Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

השרים בנט וארדן נפגשו עם תלמידי בי"ס"שמעוני" בגבעתיים, לשיח בנושא גלישה בטוחה

השרים בנט וארדן נפגשו עם תלמידי בי"ס"שמעוני" בגבעתיים,  לשיח בנושא גלישה בטוחה

השרים בנט וארדן השתתפו במגוון פעילויות שעורכת מערכת החינוך לעידוד גלישה בטוחה ברשת, בהן: המיזם "עמיתים לגלישה בטוחה" שבמסגרתו תלמידים בוגרים מדריכים תלמידים צעירים לגלות אחריות ושיקול דעת ולקחת 30 שניות למחשבה לפני כל שיתוף והפצה ברשת.

השרים ניתחו יחד התלמידים טקסטים שונים שמופיעים ברשת ודנו בגבולות חופש הביטוי, ומתי הטקסט הופך לפוגעני ואלים. בנוסף, השרים צפו יחד התלמידים בסדנא לבטיחות ברשת שהעביר ראש יחידת הסייבר במשטרה, סגן ניצב מאיר חיון.

 בשיחה עם התלמידים הדגיש שר החינוך נפתלי בנט: ״לחיצה על שיתוף היא לפעמים כמו לחיצה על ההדק. כבר אמרו חכמינו ׳מי שמלבין פני חברו ברבים כאילו שופך דמים׳, ואם פעם היינו יכולים להגיד דברים נוראיים לחבר זה היה בינינו לבינו והיה נעלם, היום יכולים להיחשף לזה עוד מאות חברים, וזה לעולם לא יכול להימחק.  חצי דקה מחשבה יכולה להיות ההבדל בין לפגוע במישהו- לבין להתאפק. כי מילים אי אפשר למשוך חזרה. זה נכון לילדים, זה נכון גם לנו – המבוגרים. ויש עוד דבר שצריך להגיד: לפעמים הפצה של חומרים נגד רצונו של הילד או הילדה יכולים להגיע עד כדי עבירה פלילית. כי כעוצמת הפגיעה- עוצמת הענישה. יש לנו המון כוח בידיים- בואו נשתמש בו למטרות טובות. בואו נרבה באהבת חינם. בואו נחשוב עוד חצי דקה״

 השר לביטחון פנים גלעד ארדן:  ״אתם ילדים חכמים ואתם חייבים לחשוב טוב טוב לפני שכותבים או מעלים תוכן לרשת כי אחר כך זה כבר לא בשליטתכם ואנשים זרים יכולים לנצל לרעה את מה שהעליתם. אתם לא לבד וחשוב לשתף את ההורים ולהתייעץ איתם ולפנות למשטרה כשמרגישים שמישהו מאיים או מסכן אתכם.״

 רן קוניק, ראש עריית גבעתיים הוסיף: "בעולמנו המתקדם, אתם נחשפים כל היום לתכנים שונים ברשת האינטרנט ומקיימים תקשורת עם ילים אחרים בפייסבוק, ווטסאפ, אינסטגרם ועוד כל מני אפליקציות ופעמים רבות השיח אינו ראוי או מוגן. עלינו המבוגרים, חלה אחריות להיות מעורבים ולספק לכם כלים וכללים להתנהגות ברשתות השונות. אנו גאים לארח שר החינוך נפתלי בנט ואת השר לבטחון פנים גלעד ארדן בביה"ס שמעוני, אשר מוביל פעולות רבות וייחודיות לשמירת ביטחונם של התלמידים ברשת."

 "שבוע גלישה בטוחה ברשת" מקודם בהובלת משרד החינוך ובשיתוף המשרד לביטחון פנים, ועד הורים ארצי ומועצת התלמידים הארצית, וכן בשיתוף גורמים שונים בקהילה, כגון: משרדי ממשלה, מגזר שני ומגזר שלישי, עמותות שונות ועוד. הפעילות תיושם בכל שכבות הגיל והמגזרים השונים במערכת החינוך.

במשרד החינוך רואים חשיבות רבה בעידוד התלמידים  והכשרתם להתנהלות מיטבית ומניעת פגיעה ברשת בקרב תלמידים, מורים והורים. המסר: "30 שניות למחשבה לפני שיתוף והפצה" נועד לעודד להפעלת שיקול דעת, לקיחת אחריות חברתית ולשימוש מושכל באינטרנט וברשתות החברתיות. יודגש כי המשרד מעודד את הילדים ובני הנוער להשתמש בהזדמנויות הרבו הטמונות בשימוש באינטרנט ללמידה, לחשיפה לידע וליצירת קשרים חבריים.

 

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
גבעתיים לא מעלימה עין
עובדות ועובדי עיריית גבעתיים התגייסו להעלאת המודעות למאבק נגד אלימות...
חנוכה מדליק אש בגבעתיים
פסטיבל הצגות חנוכה בתיאטרון, הפנינג גלגליות בפארק גבעתיים ועוד מגוון...
חגיגת אופנה בגבעתיים - עד 50% על פריטים בחנויות ברחבי העיר
יום חמישי 15.9.22 | 16:00-21:00 יום שישי 16.9.22| 09:00-15:00 חגיגת אופנה בחנויות...
"הוא סלל עבור כולנו את דרך השלום"
לראשונה בישראל- גינה ציבורית ברח' דרך השלום בגבעתיים תיקרא ע"ש...
גרפיטי היסטורי - 130 ארונות בזק בגבעתיים קושטו בציורי גרפיטי במיזם של מחלקת הנוער לתיעוד ההיסטוריה העירונית
במסגרת חגיגות 100 שנה לגבעתיים, נצבעו 130 ארונות בזק ברחבי...
מהפכת התשלומים מגיעה לגבעתיים
עיריית גבעתיים ואפליקציית bit, בשיתוף אוטומציה החדשה, משיקות אפשרות תשלום...
אתר חדש הפציע
עיריית גבעתיים השיקה אתר משודרג וידידותי למשתמש, הכולל את כל...
הנסט – המקום להיות אני
מקום מיוחד בלב העיר נחנך עבור קהילת הלהט"ב במרכז קהילתי...
להיות חופשית: גבעתיים במקום הראשון במדד החופשיות
על פי דוח של ישראל חופשית, גבעתיים העפילה לראש הטבלה...
חנוכה 2021 בגבעתיים
מסיבות חנוכה מדליקות, תהלוכות זוהרות, הצגות ילדים, הפנינג ססגוני, חלוקת...