Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

טיפול בהתמכרות להימורים – אנחנו כאן בשבילכם!

טיפול בהתמכרות להימורים – אנחנו כאן בשבילכם!
Credit: Pixabay.com

למרות שמחקרים מורים כי אצל כשליש מהמהמרים הכפייתיים הפרעה זו חולפת ללא כל טיפול עם הזמן, בשל מורכבותה של הבעיה (כמו גם השפעותיה ההרסניות על המהמר ועל האנשים שסביבו), לא מומלץ לסמוך אך ורק על המזל ועל החלמה ספונטנית ממנה אלא מומלץ לקבל טיפול בהתמכרות להימורים. אותן השפעות הרסניות שנלוות להתמכרות להימורים עלולות לגבות מחיר כבד – מחיר כלכלי, משפטי, נפשי, זוגי ומקצועי, שעל חלקם הגדול לא יוותר למהמר אלא להתחרט, מכיוון שאין שום דרך לתקן את המעוות ואת הנזקים שנוצרו לאורך כל תקופת ההתמכרות.

טיפול בהתמכרות להימורים

על אף שלרוב חלק גדול מהמהמרים מדווחים על תחושת ריגוש אדירה בעת ההימור ולפניו, לתחושה זו נלוות אף לא מעט תחושות ונטיות שהן הרבה פחות מרוממות ומעצימות- למשל הנטייה לעיוותים קוגניטיביים כדוגמת אימוץ אמונות טפלות, הכחשת המציאות, תחושת עוצמה מנותקת מהמציאות, תחושה מופרזת של ביטחון עצמי וכן הלאה. נוסף על כך, בין השלכות שליליות שונות שעלולות להתלוות להימור כפייתי ניתן למנות את הבעיות הכלכליות (כניסה לחובות עצומים עד כדי פשיטת רגל, לקיחת הלוואות מקרובי משפחה, חברים, ובעצם מכל מי שמסכים בסביבה), לקיחת הלוואות בשוק האפור והסתבכות עם אנשים מהצד ה"לא נכון" של החוק, בעיות עם רשויות החוק (בשל ניסיונות להשיג כספים באמצעים לא חוקיים כדוגמת גניבה), ואפילו, לעיתים כשאדם מגיע לקצה יכולת ההתמודדות שלו הוא עלול ליטול את חייו.   גם מהבחינה הבריאותית, לא שפר גורלם של המהמרים הנזקקים לקבלת טיפול בהתמכרות להימורים, שכן רבים מהם מתמודדים במקביל עם מגוון רחב של מחלות המקושרות לסטרס- ביניהן אולקוס, אינסומניה, בעיות כרוניות במערכת העיכול (כקוליטיס), כאבי ראש בלתי פוסקים ואף בשל המתח הבלתי פוסק כאבי שרירים. באופן צפוי למדי, הסטטיסטיקה מורה על כך כי סביבתם הקרובה של המהמרים הכפייתיים מוגדרת כמצויה בסיכון גבוה יותר לתופעות כמו אלימות במשפחה, ובתגובה לכך גם ילדים של הורה המתמודד עם בעיית ההימורים מצויים ברמת סיכון גבוהה בהרבה לדיכאונות, לסבל מהפרעות ההתנהגות השונות ולהתמכרויות ולשימוש בחומרים ממכרים מהסוגים השונים.

איך מטפלים בהתמכרות?

מעוניינים להפסיק את גלגל ההרס בעצמי ולקבל עזרה? פנו אל אחד לאחד – מרכז גמילה מסמים ואלכוהול, ותזכו בקבלת מלוא העזרה המקצועית שלנו הנדרשת לכם בהקפדה על שמירת דיסקרטיות מלאה.

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
הכשרה מקצועית ומוסמכת
במידה ושקלתן להצטרף לעולם המיוחד של טיפול בנשים בזמן ההיריון...
איך להחזיר את העניין וההנאה לחיי המשפחה שלכם?
שמירה על להבת הזוגיות היא לא דבר של מה בכך,...
קניית דירה – על שום מה ולמה
רכישת דירה, בין אם למגורים או להשקעה, היא החלטה משמעותית...
איך הכי כדאי להשקות את הגינה
השקיה נכונה היא המפתח לגינה פורחת. אם יש לכם גינה...
כשאתם זקוקים לעזרה משפטית יש מי שעומד לצדכם
גם אזרחים נורמטיביים לגמרי נזקקים לשירותי עורך דין בהזדמנויות שונות...
הכירו את המעצבת שהופכת בתים לאמנות מגורים
אלה מורגן היא דמות מובילה בתעשיית עיצוב הפנים בישראל, עם...
איך מטפלים בקשיים רגשיים ולמה זה כל כך חשוב
מחלה בנפש, לא משנה מדוע זו הופיעה, היא מחלה לכל...
מדריך מקיף לתושבי גבעתיים על איך לכבוש את מבחן ה-GMAT
מבחן ה-GMAT, המהווה שער הכניסה לתוכניות MBA יוקרתיות רבות ברחבי...
מה אפשר לייצר באמצעות הדפסה 3d?
מדפסות תלת מימד מהוות כיום את אחד המוצרים המתקדמים ביותר...
איך הרכב מוסיקלי משפיע על האירוע שלכם?
שיקול חשוב לכל מי שמתכנן אירוע בלתי נשכח הוא האם...