Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

השפה החדשה של העיר

השפה החדשה של העיר
צילום דוברות המשרד

בשבועות האחרונים גבעתיים שדרגה את רחובותיה והתקשטה בספסלים, פחים, שלטי רחוב ועמודים חדשים. כל זה כחלק מעבודה של אגף שפ"ע בעיריית גבעתיים לטובת עיצוב שפה אחידה במרחב הציבורי-עירוני. השפה כוללת שילוט אחיד של רחובות, מעגלי תנועה, גינות הציבוריות, שלטי הנצחות ומבני ציבור, תמרורים, מערכות ישיבה של ספסלים, כסאות ישיבה, כסאות בר וישיבה בצוותא, אשפתונים, מתקני קשירת אופניים, פרגולות, עמודי חסימה, גדרות, אבני שפה, מעקות בטיחות, לוחות מודעות, פרטי נגישות ופסי האטה.

תכנון השטחים הפתוחים משפר את תחושת הולכי הרגל ורוכבי האופניים במרחב העירוני ומעודד אותם לנוע בין רחובות העיר בנעימים ולאפשר להם לנוח בפינות ישיבה חדשות ומוצלות.מסגרת זו, מייצרת רצף אורבני חדש ומאפשרת תשתית תכנונית אחידה המחברת את הצרכים של כלל גורמי התכנון השונים העוסקים בפיתוח המרחב הגיאוגרפי, ביניהם; יחידות העירייה, גורמי חוץ, מתכננים ואדריכלים, לצד המרקם העירוני הכולל בתוכו רחובות ראשיים ומסחריים, צירים מרכזיים, אזורי בילוי וכו'. בנוסף, השפה החדשה ממתגת את העיר כחדשנית ומודרנית, תוך שימור אופייה הקהילתי והייחודי של העיר.

חבריי ועדת ההיגוי היו שותפים פעילים לגיבוש שפת הרחוב ‏והיוו לזרוע המקשרת בין צרכי המחלקות והאגפים השונים בגבעתיים. מטרת הוועדה היתה למפות את הצרכים העירונים, לצד כתיבת שפה אחידה, ברורה ונקיה לעיר.משתתפי חברי ועדת היגוי שפת רחוב הינם: רענן שמעיה, יו"ר הוועדה, סגן מנהל אגף שפע ופקיד היערות העירוני; אריאל בלכר, אדריכל העיר; רקפת פסו קונפורטס, ראש המינהלת להתחדשות עירונית; נתנאל כהן, מנהל אגף פיתוח תשתיות; עדי שגיא, מנהלת אגף דוברות ותקשורת לשעבר ומשרד נדל רויזין אדריכלים.

רן קוניק, ראש עיריית גבעתיים: "העיר גבעתיים עוברת תהליך התחדשות עירונית מאסיבי בשנים האחרונות, הודות לתכנית המתאר העירונית החדשה. לצד תהליך זה, אגף שפ"ע מקדם את שדרוג המרחב העירוני באמצעות גיבוש שפת רחוב אחידה וחדשה אשר משלימה את הרצף התכנוני ומשפרת את החוויה האורבנית של התושבים. אני רוצה להודות לרענן שמעיה, סגן מנהל אגף שפ"ע על הובלת השפה החדשה ולחבריי ועדת ההיגוי על שלקחו חלק ותרמו מהידע שלהם לטובת הפרויקט."

רענן שמעיה, סגן מנהל אגף שפ"ע: "שפת הרחוב העירונית גובשה מתוך הצורך "לעשות סדר" במרחב הציבורי העירוני ומתוך הבנה כי תכנון נכון ומקצועי של המרחב צריך להתבסס על אחידות ולהתאים למאפיינים ייחודים של גבעתיים. מטרת השפה היתה לייצר זרימה לצד "שקט ויזואלי", התורמת לתחושה נעימה להליכה ולנסיעה.

באמצעות השפה הצלחנו לתכנן מחדש ריהוט רחוב, שילוט, תמרורים, פינות ישיבה ועוד. שפת הרחוב החדשה מהווה מסמך ראשון מסוגו בעיר, המאגד בתוכו את הכללים לתכנון המרחב העורבני הקיים ולשדרוגו בעתיד, לצד חופש תכנוני לבעלי מקצוע ואדריכלים. אני רוצה להודות לחברי ועדת ההיגוי על ההירתמות ועל הליווי המקצועי של כל חבר וחברה בתחומו".

צילום דוברות העיריה
התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
הכשרה מקצועית ומוסמכת
במידה ושקלתן להצטרף לעולם המיוחד של טיפול בנשים בזמן ההיריון...
הכירו את המעצבת שהופכת בתים לאמנות מגורים
אלה מורגן היא דמות מובילה בתעשיית עיצוב הפנים בישראל, עם...
מה אפשר לייצר באמצעות הדפסה 3d?
מדפסות תלת מימד מהוות כיום את אחד המוצרים המתקדמים ביותר...
איך הרכב מוסיקלי משפיע על האירוע שלכם?
שיקול חשוב לכל מי שמתכנן אירוע בלתי נשכח הוא האם...
מוזיקה לאירועים דתיים
היהדות עשירה במסורות ובסמלים, וכך גם האירועים בה, אשר מהווים...
שינה איכותית ובריאה
על מנת שתוכלו לישון בצורה נוחה במיוחד תוכלו לעשות שימוש...
לחיות עם שמכם הטוב ללא כתם פלילי
כשאזרחים נורמטיביים רבים מוצאים את עצמם בתחנת המשטרה כשהם נקראים...
איך להעביר את המסרים שלכם בדרך אפקטיבית?
תוכן שיווקי יכול לשרת אתכם בכמה פורמטים ואחד המוצלחים והטובים...
טכנולוגיה חדשנית בתחום ניקיון רחובות וכבישים לראשונה בגבעתיים
גבעתיים מתחדשת בטכנולוגיה חדשנית בתחום ניקיון הרחובות ונראות פני העיר. פיילוט...
מהם הטיולים שנרצה איתנו מנשא בד?
טיול משפחתי הוא חוויה מגבשת והזדמנות להכיר לתינוק את העולם....