Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

טופ 10 – עשר עובדות מעניינות שלא ידעתם על פרו

טופ 10 – עשר עובדות מעניינות שלא ידעתם על פרו

פרו היא אחת המדינות המרתקות והמסתוריות שבדרום אמריקה. נופים עוצרי נשימה, אתרים היסטוריים מרתקים, תרבות עשירה וכמובן הפרואנים עצמם, מכניסי אורחים ומאירי פנים לתיירים. לפניכם כמה עובדות מעניינות על המדינה השלישית בגודלה בדרום אמריקה.

 

האינקה, שרידי אימפריה ששקעה – אימפריית השמש של האינקה היא מהגדולות שבאימפריות התרבות האנושית ובתור הזהב שלה הייתה הגדולה ביותר בעולם. היא כינסה תחתיה שישה מיליון בני אדם, שדיברו בלמעלה מ-700 שפות שונות של עמים רבים ומגוונים. האימפריה שרדה כמאה שנים, עד לכיבושה של פרו על ידי ספרד במאה ה-16, אך עד היום נותרו עקבותיה בדמותם של אתרי טבע מרהיבים.

מאצ'ו פיצ'ו –  מאצ'ו פיצ'ו נחשבת לאחד מסמליה המובהקים ביותר של אימפריית האינקה בפרט ופרו בכלל. המקום הוכרז על ידי אונסק"ו כאתר מורשת עולמי ונחשב לאחד משבעת פלאי תבל של העידן החדש. בעיר, השוכנת על פסגות הרי האנדים, יש מגוון אתרי פולחן ומבני מגורים וציבור. המבנים כולם עשויים אבנים גדולות המסותתות בדייקנות על מנת שיתאימו זו לזו ללא שום צורך ב"דבק" טיט כלשהו – מדובר בטכניקת בנייה מיוחדת, שלא ברור עד היום כיצד באה לעולם ושהוכיחה את עצמה כעמידה מאות שנים ברעידות האדמה שפוקדות את האזור.

 

חגיגות הפיאסטה ב-28 ביולי חוגגים בפרו את יום העצמאות, היום בו השתחררה המדינה משלטון האימפריה הספרדית. השמחה כל כך גדולה והיא נמשכת יומיים. היום הראשון הוא ממלכתי יותר ומוקדש לפסטיבלים, תהלוכות, מסיבות ומופעי זיקוקים. היום השני הוא אינטימי יותר ומוקדש לחברים ולמשפחה.

 

הטבע של המדינה – למעלה מ-60 אחוזים משטחה של פרו מכוסה ביערות הגשם של האמזונס. מדובר בשטח היערות השני בגודלו בכדור הארץ, כמובן אחרי יערות הגשם של ברזיל השכנה. רק לשם השוואה – מדובר בשטח יער הגדול פי שלושים משטחה של מדינת ישראל. עבור חובבי הטבע הבראשיתי מדובר ממש בגן עדן, בעל עושר בלתי נתפס של צמחייה ובעלי חיים. ניתן לבקר בכפרים שלחופי הנהר. אלה מקומות נידחים המנותקים מכל סממן של הציוויליזציה והשהות בהם היא חוויה שהופכת יותר ויותר נדירה על פני הפלנטה שלנו.

תרבות השמאנים – בפרו ניתן למצוא את ריכוז השמאנים השני בגודלו בעולם . מי מכם שיחפוץ לעבור חוויה של טקס מסורתי בהנחיית שמאן, יצטרך להגיע אל איקוויטוס (iquitos) השוכנת בליבו של יער האמזונס והפכה למרכז עולמי של תיירות אייואסקה. מדובר בסם טבעי שאותו הפיקו שמאנים אינדיאנים במשך אלפי שנים ושימש לבריאות אנשי השבט, ריפוי מחלות וכמובן לחיבור אל העצמי ואל הטבע. השימוש בסם הוא חוקי בפרו ועדיין כדאי להגיד שההתנסות בחוויה היא על אחריות המשתמש בלבד.

 

אגם טיטיקקה – האגם הגדול ביותר ביבשת דרום אמריקה, המצוי בדרומה של פרו. זהו גם האגם הגבוה בעולם. האורו, תושבי המקום, גרים על פני האגם, באיים שעשויים מצמחיה טבעית הצפים על פני המים אותם הקימו במו ידיהם, על מנת לייצר לעצמם הגנה מרדיפות. הם מתפרנסים מדיג, עבודות יד ומכירת מזכרות לתיירים.

חוויית אקסטרים לחובבי הריגושים ובעלי יצר הרפתקנות מציעה פרו את דיונת החול הגבוהה בעולם –  כ-2,070 מטרים גובהה והיא השנייה בגודלה בעולם. היא נמצאת במדבר  Sechura והטיפוס לפסגתה מחייב מסע רגלי מפרך, בחום מדברי. התמורה למאמץ תהיה תצפית עוצרת נשימה על הנוף המדברי וביקור באתר שעל פי מסורת בני המקום שימש את האינקה לקיום פולחנים סודיים.

 

תפוח אדמה  אלמלא גילה קולומבוס את אמריקה, לא היו לנו עד היום תפוחי אדמה בתפריט. פרו היא מקור תפוחי האדמה בעולם ובמדינה עצמה יש יותר מ-3,000 זנים שונים של הצמח. פרואנים אמיתיים אומרים "אני פרואני יותר מתפוח אדמה". הדגן השני במדינה, כמו בדרום אמריקה כולה, הוא התירס, המציג יותר מ-55 זנים, כולל קלחים בצבעי סגול, לבן ושחור, בנוסף לצהוב המוכר לנו. התירס גם משמש לייצור הבירה המקומית ה"צ'יצ'ה", משקה חביב במיוחד על תושבי האנדים.

לחיים! – בטיול לפרו אל תפספסו טעימה מהמשקה הלאומי – פיסקו חמוץ – אותו פיתחו הכובשים הספרדים. מדובר בקוקטייל המורכב מברנדי פיסקו שמקורו בענבים, בתוספת מיץ לימון, מי סוכר וחלבון ביצה. כשהוא מעורבב עם קרח מדובר במשקה קריר ומרענן. תוכלו להזמין אותו גם בצירוף קולה – פיסקולה.

מנהגים מקומיים – תחתונים צהובים כמתנה לשנה החדשה. זהו המנהג המקומי של הפרואנים. הם מעניקים זה לזה את הבגד התחתון הצהוב כסגולה לשנה של אושר ומזל. מנהג נוסף לשנה החדשה הוא להלביש בובה בבגדים הישנים ולשרוף אותה, על מנת להיפרד מהישן לטובת התחלות חדשות.

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
מדריך מקיף לתושבי גבעתיים על איך לכבוש את מבחן ה-GMAT
מבחן ה-GMAT, המהווה שער הכניסה לתוכניות MBA יוקרתיות רבות ברחבי...
מה אפשר לייצר באמצעות הדפסה 3d?
מדפסות תלת מימד מהוות כיום את אחד המוצרים המתקדמים ביותר...
איך הרכב מוסיקלי משפיע על האירוע שלכם?
שיקול חשוב לכל מי שמתכנן אירוע בלתי נשכח הוא האם...
איך בוחרים נכון ריצוף לבית
יש לריצוף של הבית השפעה רבה על העיצוב, המראה הכללי...
מוזיקה לאירועים דתיים
היהדות עשירה במסורות ובסמלים, וכך גם האירועים בה, אשר מהווים...
איך יוצרים אירוע מרשים ומכובד?
חברות רבות בישראל כבר רגילות לסטנדרטים הגבוהים של אירועי חברה...
התייחסות מחמירה לעבירות אלימות במשפחה- איך הדבר בא לידי ביטוי?
עבירות אלימות במשפחה נתפסות בעיני החוק ובכלל בעיני החברה בתור...
טיפול שורש או לא? אלה הן האפשרויות העומדות
לא מעט אנשים חוששים מטיפול אצל רופא השיניים, ואיך לא?...
משרד עורכת דין אולגה קוטלניקוב
כאשר משרד עורכי דין, כמו המשרד של אולגה קוטלניקוב, מציע תחת...
שינה איכותית ובריאה
על מנת שתוכלו לישון בצורה נוחה במיוחד תוכלו לעשות שימוש...