Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

חדש בגבעתיים: "לומדים איך ללמוד" להצלחה

חדש בגבעתיים: "לומדים איך ללמוד" להצלחה
pixabay

עיריית גבעתיים תחל להפעיל השנה תכנית מיוחדת לקידום מיומות חשיבה ואסטרטגיות למידה בקרב תלמידים בכיתות ו' – ח' בבתי הספר היסודיים בעיר

לומדים איך ללמוד בגבעתיים
pixabay

הנחת היסוד היא שכל תלמיד ותלמידה רוצה להצליח, אך פעמים רבות קיים פער בין יכולותיו של התלמיד לבין הישגיו בפועל. בכדי למצמצם את הפער ולהוביל את התלמידים לחוות הצלחות, מופעלת השנה לראשונה בבתי הספר היסודיים בגבעתיים תכניתו החדשה של שמעון אלימלך, מומחה בתחום אסטרטגיות למידה והוראה מתקנת במשרד החינוך, המפתחת אסטרטגיות למידה שבמסגרתן התלמיד/ה יתנסו בכל שלבי הלמידה – עיבוד, ארגון, זכריה ויישום וכך יהפכו עצמאיים ויעילים בלמידתם.

מטרת התכנית היא להקנות אסטרטגיות למידה המותאמות לרמת המיומנות הנדרשת מהתלמידים לפי שכבת גיל, ולהביא לשיפור התפקודים והרחבת ארגז הכלים של התלמידים להתמודד עם קשיים המופיעים בתהליך הלמידה, כשבמקביל לפן הלימודי, יינתנו לתלמידים גם כלים לשיפור וקידום תחומים רגשיים המשיקים ללמידה, כגון תחושת מסוגלות ובטחון עצמי.

במסגרת התוכנית יושם דגש על קבלת כלים ללמידה נכונה, חיזוק תחושת המסוגלות, שיפור הביטחון העצמי, התמודדות עם חומר רב, הבנה יעילה של טקסטים, "פיצוח שאלות", ניהול זמן למידה ועוד.

התכנית הכוללת 20 מפגשים בני שעתיים כל אחד (מפגש שבועי), בקבוצות למידה של מקסימום 15 תלמידים, תחל לפעול בבתי הספר היסודיים בעיר באוקטובר 2018, במסגרת התכנית גם מורים בבית הספר עוברים הכשרה, ייעוץ וסיוע בבניית שיעורים והתאמתם לצרכי התלמידים.

פרופסור יזהר אופלטקה, סגן ראש העירייה ומחזיק תיק החינוך: " כלים המסייעים בפיתוח מיומנויות לימוד ופיתוח תחושת מסוגלות והצלחה בקרב התלמידים הם המפתח להצלחתם בלימודים ובכלל. בשנים האחרונות אנו משלבים תוכניות לימוד חדשניות ותואמות גיל, תוך שימת דגש על פיתוח חוזקות ושיפור היכולת האישית של כל תלמיד ותלמידה. התוכנית הופעלה בשנה החולפת בהצלחה גדולה באחד התיכונים בעיר והשנה החלטנו להרחיבה ולשלבה כבר בבתי הספר היסודיים, על מנת להכין את התלמידים כבר בשלבים המוקדמים ללמידה אינטנסיבית לה ידרשו בתיכון."

רן קוניק, ראש עיריית גבעתיים: "הדרך להשגת מטרות היא שקובעת את החוויה כולה ובסופו של דבר גם את מידת ההצלחה. תוכניות הלימוד החדשות שנכנסו בשנים האחרונות, כמו גם תוכנית זו, נועדו אמנם להוביל את התלמידים להישגים גבוהים, אך הן שמות את עיקר משקלן על הדרך להצלחה ועל תהליך משמעותי. אני מודה לסגני, מחזיק תיק החינוך, פרופסור יזהר אופלטקה ולאנשי מנהל החינוך, הבוחנים ובוחרים עבור התלמידים בעיר, בקפדנות רבה, תוכניות לימוד חדשות ומעצימות, החל מגני הילדים, דרך בתי הספר היסודיים ועד לסיום בחינות הבגרות בתיכון."

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
הכירו את המעצבת שהופכת בתים לאמנות מגורים
אלה מורגן היא דמות מובילה בתעשיית עיצוב הפנים בישראל, עם...
מה אפשר לייצר באמצעות הדפסה 3d?
מדפסות תלת מימד מהוות כיום את אחד המוצרים המתקדמים ביותר...
איך הרכב מוסיקלי משפיע על האירוע שלכם?
שיקול חשוב לכל מי שמתכנן אירוע בלתי נשכח הוא האם...
מוזיקה לאירועים דתיים
היהדות עשירה במסורות ובסמלים, וכך גם האירועים בה, אשר מהווים...
שינה איכותית ובריאה
על מנת שתוכלו לישון בצורה נוחה במיוחד תוכלו לעשות שימוש...
לחיות עם שמכם הטוב ללא כתם פלילי
כשאזרחים נורמטיביים רבים מוצאים את עצמם בתחנת המשטרה כשהם נקראים...
איך להעביר את המסרים שלכם בדרך אפקטיבית?
תוכן שיווקי יכול לשרת אתכם בכמה פורמטים ואחד המוצלחים והטובים...
הורים זה הזמן לגרום לילדיכם לקחת חלק בקדמה
בנוף הטכנולוגי המתקדם במהירות של היום, הצגת ילדים לרובוטיקה בגיל...
טכנולוגיה חדשנית בתחום ניקיון רחובות וכבישים לראשונה בגבעתיים
גבעתיים מתחדשת בטכנולוגיה חדשנית בתחום ניקיון הרחובות ונראות פני העיר. פיילוט...
מהם הטיולים שנרצה איתנו מנשא בד?
טיול משפחתי הוא חוויה מגבשת והזדמנות להכיר לתינוק את העולם....