Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

חדשות הספארי ברמת גן

חדשות הספארי ברמת גן

דניסה, הג'ירפה הנודעת בת ה-17 המליטה את העגל העשירי שלה. העגל הקטן, המתנשא לגובה של 1.80 מטרים, נמצא כעת עם אימו בחצר נפרדת. שאר הג'ירפים מרחרחים אותו, מניחים עליו את ראשם וממתינים להצטרפותו לחצר הגדולה. בינתיים מתאפשר לדניסה ולעגל החדש לשהות בנפרד ובקרוב נצרף אותם לעדר כולו.

במהלך השבוע הקודם הצטרף סנופי, הג'ירף המסאי, אל רמבו ושלי הזכרים האנגולים שהגיעו לפני כחודשיים מגן החיות התנ"כי ונמצאים כעת בביתם המגודר בלב השטח הפתוח (הדרומי) של הספארי. סנופי ללא ספק השרה נחת ורוגע על השניים ותקווה כי בעוד מספר חודשים, כאשר תחלוף עונת הגשמים, הם יוכלו ליהנות ממרחבי השטח הפתוח.

אימון לשימפנזים: לפני קרוב לשנה החליטו בספארי לאמן את השימפנזים. במשך שנים הנהלת הספארי והמטפלים נקטו בגישה מסויימת בה שמרו מרחק מבעלי החיים וניסו לאפשר להם חיים הדומים ככל שניתן לחייהם בטבע. לאחרונה, בשיתוף עם אורי פומרנץ, חוקר להתנהגות בעלי חיים מאוניברטיסת ת"א ומתמחה בהעשרת פרימטים בשבייה, הוחלט להתחיל לאמן את השימפנזים מתוך רצון להקל עליהם ולהעשיר את חייהם. הכוונה הייתה בשלב הראשון לנסות ללמד את השימפנזים להציג איברי גוף בכדי שבעתיד הם ידעו להציג איברי גוף גם כאשר המטפלים או הווטרינר מעוניינים לבדוק אותם. אימון השימפנזים סוקר בהרחבה בחדשות ערוץ 2 ולאור ההצלחה הגדולה מתחילים בימים אלו באימון הגורילות וקופי האורנג-אוטן.

לבית החולים לחיות בר הגיעו 41 סנוניות שהודבקו בדבק חזק לצינורות בחניון הסינמה-סיטי. הסנוניות המסכנות הועברו לבית החולים לחיות בר של הספארי ורשות הטבע והגנים. במשך יום שלם עמל צוות בית החולים בסיוע נרחב של מדריכי הספארי על מנת להסיר את הדבק מגופן של הסנוניות. במהלך הטיפול חוברו הסנוניות לחמצן ונוקו ביסודיות. חלק מהסנוניות לא שרד ולבסוף שוחררו בחזרה לטבע 23 סנוניות.

מי שרוצה להתהדר בכרטיס אשראי (מתאים ללקוחות כל הבנקים) עם דמויות של חיות הספארי האהובות, יוכל להכנס לאתר ויזה כאל ולהזמין כרטיס מעוצב. עלות הנפקת הכרטיס הינה 25 ש"ח וכולה תרומה לבית החולים לחיות בר של הספארי ורשות הטבע והגנים.

לחצרו של דוב הנמלים הנודע הגיעה נקבה מקסימה העונה לשם "בונייה". בונייה הגיעה מגן חיות בסינגפור והתגלתה כבעלת אופי שונה לחלוטין מטרמיט. היא אינה נחבאת אל הכלים ומידי יום יוצאת לחצר, מסתובבת וניהנת להשתכשך במיימי הבריכה. לעת עתה טרמיט נמצא באזור מיוחד שנתחם עבורו ובקרוב אנו מקווים כי נוכל לאחד בין השניים ואולי אף לצפות בעתיד בצאצאיהם. בינתיים, על מנת לשכנע אותו להסתובב מעט בחצר, מנסים המטפלים להוציאו ממחבואו בדרכי נועם. מידי יום מגישים לו את השייק המיוחד שלו (מחית של פירות, שכוללת תפוח, חצי אגס, פפאיה, דבש, קוואקר, מזון כלבים, בשר טחון משריר לב של פרה, מים וכבול, החיוני לעידוד העיכול). וכך לאט לאט מביאים אותו למרכז החצר.

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
הורים זה הזמן לגרום לילדיכם לקחת חלק בקדמה
בנוף הטכנולוגי המתקדם במהירות של היום, הצגת ילדים לרובוטיקה בגיל...
מצדיעים לשורדי השואה
אירוע ההוקרה השנתי לשורדי ושורדות שואה בגבעתיים, נערך בתיאטרון גבעתיים מאות...
מכללת קוד והייטק לילדים
העולם משתנה במהירות, והטכנולוגיה מתקדמת מהר יותר מאי פעם. מה...
טבע אורבני בעין העדשה
נמרוד שחם, הדס צורף ועדי זהר הם הזוכים בתחרות "צילום...
הדשן בגן רבקה ירוק יותר. לראשונה בגבעתיים: קומפוסטר לשימוש חופשי של התושבים
היחידה לקיימות באגף שפ"ע הקימה את המדשן (קומפוסטר) העירוני הראשון...
איך לבחור מסעדה חלבית בצפון?
תחילה, ניתן לומר באופן חד משמעי כי בעת בה אנו...
גוזרים את הסרט: מתחם גני הילדים החדש נחנך באופן רשמי
רן קוניק, ראש עיריית גבעתיים: " מדובר במבנה מודרני בעל...
קרקע פורייה לתחילתה של ידידות מופלאה
מחזור נוסף של הפרויקט המוצלח "מרפסות פורחות בגבעתיים" יוצא לדרך לאור...
100 צורות לגאווה
שבוע הגאווה 2022 בגבעתיים: מסיבת גאווה נוצצת עם D.J דלית רצ'סטר, הפנינג...
פסטיבל שירת הים 14
העיר גבעתיים צבעה עצמה בשנים האחרונות כעיר ליברלית אשר מספקת...