Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

חג הפנסים הסיני מגיע לתיכון קלעי גבעתיים לאירוע קהילתי חגיגי

חג הפנסים הסיני מגיע לתיכון קלעי גבעתיים לאירוע קהילתי חגיגי
pixabay

בית הספר התיכון קלעי המקיים קשרים פדגוגים עם מערכת החינוך הסינית יציין את חג הפנסים הסיני בבית הספר ביום שישי 1.3.19. במהלך האירוע שיתקיים בשיתוף התאחדות הסטודנטים הסיניים בישראל ייערכו מופעי מחול, מוסיקה ואמנויות לחימה סיניות ויוצגו דוכני קרנבל מסורתיים לצד כיבוד קל. האירוע ייערך במעמד השגריר הסיני בישראל וראש עיריית גבעתיים רן קוניק.

חג הפנסים הסיני בקלעי
pixabay

יש לציין כי במסגרת הקשר של בית הספר התיכון קלעי עם סין נוצר קשר עם השגרירות הסינית, והנספח לנושאי חינוך ונבדקים אפיקים שונים לשיתוף פעולה רחבים יותר ולא רק עם בית הספר עצמו.  בפגישה שנערכה לאחרונה עם נציגי השגרירות יחד עם מחזיק תיק החינוך פרופ' יזהר אופלטקה ומנהלת מינהל החינוך בעיריית גבעתיים אירית אהרונסון, עלתה האפשרות לפתיחת כיתות "קונפוציוס" בקהילה לתלמידים והורים וכן לקיים אירוע קהילתי בדגש על התרבות הסינית.

מנהל בית ספר קלעי ד"ר אבי בנבנישתי ציין כי: "אנחנו שמחים מאוד לאפשר לתלמידנו להכיר את "העולם האמיתי" שמחוץ לכתלי בית הספר. אנחנו רואים חשיבות רבה בכך  שתלמידנו נחשפים לתרבויות אחרות, ויוצרים יחסי גומלין עם בני נוער מתרבויות אחרות".

בחג הפנסים, שנקרא בסינית "יואן שיאו" צועדים הסינים עם פנסים, מאירים את בתיהם בפנסי נייר צבעוניים בצורת דמויות וסמלים מהמיתולוגיה הסינית ועוד. החג מסמל את סופו של ראש השנה הסיני, על פי לוח הירח. את ראש השנה הסיני חוגגים ביום המעבר מהחורף לאביב בסין, ביום ה-15 בחודש הראשון על פי לוח השנה הסיני.

על פי האגדה מקור החג הוא כעסו של שליט השמים על תושבי עיירה סינית. הוא רצה להעלות את העיירה באש, אך הפייה שמעה על המזימה והזהירה את תושבי העיירה. ביום שבו אמורה היתה לפרוץ השריפה, התושבים הדליקו פנסים רבים ומרחוק נראה שכל העיירה עולה בלהבות. שליט השמיים שחשב שמישהו נקם את נקמתו בתושבים ויתר על שריפת העיירה ומאז המנהג של חג הפנסים.

בחודש אפריל יוצאת מישראל משלחת של מעל 100 משתתפים, תלמידים וצוות מקלעי,  יחד צוות ותלמידים מבית הספר הערבי אג'יאל מיפו, לסיור של 11 ימים בסין. לפני מספר חודשים התארחה בקלעי משלחת תלמידים מסין אשר התארחו בבתי התלמידים.

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
מה אפשר לייצר באמצעות הדפסה 3d?
מדפסות תלת מימד מהוות כיום את אחד המוצרים המתקדמים ביותר...
איך הרכב מוסיקלי משפיע על האירוע שלכם?
שיקול חשוב לכל מי שמתכנן אירוע בלתי נשכח הוא האם...
איך בוחרים נכון ריצוף לבית
יש לריצוף של הבית השפעה רבה על העיצוב, המראה הכללי...
מוזיקה לאירועים דתיים
היהדות עשירה במסורות ובסמלים, וכך גם האירועים בה, אשר מהווים...
התייחסות מחמירה לעבירות אלימות במשפחה- איך הדבר בא לידי ביטוי?
עבירות אלימות במשפחה נתפסות בעיני החוק ובכלל בעיני החברה בתור...
שינה איכותית ובריאה
על מנת שתוכלו לישון בצורה נוחה במיוחד תוכלו לעשות שימוש...
בכל מקום שיש בו צנרת יש פוטנציאל לבעיה
צנרת תקנית לא אמורה לסבול מבלאי או בעיות מיוחדות בתוך...
מגישים מועמדות לתפקיד בטחוני? ודאו שאין רישום משטרתי
במיוחד בגיל צעיר אנשים שאין להם רקע פלילי אלא מגיעים...
עיצוב הבית מתחיל בכם
כל מעצבת פנים שתשכרו לעבוד על עיצוב הבית שלכם תשב...
10 ערים מומלצות לטיול באירופה
באירופה ישנן ערים רבות ומרתקות שראויות לביקור. כל עיר מציעה...