Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

טיפולי שיניים אסתטיים ושיקומיים נפוצים

טיפולי שיניים אסתטיים ושיקומיים נפוצים
קרדיט לתמונה: pixbay

בדומה לתחומים רפואיים אחרים, גם תחום רפואת השיניים עוסק בראש ובראשונה בטיפול בבעיות שונות הנוצרות בשיניים, בפרט בעיות הגורמות לכאבים ו/או לבעיות תפקודיות של מערכת השיניים והפה. אך מכיוון שמדובר באזור מרכזי ומשמעותי כל כך במראה הכללי ובפנים של בני אדם, התפתח עולם רפואת השיניים גם לכיוון של טיפולי שיניים אסתטיים, כאלו אשר מטרתם היא לשפר את המראה החיצוני של מערכת השיניים והחיוך שאנחנו חושפים לעולם. בעוד חשיבותם של טיפולי שיניים אסתטיים אלו היא עצומה (החיוך והשיניים שלנו הן אחד הדברים הראשונים שרואה כל מי שפוגש אותנו…), כדאי להכיר לפחות כמה מהטיפולים העיקריים בקטגוריה זו:

טיפולי שיניים אסתטיים ושיקומיים נפוצים
קרדיט לתמונה: pixbay

השתלת שיניים – אצל רובנו המכריע חלק מהשיניים נפגעות ונאבדות בשלב זה או אחר של החיים, בין אם מדובר בעקירה בעקבות דלקת בשן ובין אם באיבוד שן בעקבות תאונה או כל סיבה אחרת באשר היא. השתלת שיניים הוא התהליך הנותן את המענה הטוב ביותר לשיניים חסרות, והרמה המקצועית אליה הגיע תהליך זה כיום מאפשרת להחליף כל שן בשתל אשר כל כך מדויק ודומה לשן המקורית עד כי לא ניתן להבחין בהבדל. השתלות שיניים אמנם אינן מיועדות לצרכים אסתטיים בלבד – במקרים רבים נדרשת השתלה על מנת לשמור על מערכת שיניים רציפה ובריאה ולהבטיח תפקוד תקין לאורך זמן, כמו גם מניעת היווצרות בעיות נוספות בעקבות מחסור של השן.

הלבנת שיניים – גם צבען של השיניים שלנו נוטה להשתנות עם הזמן ולאורך השנים, בין היתר בעקבות שתייה יומיומית של משקאות מכתימים דוגמת קפה, או פעולות מזיקות אחרות דוגמת עישון וכד'.לכן פותחו טיפולים שונים ויעילים ביותר של הלבנת שיניים, אך חשוב לדאוג לעשותם אצל רופא שיניים מקצועי, זאת על מנת שהטיפול יעבוד ויחזיק מעמד לאורך זמן והשיניים שלכם לא תפגענה כתוצאה מכך. לדוגמה, אחד מסוגי טיפולי הלבנת השינים המתקדמים ביותר הוא טיפול של ציפוי שיניים, במסגרתו מצופה השן בציפוי לבן מיוחד אשר גם מגן עליה. ציפוי שיניים הוא סוג מרכזי אחד של טיפולים להלבנת שיניים, כאשר הסוג השני הוא הלבנה ישירה של השן עצמה. מומלץ כאמור להיוועץ עם הרופא המתמחה בכך על מנת לקבוע אילו מהסוגים הוא הנכון והמתאים ביותר עבור השיניים שלכם

כתרים לשיניים – סוג ספציפי של טיפול שיקומי לשיניים שכדאי להכיר הוא זה של כתרים בכלל וכתרי זירקוניה בפרט – אלו הם כתרים המשמשים לציפוי ותמיכה בשיניים חלשות, פגועות וכאלו אשר אינן נראות טוב במיוחד (אך לא נדרש לעקור ולהחליף אותן לחלוטין). בצורה זו ניתן ממש לשחזר את המראה המקורי של השן ולשקם אותה בצורה ניכרת, גם אם מצבה הנוכחי יחסית גרוע. כתרים לשיניים מהווים טיפולים שיקומיים המאפשרים במקרים מסוימים להימנע מעקירות וגם שתלים דנטליים. מאחר והם מצריכים טיפול יחסית פשוט ולא פולשני, במקרים רבים הם הפתרון המועדף הן מצד רופאי השיניים והן מצד לקוחותיו.

למידע נוסף אודות טיפולי שיניים אסתטיים, היכנסו לאתר ד"ר זאב אורמינר, מומחה לשיקום הפה. 

טיפולי שיניים אסתטיים ושיקומיים נפוצים
קרדיט לתמונה: pixbay
התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
איך לבחור מגשרת גירושין?
כשבני זוג מחליטים להתגרש, מכל סיבה שהיא, עולות כמה וכמה...
אתם יכולים לשנות את מציאות חייכם
בעבר בני האדם רצו דבר אחד, לשרוד. האדם הפשוט לא...
היופי שבצילום בשחור לבן
במהלך לימודי צילום ועריכה מכירים נקודות מבט שלא הייתם חושבים...
לחיות עם שמכם הטוב ללא כתם פלילי
כשאזרחים נורמטיביים רבים מוצאים את עצמם בתחנת המשטרה כשהם נקראים...
הידעתם? אתם יכולים להשכיר את הגג שלכם לחברת החשמל
אנשים חכמים יודעים לנצל את המשאבים הקיימים ברשותם בשביל להרוויח...
למה צריך לבצע בדיקות גנטיות?
בדיקה גנטית יכולה לסייע באבחון הפרעות גנטיות או מחלות הנגרמות...
אלמנטים שיש לבחור לבניית מצבה
המצבה הנבנית עם שמו של יקירכם עליה צריכה להתאים לרצונכם...
הליכים קוסמטיים שמטרתם להפחית את מידות הגוף
טיפול הצרת היקפים הם הליכים קוסמטיים שמטרתם להפחית את מידות...
במה שונה המשפט הפלילי מהמשפט האזרחי?
כאשר מחלקים את עולם המשפט, תהיה ההפרדה הראשונה בין המשפט...
עוברים למשרד חדש- כך תבחרו חברת הובלות?
שירותיה של חברת הובלות נחוצים במגוון מקרים שונים. בין אם...