Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

טוב בשניים: כיצד להתכונן נכון למעבר למגורים משותפים

טוב בשניים: כיצד להתכונן נכון למעבר למגורים משותפים
קרדיט: Shutterstock

עוברים לגור יחד לראשונה? מזל טוב! ריכזנו עבורכם כמה טיפים כלכליים שיסייעו לכם לצלוח את המשימה בקלות וללא ריבים מיותרים 

תוכן ממומן ע"י אמריקן אקספרס (אקספרס פרימיום) 

אחד הצעדים המרגשים ביותר בזוגיות הוא ללא ספק המעבר למגורים משותפים. על אף השמחה וההתרגשות הגדולות שכרוכות בצעד הזה, חשוב לזכור כי לא פעם, מעבר למגורים משותפים עם בן או בת הזוג עשויים להיות מאתגרים, גם כשנגמר פתאום הקוטג' במקרר, או כשמישהו שוכח את המפתח בתוך המנעול, אבל בייחוד בכל הקשור לפן הכלכלי. כך תעשו זאת באופן הקל והפשוט ביותר.

שקלו לפתוח חשבון בנק משותף

כאשר עוברים לגור עם בן או בת הזוג, ישנן הוצאות רבות שהופכות להוצאות משותפות, כמו למשל החשבונות השוטפים (שכר דירה, חשמל, מים, גז, ארנונה), הוצאות המחייה כמו קניות בסופר או הזמנות משותפות של אוכל בוולט, ריהוט לדירה, תיקונים ועוד. על מנת שתוכלו לחלק את ההוצאות ביניכם באופן כמה שיותר הגיוני ושוויוני ולהימנע ממריבות או מאי הבנות סביב הנושא הזה, מומלץ לפתוח חשבון בנק משותף שבאמצעותו תנהלו את ההוצאות המשותפות שלכם. מדי חודש תפקידו אל החשבון המשותף סכום קבוע (או תבססו לפי ממוצע הוצאות חודשי), ואת כל התשלומים השוטפים הללו תשלמו מתוך אותו חשבון משותף, חצי-חצי. 

השתמשו בכרטיס אשראי אחד

בהמשך ישיר לסעיף הקודם – שימוש בכרטיס אשראי אחד לכל ההוצאות השוטפות של הבית, יסייע לכם לעקוב אחר ההוצאות בקלות בכל רגע נתון, לבדוק היכן ניתן לקצץ בהוצאות מיותרות ובאופן כללי: להתנהל באופן מודע יותר עם הכסף שלכם. תוכלו לחייב את הכרטיס בכל ההוצאות השוטפות, בקניות השבועיות, וגם בבילויים אקראיים כמו סרט או הופעה ששניכם רוצים ללכת אליה. כרטיס האשראי יסייע לכם להבין מה ממוצע ההוצאות החודשי שלכם כזוג, לבדוק מתי הוצאתם יותר מדי ובאילו חודשים יש עוד קצת מקום להתפנק, ובאופן כללי לקבל החלטות כלכליות מושכלות יותר, המבוססות על מידע ונתונים. 

תכננו היטב את התקציב החודשי שלכם

ואם כבר בהוצאות עסקינן – על מנת שלא תמצאו את עצמכם עם הפתעות מיותרות ומתסכלות בסוף כל חודש, חשוב מאוד לתכנן את התקציב הזוגי שלכם לפרטי פרטים. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא לרוב באמצעות טבלת אקסל, אליה תוכלו להכניס את כל ההוצאות השוטפות שלכם. כשאתם עושים זאת, חשוב לקחת בחשבון גם הוצאות שתידרשו אליהן רק אחת לכמה חודשים או אפילו רק אחת לשנה, כמו למשל הטסט לרכב, ולהכניס אותן לחישוב החודשי. בעת תכנון התקציב, חשוב להשאיר מקום גם להוצאות בלתי צפויות, כמו למשל תיקונים למכשירים חשמליים בדירה, אירועים שאולי תהיו מוזמנים אליהם וכדומה, ימי הולדת או חגיגות זוגיות אחרות, חופשות משותפות ועוד. 

שכרו דירה בהתאם לתקציב שעומד לרשותכם

כשעוברים לגור עם בן או בת הזוג, האינסטינקט הראשוני הוא לרוב לבחור בדירה גדולה יחסית, שבה נוכל ליהנות מתחושה של חופש ומרחב. עם זאת, מטבע הדברים, דירות גדולות גם לרוב יתאפיינו בשכר דירה גבוה, אשר עלול להקשות עליכם לעמוד בתשלומים השוטפים שלכם ולהוביל לתסכול ולמריבות. מסיבה זו, בעת חיפוש דירה למגורים משותפים, חשוב מאוד להישאר עם הרגליים על הקרקע ולשכור דירה שעונה על הצרכים שלכם מחד, אך שלא תגרור אתכם להוצאה גבוהה מדי מאידך.

עצבו את הבית בחוכמה

העיצוב של הבית הוא זה שמעניק לו את האופי הייחודי שלו ומשקף את עולמנו הפנימי, ולכן אין ספק שיש לו חשיבות גדולה לחיי היומיום שלנו. עם זאת, ברוב המקרים, הדירה הראשונה שאליה תעברו עם בן או בת הזוג היא דירה שלא תתגוררו בה לנצח, והשקעה כספית גבוהה בעיצוב שלה, עשויה בהחלט להיות מיותרת ולגרום לכם לבזבז כספים רבים שלא לצורך. זכרו תמיד כי אם אתם עוברים לבית או לדירה שכורים, רצוי לעצב אותם בעיצוב אלגנטי ופשוט יחסית, שאינו נשען על טרנדים חולפים ושלא תידרשו להוציא עליו סכומים בלתי מבוטלים. 

שקלו לרכוש ריהוט מיד שנייה

בהמשך ישיר לסעיף הקודם – מעבר דירה לכשעצמו הוא עסק יקר, ולא פעם גם מורכב. בתהליך זה, פרטי ריהוט רבים עלולים להינזק, הן מבחינה אסתטית והן מבחינה פונקציונלית, ומסיבה זו, רצוי מאוד לשקול רכישת פרטי ריהוט מיד שנייה. העלויות של הפריטים הללו לרוב יהיו נמוכות משמעותית מריהוט חדש, ובעתיד, כשתעברו לדירה חדשה, תוכלו פשוט להותיר את פרטי הריהוט הללו בדירה הישנה ולחסוך את עלויות ההובלה שלהם. באופן זה, אתם למעשה חוסכים פעמיים: אינכם קונים פרטי ריהוט חדשים שעלולים להינזק במעבר, ואינכם משלמים על הובלת פרטי הריהוט כאשר אתם עוזבים את הדירה.

תכנון נכון יוצר בסיס איתן לזוגיות 

כמו הרבה דברים בחיים, גם במעבר למגורים משותפים – הכנה מראש הופכת את הכל לקל יותר. ככל שתבואו מוכנים יותר למעבר הזה, לאחר שמצאתם את הדירה המתאימה, פתחתם את חשבון הבנק, תכננתם את תקציב ההוצאות הרצוי בהתאם להכנסות שלכם, ובניתם תשתית בריאה ונכונה עליה תוכלו להמשיך ולבנות את חיי היומיום, כך תצלחו אותו ביתר קלות, ותהנו מהחיים המשותפים יחדיו, ללא חיכוכים פיננסים מיותרים. מעבר נעים! 

*הנפקת הכרטיס וגובה המסגרת נתונים לשיקול דעתה הבלעדי של המנפיקה אמריקן אקספרס בע"מ ו/או אקספרס פרימיום בע"מ. בכפוף לתנאי החברה ולתנאים המפורטים באתר, ההטבות עשויות להשתנות מעת לעת. אי עמידה בפירעון ההלוואה או האשראי עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.

** הפרסום איננו מהווה הצעה ו/או התחייבות למתן הלוואה/אשראי.

*** מידע כללי בלבד. אין לראות באמור משום המלצה ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
להתגרש מבלי שהקרקע נשמטת- איך עושים את זה?
גירושין הם ללא ספק מהלך דרסטי המביא לסיום תקופה ופתיחת...
אנשי המקצוע שצריכים ללוות אתכם בקניית דירה
קניית דירה היא עסק מורכב מכל הבחינות. מדובר על סכום...
מה כל בעל עסק יכול וצריך לעשות בשביל לאבטח מידע
אם חשבתם עד היום שכל מה שאתם צריכים לעשות בשביל...
בית בונים רק עם אנשי מקצוע מתאימים
מבצע מורכב כמו בניית בית מחייב לשכור את אנשי המקצוע...
הכשרה מקצועית ומוסמכת
במידה ושקלתן להצטרף לעולם המיוחד של טיפול בנשים בזמן ההיריון...
איך להחזיר את העניין וההנאה לחיי המשפחה שלכם?
שמירה על להבת הזוגיות היא לא דבר של מה בכך,...
קניית דירה – על שום מה ולמה
רכישת דירה, בין אם למגורים או להשקעה, היא החלטה משמעותית...
איך הכי כדאי להשקות את הגינה
השקיה נכונה היא המפתח לגינה פורחת. אם יש לכם גינה...
כשאתם זקוקים לעזרה משפטית יש מי שעומד לצדכם
גם אזרחים נורמטיביים לגמרי נזקקים לשירותי עורך דין בהזדמנויות שונות...
הכירו את המעצבת שהופכת בתים לאמנות מגורים
אלה מורגן היא דמות מובילה בתעשיית עיצוב הפנים בישראל, עם...