Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

חמי רודנר ורונה קינן יובילו את מופע הסיום של תלמידי מזמור

חמי רודנר ורונה קינן יובילו את מופע הסיום של תלמידי מזמור

ערב מופע הסיום יפתח במופע נשים "כחכות רחל" של תלמידות "מזמור" בהנחיית היוצרת והזמרת רונה קינן, העוסק בקשר בין רחל אמנו, רחל אשת רבי עקיבא ורחל המשוררת. לאחר מכן, יתקיים מופע פתוח לקהל הרחב בשם "מבול עכשיו" על ידי בוגרי בית הספר המציג את סיפור המבול , נח והתיבה במלוא הרלוונטיות ובגובה האוזניים. בסוף הערב יחולקו דיפלומות לבוגרי "מזמור".

מופעי הקונספט מהווים ציון דרך בתרבות המוזיקה הדתית  של לקיחת נושא מהמקורות והפיכתו באמצעים ויזואליים ומוזיקליים לאמירה תרבותית עכשווית. למופע גויסו משתתפי קורס הכתיבה היוצרת של הרב מרדכי ורדי ב'מזמור'. המופעים הם תוצר של עבודה מעמיקה של שנה תחת נושא אחד. זוהי יוזמה ראשונה וייחודית בבית הספר הגבוה למוזיקה הדתי היחיד בארץ.

במופע ישולבו על מסך ענק יצירות וידאו-ארט של תלמידי "פרדס" בית הספר לאמנות גבעת ושינגטון, שנוצרו בהשראת השירים שחיברו תלמידי מזמור. זהו שיתוף פעולה אמנותי ייחודי בין תחומי אמנויות שונים, המקיימים ביניהם דיאלוג של השראה ופרשנות, במופע אור-קולי המחבר מוזיקה ותמונה, טקסט ווידאו.

· מופע הנשים "כחכות רחל" יפתח את האירוע בשעה 18:30

· מופע "מבול עכשיו" יתקיים בשעה 20:15 לקהל הרחב. הכניסה חופשית.

המופעים יתקיימו בהיכל התרבות גבעת וושינגטון.

חמי רודנר: "מופע הקונספט של מזמור נולד כרעיון של רונה (קינן). אני זוכר את הרגע במשרד  הישן, שנכנסתי במקרה ושמעתי את רונה מעלה בפני מנהלי בית הספר איציק (וייס) ודניאל (זמיר) את הרעיון שבזכותם הרעיון הפך לקורס והצטרפתי כמורה של הבנים. הרעיון היה לבחור סיפור מקראי ולהפוך אותו לשירים ומופע קונספטואלי. התלמידים המציאו את "מבול עכשיו" – הכאן והעכשיו בהשראת הסיפור המקראי הידוע, תוך יצירת שירים סביב הקונספט הנבחר. השירים הם אישיים אך גם יש בהם ביקורת פוליטית חברתית כמעט חנוך לוינית. אני מאד מתרגש ואפילו  מצאתי את עצמי כותב שיר למופע".

רונה קינן: "המופע "כחכות רחל" הוא פרי עבודה של שנה, בה התבקשו התלמידות לבחור נושא המדבר אל ליבן ולעבוד סביבו כאנסמבל, בו כל אחת תורמת את חלקה. לאר עבודת תחקיר מעמיקה על כל אחת מן הדמויות, כתיבת טקסטים, הלחנתם וסינונם נולד המופע הייחודי. התוצאה היא עבודה נמעמיקה, אמיצה ושובת לב של תלמידות מן המגזר הדתי, המיועדת לנשים בלבד,

"כחכות רחל" 
מופע קונספטואלי של תלמידות "מזמור" בהנחיית רונה קינן

תלמידות שנה ג' במזמור- בית הספר הגבוה למוזיקה גבעת ושינגטון,  במופע העוסק בקשר בין רחל אמנו, רחל אשת רבי עקיבא ורחל המשוררת. המופע מורכב מלחנים וטקסטים מקוריים של התלמידות, שנכתבו בהשראת טקסטים מן המקורות, מדרשים, טקסטים היסטוריים ודימויים ויזואליים הקשורים בחייהן של כל אחת מן הדמויות המכוננות הללו. זוהי עבודה שבוחנת את משמעות המילה "לחכות" וחוקרת עד כמה מושג הציפייה הוא דומיננטי בחייה של אשה, בין אם חיה לפני שלושת אלפים חמש מאות שנה, לפני שמונים שנה, או בימינו אנו.

"מבול עכשיו" 
מופע קונספטואלי של תלמידי "מזמור" בהנחיית חמי רודנר

תלמידי שנה ג' במזמור- בית הספר הגבוה למוזיקה גבעת ושינגטון, במופע קונספט העוסק בסיפור המבול, נח והתיבה והרלוונטיות לימינו. המבול בשירים מורגש ומטריד. כהוויה שנמצאת שם כל הזמן ברקע , כאופציה או כמעין "טפטוף של מבול". בין  היתר עוסק המופע בהשחתה המוסרית-חברתית שהייתה קודם המבול, אי לקיחת האחריות על המרחב של נוח ובניו, המבול כסמל לשטף הבלתי פוסק של החיים בימינו, ומבול הפנים ,המידע, ואסונות הטבע שמתרגשים על העולם, וכן המלחמות ושינויים תרבותיים שמתרחשים מול עינינו. אלו  רק חלק מנושאי השירים במופע הבנים.

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
הורים זה הזמן לגרום לילדיכם לקחת חלק בקדמה
בנוף הטכנולוגי המתקדם במהירות של היום, הצגת ילדים לרובוטיקה בגיל...
מצדיעים לשורדי השואה
אירוע ההוקרה השנתי לשורדי ושורדות שואה בגבעתיים, נערך בתיאטרון גבעתיים מאות...
מכללת קוד והייטק לילדים
העולם משתנה במהירות, והטכנולוגיה מתקדמת מהר יותר מאי פעם. מה...
טבע אורבני בעין העדשה
נמרוד שחם, הדס צורף ועדי זהר הם הזוכים בתחרות "צילום...
הדשן בגן רבקה ירוק יותר. לראשונה בגבעתיים: קומפוסטר לשימוש חופשי של התושבים
היחידה לקיימות באגף שפ"ע הקימה את המדשן (קומפוסטר) העירוני הראשון...
איך לבחור מסעדה חלבית בצפון?
תחילה, ניתן לומר באופן חד משמעי כי בעת בה אנו...
גוזרים את הסרט: מתחם גני הילדים החדש נחנך באופן רשמי
רן קוניק, ראש עיריית גבעתיים: " מדובר במבנה מודרני בעל...
קרקע פורייה לתחילתה של ידידות מופלאה
מחזור נוסף של הפרויקט המוצלח "מרפסות פורחות בגבעתיים" יוצא לדרך לאור...
100 צורות לגאווה
שבוע הגאווה 2022 בגבעתיים: מסיבת גאווה נוצצת עם D.J דלית רצ'סטר, הפנינג...
פסטיבל שירת הים 14
העיר גבעתיים צבעה עצמה בשנים האחרונות כעיר ליברלית אשר מספקת...