Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

הפנינג טעימות לילדי הגנים והוריהם, לקביעת תפריט הצהרונים להמשך שנה"ל !

הפנינג טעימות לילדי הגנים והוריהם, לקביעת תפריט הצהרונים להמשך שנה"ל !
עיריית גבעתיים

באירוע, אשר חל בתאריך 29/11 בשעה 17:30-19:30 בתיאטרון גבעתיים, השתתפו כ-150 טועמים, הורים וילדים מכל רחבי העיר וקבעו יחד מה הם יאכלו בשנה הבאה.

אורלי עזרתי מנהלת תחום הצהרונים במנהל החינוך : "מדובר באירוע חוויתי, אשר משתף את ההורים בסיטואציה שאותה חווה הילד בגן ומביאה לידי ביטוי, עד כמה שניתן, את טעמם האישי של הילדים ורצונותיהם של ההורים בכל הנוגע לארוחת הצהריים במסגרת הצהרונים."

 

הפנינג טעימות לילדי הגנים
עיריית גבעתיים

ילדי הצהרונים העירוניים בגבעתיים, הוזמנו יחד עם הוריהם לאירוע טעימות יחיד במינו בו יכלו להחליט מהן המנות העדיפות עליהם, זאת במסגרת תהליך השינוי הכולל שעוברת העיר בשנה אחרונה, אשר במרכזו מעבר לתזונה בריאה ומוקפדת.

"החלטנו לשים את הילדים במרכז, לתת להם מקום לקחת חלק, לטעום ולהביע את דעתם" מסביר צור טהון, האחראי על ההזנה מטעם מנהל החינוך בעיר. "הילדים הם הלקוחות, וככאלה, יש להם צרכים והעדפות משלהם. אנחנו נקפיד על איכות המזון וההרכב התזונתי שלו, והם בשיתוף הוריהם יחליטו מה מבין האופציות הם מעדיפים לאכול בארוחת הצהריים. בדיוק כמו שאנחנו, המבוגרים, עושים".

במסגרת המכרז שפרסמה העירייה להפעלת הצהרונים בגבעתיים, הוחמרו מאוד הדרישות בנושא איכות המזון. מזון מעובד הוצא התפריט לחלוטין והושם דגש על מזון טרי, מגוון ובעל הרכב תזונתי המותאם לגילאי הילדים.

הפנינג טעימות לילדי הגנים
עיריית גבעתיים

התהליך כולו כולל גם חינוך לאכילה נכונה ולאורח חיים בריא ובאירוע עצמו שולבה הפעלת ילדים בנושא אכילה בריאה ונכונה. החברות שנבחרו להפעיל את הצהרונים בעיר, זכו לעשות זאת רק לאחר שהתחייבו לעמוד בסטנדרטים המתבקשים, הכוללים גם הקצאת משאבים להדרכה וליווי הצוותים בנושא תזונה בריאה. "גילינו שאם מסבירים לילדים בשפה שלהם למה זה חשוב לאכול בריא, ואם הצוות של הצהרון מהווה מודל חיקוי בעניין, יש נכונות רבה יותר מצדם להתנסות בטעמים חדשים" מסבירה אירית אהרונסון ראש מנהל חינוך האחראית על הפעלת הצהרונים בעיר.

הפנינג טעימות לילדי הגנים
עיריית גבעתיים

לצד הטועמים הצעירים והוריהם,  ישבו גם אנשי מנהל החינוך שהגיעו לטעום ולהיות חלק מהחוויה כולה.

במהלך האירוע הקהל הגיע לרחבת הכניסה של תאטרון גבעתיים, שן נותבו כל הורה וילד לחברת הקייטרינג שמשויכת לגן שלהם, כך יטעמו את המזון המיועד לגן אליו משויך הילד. הטועמים ניגשו למזנונים, לצד כל מנה הוצב שילוט הסבר על המנה, שם המנה וההרכב התזונתי. במקום הסתובבו דיאטניות ואנשי מקצוע אשר ענו לשאלות הטועמים במהלך האכילה.

לאחר שטעמו את המנות, הילדים וההורים הביעו חוות דעת מפורטת על כל מנה ומנה על פי פרמטרים שונים כגון טעם, צורה, ריח, עד כמה הם חושבים שהמנות בריאות ועוד. לאחר שיסוכמו כל התוצאות אנשי המקצוע יקבעו את התפריט לשנת הלימודים הבאה.

הפנינג טעימות לילדי הגנים
עיריית גבעתיים

"אנו פועלים נמרצות לשיפור איכות הצהרונים בעיר בכלל, ונושא התזונה בצהרונים הוא אחד הנושאים עליו החלטנו לשים דגש ולהקצות לו משאבים. בין היתר הגברנו השנה עוד יותר את הפיקוח על מפעילי הצהרונים ועל חברות הקייטרינג וכעת אנו פועלים בשיתוף עם הילדים וההורים במטרה לקבוע ביחד את התפריט האידאלי.  זו הייתה הזדמנות מצוינת עבורנו לשמוע מקרוב את הקולות מהשטח ולנסות לשלב ברמה האופטימאלית בין אוכל בריא לאוכל טעים שמותאם לילדים" מסבירה אירית אהרונסון, ראש מנהל החינוך הנוער והצעירים.

רן קוניק ראש עיריית גבעתיים מסכם: " אני שמח שילדי העיר טועמים ומביעים את דעתם בנחרצות ושמחתי לגלות שההורים מגויסים לתהליך החשוב. זוהי ללא ספק מהפיכת תזונה בצהרונים ולו מעצם תפיסתנו את הילדים עצמם כמובילי השינוי. שדרוג איכות המזון בצהרונים הוא חשוב, אך הוא רק חלק מתהליך כולל של קידום החינוך של ילדי העיר לאכילה נכונה ושמירה על אורח חיים בריא, דבר המצוי בראש סדרי העדיפויות שלנו."

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
קניית דירה – על שום מה ולמה
רכישת דירה, בין אם למגורים או להשקעה, היא החלטה משמעותית...
הכירו את המעצבת שהופכת בתים לאמנות מגורים
אלה מורגן היא דמות מובילה בתעשיית עיצוב הפנים בישראל, עם...
מה אפשר לייצר באמצעות הדפסה 3d?
מדפסות תלת מימד מהוות כיום את אחד המוצרים המתקדמים ביותר...
איך הרכב מוסיקלי משפיע על האירוע שלכם?
שיקול חשוב לכל מי שמתכנן אירוע בלתי נשכח הוא האם...
איך בוחרים נכון ריצוף לבית
יש לריצוף של הבית השפעה רבה על העיצוב, המראה הכללי...
מוזיקה לאירועים דתיים
היהדות עשירה במסורות ובסמלים, וכך גם האירועים בה, אשר מהווים...
התייחסות מחמירה לעבירות אלימות במשפחה- איך הדבר בא לידי ביטוי?
עבירות אלימות במשפחה נתפסות בעיני החוק ובכלל בעיני החברה בתור...
שינה איכותית ובריאה
על מנת שתוכלו לישון בצורה נוחה במיוחד תוכלו לעשות שימוש...
בכל מקום שיש בו צנרת יש פוטנציאל לבעיה
צנרת תקנית לא אמורה לסבול מבלאי או בעיות מיוחדות בתוך...
מגישים מועמדות לתפקיד בטחוני? ודאו שאין רישום משטרתי
במיוחד בגיל צעיר אנשים שאין להם רקע פלילי אלא מגיעים...