Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

חדשות הספארי ברמת גן

חדשות הספארי ברמת גן

חברות אמת בבית החולים בית החולים לחיות בר של הספארי ורשות הטבע והגנים מספק ללא הרף סיפורים מרגשים. אחד מהם ארע לפני כחודש כאשר לבית החולים לחיות בר הגיעה עופרה צעירה שהוחרמה מאדם שהחזיק אותה בביתו שבדרום השומרון.

לא פעם, כאשר מגיעים לבית החולים עופרים צעירים שהוחתמו על בני אדם, אנו יודעים כי לא קל יהיה להשיבם לטבע ולעיתים הדבר יהיה בלתי אפשרי לחלוטין. העופרה הצעירה הגיעה לבית החולים, אולם פתחה מיד בשביתה איטלקית וסירבה לשתות חלב מבקבוק. צוות בית החולים עמד מולה חסר אונים, אלא שאז הגיעה עזרה בלתי צפויה בדמותה של צבייה בוגרת שהגיעה לבית החולים ימים ספורים קודם לכן לאחר שנפגעה קשות ברגליה בתאונת דרכים באזור בקעת הירדן. הצבייה הבוגרת עברה ניתוח מסובך ברגלה על ידי הווטרינר דר' רון שחר שהגיע על מנת לסייע לדר' יגאל הורוביץ וטרינר הספארי ובית החולים לחיות בר. הצבייה שוכנה בחדר אשפוז אליו גם הוכנסה העופרה. בין השתיים נוצר מיד קשר חזק ועמוק. באופן מפתיע החלה העופרה הצעירה לאכול מזון מוצק (וויתרה על החלב מהבקבוק) ונהנתה מחברתה של הבוגרת. בכל יום ניתן לראותן רובצות אחת ליד השנייה, אוכלות ביחד ומניחות ראש זו על זו. בקרוב מאוד ישוחררו השתיים בחזרה אל הטבע. העופרה הצעירה קיבלה את זהותה מחדש! כעת היא מתנהגת כמו עופרה מן הבר ולא כמוחתמת כפי שחששו המטפלים . עתידה ברור מאי פעם, היא לא תאלץ להישאר בשבי היא תשוחרר בקרוב עם חברתה החדשה אל הטבע!

חיות (בלי) פוליטיקה החודש עברו שישה ראמים ושתי יעלות לביתם החדש בגן החיות של הקלקיליה. בשבועות הקרובים יעברו עוד מספר בעלי חיים ולבסוף יגיעו לכ-20. מדובר בשיתוף פעולה רב שנים המתקיים בין שני גני החיות.

ווטרינר גן החיות של קלקיליה דר' סמי עבד אל-חאדר, נוהג לבקר בספארי ונציגים של הספארי, ביניהם מנהל גן החיות, הווטרינר והזואולוגית נסעו בעבר מספר פעמים בעבר לבקר בגן החיות בקלקיליה. בין שני גני החיות מתקיים קשר רציף.

וגם… שני גמלים חדשים הגיעו לגן החיות שלנו שני גמלים, זכר ונקבה הגיעו החודש לספארי מגן החיות 'שושטו' שבבודפשט, הונגריה. נשמע מעט מוזר, הרי בישראל לא חסרים גמלים, אלא שמדובר בגמלים דו-דבשתיים ולא חד דבשתיים כמו במזרח התיכון. הגמלים הדו-דבשתיים חיים באזור מונגוליה וסין. הם חיים בתנאי טמפרטורה קיצוניים למדי ונמצאים בסכנת הכחדה. כיום נותרו בטבע כ-1000 גמלים בלבד שהם גמלי בר. כמעט כל 1.4 מיליון הגמלים הדו-דבשתיים החיים כיום הם מבויתים.

הגמלים שלנו שקיבלו את השמות ג'ינג'ס וחנה הגיעו בטיסה מהונגריה, במשך שבועיים שהו בסמוך למרפאה לצורך בדיקות וחיסונים וכעת הם כבר נמצאים עם פארוק, הגמל המעורב (אבא שלו היה דו-דבשתי ואימו חד דבשתית) בחצר יפה ומשופצת. ג'ינג'ס וחנה התאקלנו מהר מאוד ואנו מקווים לראותם מעמידים בקרוב צאצאים.

ולבית החולים לחיות בר של הספארי ורשות הטבע והגנים הגיעו 90 שחפים שנפגעו מהרעלה. אל צוות בית החולים לחיות בר הגיעו בבת אחת 90 שחפים וכולם נזקקו לטיפול דחוף כתוצאה מהרעלת בוטוליזם. הבוטוליזם גורם לשיתוק של מערכת השירירים והנשימה. צוות בית החולים עבד במשך שעות רבות בסיוע של צוות מתנדבים מופלא. הבוטוליזם הינו רעל קטלני במיוחד שנוצר מחיידק הנמצא במקומות רבים ובתנאים אנ-ארובים יוצר את הרעלן. מאז הגיעו השחפים לבית החולים הם מקבלים טיפול משולב הכולל נוזלים, חמצן וחימום לפי הצורך. כמו כן כולם מטופלים באנטיביוטיקה. 11 מהציפורים לא שרדו ומתוך אלו שטופלו ושרדו 4 נמצאים במצב קשה מאוד, 15 במצב בינוני ו-60 מתאוששים ומתחזקים ואף צפויים להשתחרר בקרוב בחזרה לטבע.

וסיפור אחד מצער: סנופי הג'ירף המסאי שלנו בן ה-7 הלך לעולמו. המטפלים מצאו אותו באחד מהבקרים כשהוא מוטל ברחבת ביתו החדש שבשטח הפתוח. בבדיקות שנשלחו למעבדה לא התבררה סיבת המוות ועל כן בדיקות נוספות ישלחו לחו"ל.

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
איך הרכב מוסיקלי משפיע על האירוע שלכם?
שיקול חשוב לכל מי שמתכנן אירוע בלתי נשכח הוא האם...
מוזיקה לאירועים דתיים
היהדות עשירה במסורות ובסמלים, וכך גם האירועים בה, אשר מהווים...
הורים זה הזמן לגרום לילדיכם לקחת חלק בקדמה
בנוף הטכנולוגי המתקדם במהירות של היום, הצגת ילדים לרובוטיקה בגיל...
מצדיעים לשורדי השואה
אירוע ההוקרה השנתי לשורדי ושורדות שואה בגבעתיים, נערך בתיאטרון גבעתיים מאות...
מכללת קוד והייטק לילדים
העולם משתנה במהירות, והטכנולוגיה מתקדמת מהר יותר מאי פעם. מה...
טבע אורבני בעין העדשה
נמרוד שחם, הדס צורף ועדי זהר הם הזוכים בתחרות "צילום...
הדשן בגן רבקה ירוק יותר. לראשונה בגבעתיים: קומפוסטר לשימוש חופשי של התושבים
היחידה לקיימות באגף שפ"ע הקימה את המדשן (קומפוסטר) העירוני הראשון...
איך לבחור מסעדה חלבית בצפון?
תחילה, ניתן לומר באופן חד משמעי כי בעת בה אנו...
גוזרים את הסרט: מתחם גני הילדים החדש נחנך באופן רשמי
רן קוניק, ראש עיריית גבעתיים: " מדובר במבנה מודרני בעל...
קרקע פורייה לתחילתה של ידידות מופלאה
מחזור נוסף של הפרויקט המוצלח "מרפסות פורחות בגבעתיים" יוצא לדרך לאור...