Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

הקמת בריכות בטון בבתים פרטיים

הקמת בריכות בטון בבתים פרטיים

מאות ישראלים בונים בביתם הפרטי מידי שנה בריכות שחייה פרטיות. אולי זה מזג האוויר הים תיכוני הדורש זאת, ואולי תרבות האירוח החמימה והרצון ליהנות מפינוק ייחודי בבית. כיום ישנם סוגים שונים של בריכות שחייה, אך הקמת בריכות בטון בבתים פרטיים נחשבת ליוקרתית והבטוחה ביותר, וזאת ביחס לבריכות שחייה מתועשות המגיעות מוכנות. אז בואו נראה מהן בריכות שחייה מבטון, ולמה הן הנפוצות והבטוחות ביותר.

הקמת בריכות בטון בבתים פרטיים
קרדיט לצילום – ערן לוינסון – אדריכל נוף ומעצב גינות

עיצוב גינה עם בריכה היא חלום גדול של מרבית הישראלים, במיוחד מי שמתגורר בבית פרטי ויש ברשותו את המקום הדרוש להקמת הבריכה. אולם, כדי להגיע לתוצאות מרשימות, יש צורך לעבוד עם בעלי מקצוע מקצועיים ומנוסים שיוכלו להוביל את התהליך ביד רמה. חשוב לדעת שמלבד הקמת הגינה, יש צורך בהוצאת היתר בנייה להקמת הבריכה ולעמוד בתקנים של חוק העזר העירוני. כל בריכה המוטמעת באדמה דורשת הוצאת אישורים, ולכן אדריכל נוף המתמחה בהקמת בריכות מסייע גם בתהליך זה.

איך מתחילים ומה חשוב לדעת בתהליך?
בוחרים בעלי מקצוע מיומנים

ישנם בעלי מקצוע שונים שיש לערב בתהליך הקמת בריכת בטון, כאשר בעל המקצוע הראשי הוא אדריכל נוף האמון על התוכניות, הבטיחות ועיצוב הבריכה והגינה. בהמשך, יהיה עליכם לערב בעלי מקצוע נוספים כמו מודד, מהנדס, חשמלאים, אנשי אינסטלציה, קונסטרוקטור, מעצב גינות, נגר לבניית ריהוט גן, מומחה השקיה ועוד.

מבחינת בטיחות הבריכה, יש כמה דברים שצריך לדעת כמו שמירה על מרחק בטיחותי מסביב לבריכה של לפחות 1 מטר מגבול חלקה ( ישנם עוד הגבלים נוספים שניתן למצוא בתיק המידע בשלב של טרם הקשת הבקשה להיתר) . דבר נוסף, על פי חוקי העזר של הרשויות השונות, יש צורך לשלב  גדר בטיחות מסביב לבריכה על מנת למנוע נפילה, אך ישנן רשויות המתירות התקנת כיסוי לבריכה במקום גדר.

מיקום וכיוון הבריכה – למיקום הבריכה יש חשיבות רבה לא רק מבחינה עיצובית, אלא גם מבחינת קרני השמש. יש לוודא כי הבריכה תמוקם בצורה נכונה בהתאם לכיווני השמים, כך תוכלו ליהנות מבריכה חמימה שחוממה על ידי קרני השמש ולא מבריכה קרה. הכיוון המומלץ ביותר להצבת הבריכה הוא כיוון דרום, אך במידה ולא ניתן למקם אותה באזור דרום, מומלץ לתכנן מבעוד מועד מערכת חימום חשמלית או סולארית שתחמם את מי הבריכה.

חיפוי הבריכה – בריכת בטון מוטמעת בתוך האדמה על ידי יציקת בטון מזוין, אך יש לחפות את הבריכה על מנת להקנות לה מראה עיצובי ייחודי. ישנם סוגים שונים של חיפויים לבחירה כמו פסיפס, קרמיקה, טיח צבעוני ועוד.

תכנון כיסוי לבריכה – כחלק מתכנון בריכת שחיה פרטית, יש לקחת בחשבון גם את כיסוי הבריכה המהווה ביטחון וגם שומר על מי הבריכה נקיים. ישנם סוגים שונים של כיסויים, חלקם עם התקנה נסתרת בתצורות שונות כמו מסילות נעות, רצפות נעות, כיסוי הידראולי חשמלי, כיסוי תריס וכו'. לכיסוי יש תא אחסון נסתר שבו הוא מאוחסן כאשר הבריכה פתוחה, ולכן יש לתכנן זאת כבר בשלב תכנון הבריכה.

תכנון מידות הבריכה – תכנון מידות הבריכה הוא קריטי, בעיקר תכנון קירות הבריכה שחייבים לספק לבריכה חוזק מקסימלי, ובתוכם גם מותקנים התשתיות הדרושות והצנרת. דבר נוסף, בתכנון גובה הבריכה, יש לקחת בחשבון את אופי השימוש בה ולהתאימה גם לילדים קטנים במידה ויש, כך הם יוכלו לעמוד בנוחות, ומצד שני גם מבוגרים יוכלו לשחות להנאתם במים עמוקים יותר.

תכנון מדרגות הבריכה – המדרגות חייבות להיות בטיחותיות ומותאמות לתקן חוק תכנון ובנייה. לצורך כך, יש צורך לחפות אותן בחיפוי המונע החלקה, ובמידה וישנם ילדים או אנשים מבוגרים, מומלץ להתקין גם מעקה שיוכלו להיאחז בו בעת הירידה במדרגות.

המאמר נכתב באדיבות ערן לוינסון, אדריכל נוף ומעצב נוף  054-5228882 mailto:[email protected]

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
הכשרה מקצועית ומוסמכת
במידה ושקלתן להצטרף לעולם המיוחד של טיפול בנשים בזמן ההיריון...
איך להחזיר את העניין וההנאה לחיי המשפחה שלכם?
שמירה על להבת הזוגיות היא לא דבר של מה בכך,...
קניית דירה – על שום מה ולמה
רכישת דירה, בין אם למגורים או להשקעה, היא החלטה משמעותית...
איך הכי כדאי להשקות את הגינה
השקיה נכונה היא המפתח לגינה פורחת. אם יש לכם גינה...
כשאתם זקוקים לעזרה משפטית יש מי שעומד לצדכם
גם אזרחים נורמטיביים לגמרי נזקקים לשירותי עורך דין בהזדמנויות שונות...
הכירו את המעצבת שהופכת בתים לאמנות מגורים
אלה מורגן היא דמות מובילה בתעשיית עיצוב הפנים בישראל, עם...
איך מטפלים בקשיים רגשיים ולמה זה כל כך חשוב
מחלה בנפש, לא משנה מדוע זו הופיעה, היא מחלה לכל...
מדריך מקיף לתושבי גבעתיים על איך לכבוש את מבחן ה-GMAT
מבחן ה-GMAT, המהווה שער הכניסה לתוכניות MBA יוקרתיות רבות ברחבי...
מה אפשר לייצר באמצעות הדפסה 3d?
מדפסות תלת מימד מהוות כיום את אחד המוצרים המתקדמים ביותר...
איך הרכב מוסיקלי משפיע על האירוע שלכם?
שיקול חשוב לכל מי שמתכנן אירוע בלתי נשכח הוא האם...