק למימון...
לנוע באופן נוח וכיפי
על מנת להתנייד בצורה נוחה ומדהימה עם הילד החדש שלכם...