Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

חשיבותה של שקיפות במיזמי בניה

חשיבותה של שקיפות במיזמי בניה
קרדיט Canva

מיזמים עסקיים ונדל"ניים רבים מרחיבים את הפעילות הכלכלית בישראל וזה מבורך, אולם לכל מיזם כזה יש גם דרישות חוקיות שמחייבות לפעול לפיהן על מנת להבטיח שאין מי שנפגע מהם בצורה בלתי הפיכה. השקיפות המרבית נדרשת כדי לוודא שכל מיזם נדל"ני ייבנה בהתאם לתב"ע ולחוק ומבלי לסכן את הבטיחות או לחרוג מההיתרים של הבנייה. כל חריגה כזאת, כל בעיה שנוצרת כתוצאה מבנייה פרועה באה בהכרח על חשבון שלטון החוק, המנהל התקין וגם רווחת התושבים עד כדי יצירת מפגע. לכן, חובה לפרסם מראש כל תכנית של בניה או שיפוצים או מיזמים כאלה כדי ליידע את הדיירים שזה קורה. אנחנו רואים במקומות שונים וייעודיים מודעות שתפקידן פרסום שימוש חורג מבניה עם היתרים, למשל, על מנת להבטיח שבניה מסוימת תזורז ולא תתעכב בכל ההליכים המוכרים בוועדות התכנון הבנייה. זה מאוד רצוי לקצר את הביורוקרטיה אולם כאשר יש הליכים מקוצרים זה עלול לבוא על חשבון הדיירים והשכנים שאינם יודעים על כך והם עלולים להיפגע בצורה בלתי הפיכה ממיזם נדל"ן זה או אחר. לכן, כאשר מופקדת תכנית בניה או בקשה להיתרים חורגים זה חייב להיעשות על פי חוק ולכך דואגת חברה כמו נענע פרסום נדל"ן בע"מ, כדי למנוע עיכובים בהליכים.

ידע הוא כוח

כשאתם יודעים מה עומדים לבנות בסביבה שלכם זה מעניק לכם את הכוח לנקוט הליכים כדי להשפיע על השינויים, אם הם פוגעים באיכות חייכם, אם הם פוגעים בערך הנכסים שלכם, אם הם משבשים את אורח חייכם, אם הם לא ראויים מכל סיבה שהיא וזה כולל הסיבות החוקיות. בדיוק לשם כך נועד הליך הפקדת תכנית בנייה כלשהי כדי שיוכלו להגיש התנגדויות לאחר הבאת המידע לציבור. זה נעשה בדרך כלל על פי דרישת החוק להפיץ זאת על ידי פרסום הפקדת תוכנית ברבים. הפרסום נעשה על ידי מי שמתמחה בכך כדי לוודא שכל מודעה מכילה את כל המידע הנדרש.

התנגדויות חייבות להיות מנומקות

הגשת התנגדויות הן זכות של כל אזרח ודייר ולכן מפרסמים מודעות כאלה. אולם, חשוב שהפרסום לא יעורר התנגדויות מופרכות רק משום שמישהו רוצה לסגור חשבונות אישיים או לשבש עבודות ופיתוח. לאחר פרסום המודעות על ידי חברה כמו נענע פרסום נדל"ן בע"מ יתחיל הליך שבו יוגשו ההתנגדויות בתוך זמן סביר ותוכלו לדעת אם הרשויות קיבלו את ההתנגדויות של התושבים או לא. הכל ייעשה כחוק ובמסגרת הזמנים שמפורטים בו. צרו איתנו קשר > 03-9451155

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
בית בונים רק עם אנשי מקצוע מתאימים
מבצע מורכב כמו בניית בית מחייב לשכור את אנשי המקצוע...
קניית דירה – על שום מה ולמה
רכישת דירה, בין אם למגורים או להשקעה, היא החלטה משמעותית...
איך בוחרים נכון ריצוף לבית
יש לריצוף של הבית השפעה רבה על העיצוב, המראה הכללי...
עיצוב הבית מתחיל בכם
כל מעצבת פנים שתשכרו לעבוד על עיצוב הבית שלכם תשב...
מאפיין אדריכלי מרשים
חיפוי קיר מעץ הוא מאפיין אדריכלי מכובד המעניק לכל חלל...
איך להעביר את המסרים שלכם בדרך אפקטיבית?
תוכן שיווקי יכול לשרת אתכם בכמה פורמטים ואחד המוצלחים והטובים...
טכנולוגיה חדשנית בתחום ניקיון רחובות וכבישים לראשונה בגבעתיים
גבעתיים מתחדשת בטכנולוגיה חדשנית בתחום ניקיון הרחובות ונראות פני העיר. פיילוט...
נכסים שכדאי להשקיע בהם בחיפה
אזור נווה שאנן הוותיק בחיפה לא איבד את קסמו ואפשר...
תמא 38 במרכז - כל מה שצריך לדעת
רבים מאמינים כי פרויקטי בניה מסוג התחדשות עירונית כמו תמ"א...
איך גיבוי בענן יכול להציל את העסק שלך?
לגבות את המידע שלכם בעידן בו אנו חיים, יותר ויותר עסקים,...