Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

חושבים שנפגעתם מרשלנות רפואית? 3 דברים שאתם חייבים לדעת:

חושבים שנפגעתם מרשלנות רפואית? 3 דברים שאתם חייבים לדעת:

זה אף פעם לא נעים, אנשים פונים למערכת הבריאות לצד אמונה שלמה בתהליך ובצוות המטפל, אך אז הם מגלים שעקב התנהלות שגויה הם נפגעו באופן מהותי, וכאשר זה קורה רצוי להבין שלמרות שמדובר באדם פרטי שניצב מול גוף גדול, מערכת הצדק עדיין פועלת, משמע כן ניתן להשיג צדק לצד פיצוי כספי, ועל כן אם חוששים שגם אתם נפגעי רשלנות רפואית, קיימים שלושה דברים עיקריים שעליכם לדעת:

חושבים שנפגעתם מרשלנות רפואית? 3 דברים שאתם חייבים לדעת:

ישנה תקופת התיישנות

ראשית נציין שמהרגע שמתעורר החשש שאירעה רשלנות רפואית, רצוי להתחיל לבחון את נושא, וזאת כי גם בתחום זה מוגדרת תקופת התיישנות וגם אם יש זמן, הרי שיש דברים שמוטב להתחיל לבצע מוקדם ככול הניתן. למה הכוונה? מבחינת תקופת ההתיישנות נציין שבאופן כללי אפשרי לפעול עד כ7 שנים מהיום שבו נגרם הנזק, אך קיימים מקרים חריגים, כגון מקרים שבהם הקשר שבין הטיפול הרפואי לנזק התגלה באיחור. במקרה שכזה תקופת ההתיישנות כוללת כעשר שנים, מהיום שבו אירעה העילה להגשת התביעה. עוד מקרה חריג מיוחס לתובע שעבורו הרשלנות חלה כאשר היה ילד, במקרה זה שבע השנים נספרות מהיום שלילד ימלאו 18 שנים.

חשיבות מהירות תגובה

עוד בהקשר למהירות התגובה, ציינו שגם אם אינכם מאוימים מבחינת תקופת ההתיישנות, עדיין מוטב לא לדחות את הטיפול במקרה, אלא מומלץ לפעול בהקדם הניתן, וזאת כי ככול שפועלים יותר מהר, כך יותר קל להעלות את התרחיש על כתב, משמע יותר קל לזכור כראוי את השתלשלות האירועים ואף להשיג מסמכים רפואיים, כגון הפניות, סיכומי ביקור, מרשמים, מינונים, סיכומי אשפוז, קבלות, תאריכים וכדומה. מדוע? כי למרות שבהתאם לחוק זכויות החולה הרופאים מחויבים לתעד רשומה רפואית, עדיין מסמכים רפואיים עשויים להיעלם, ובמקרה זה כל ראייה עשויה להיות קריטית.

היעזרו בחוות דעת מקצועית

דבר שלישי שחשוב ביותר לדעת זה שלא עליכם מוטלת חובת ההוכחה, אלא כל שעליכם לעשות הנו לפנות אל עו"ד מקצועי ובעל רזומה חיובי בכול הנוגע לרשלנות רפואית (מוטב עו"ד שמתמחה בנישה הספציפית שנוגעת אליכם). לאחר שעושים שיעורי בית ומוצאים המלצות חיוביות, מוטב לקבוע שיחת ייעוץ, בה מעלים את השתלשלות העניינים ובוחנים האם יש טעם לצאת למשפט. מכאן שטוב לדעת שאין צורך לקחת סיכון, אלא מדובר במהלך מושכל. עורך הדין יידע לשאול את השאלות הנכונות ובהתאם לקבל החלטה: מהם הסיכויים לצאת מנצחים ואף לאיזה פיצוי הגיוני לצפות.

אין לחשוש מחמדנות

עוד ראוי לציין שניתן בלב שלם לסמוך על דעתו של עורך הדין, וזאת כי הוא גוזר את שכרו כאחוז ידוע מראש מסך הפיצוי, משמע אם אין זכייה, הוא לא יקבל תגמול. מה עוד חשוב לדעת? שרבים מעורכי הדין מציעים שיחות ייעוץ ללא תשלום, אך לעיתים כבר בשלב זה נידרש לשלם על פגישה עם רופא מומחה (כמה אלפים), על מנת שזה יסייע להגדיר נכונה את סיכויי הזכייה.

שנסכם?

אם נבקש לסכם את סך הטיפים בנושא, נציין שכל שעליכם לעשות הינו לבחור עו"ד מקצועי בתחום. הוא כבר יידע להנחות ולהסביר מהם הסיכויים, לאיזה סכום הגיוני לצפות, את מי תובעים בעקבות הטיפול הרפואי (ניתן יותר מגוף אחד), כיצד מתנהלים בסך השלבים, מה עושים בכדי להימנע מהחוקרים של חברות הביטוח, על מה לא לחתום, כיצד מגישים בקשה עבור קבלת החומר הרפואי, לאיזה רופא מומחה מוטב לפנות ועוד, כך שסך התהליך יהיה כמה שיותר נעים, קצר ואף רווחי. בהצלחה!

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
מדריך מקיף לתושבי גבעתיים על איך לכבוש את מבחן ה-GMAT
מבחן ה-GMAT, המהווה שער הכניסה לתוכניות MBA יוקרתיות רבות ברחבי...
מה אפשר לייצר באמצעות הדפסה 3d?
מדפסות תלת מימד מהוות כיום את אחד המוצרים המתקדמים ביותר...
איך הרכב מוסיקלי משפיע על האירוע שלכם?
שיקול חשוב לכל מי שמתכנן אירוע בלתי נשכח הוא האם...
איך בוחרים נכון ריצוף לבית
יש לריצוף של הבית השפעה רבה על העיצוב, המראה הכללי...
מוזיקה לאירועים דתיים
היהדות עשירה במסורות ובסמלים, וכך גם האירועים בה, אשר מהווים...
איך יוצרים אירוע מרשים ומכובד?
חברות רבות בישראל כבר רגילות לסטנדרטים הגבוהים של אירועי חברה...
התייחסות מחמירה לעבירות אלימות במשפחה- איך הדבר בא לידי ביטוי?
עבירות אלימות במשפחה נתפסות בעיני החוק ובכלל בעיני החברה בתור...
טיפול שורש או לא? אלה הן האפשרויות העומדות
לא מעט אנשים חוששים מטיפול אצל רופא השיניים, ואיך לא?...
משרד עורכת דין אולגה קוטלניקוב
כאשר משרד עורכי דין, כמו המשרד של אולגה קוטלניקוב, מציע תחת...
שינה איכותית ובריאה
על מנת שתוכלו לישון בצורה נוחה במיוחד תוכלו לעשות שימוש...