Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

טיפים להשכרת רכב

טיפים להשכרת רכב

בשנים האחרונות נדמה שתחום השכרת הרכבים מצוי במגמת עלייה. בשל עלויות אחזקת הרכב והיעדר מקומות החנייה במרכז הארץ, רבים בוחרים בפתרון האידיאלי ביותר בעבורם: השכרת רכבים. ניתן לשכור רכבים ל24 שעות, וניתן לשכור רכבים לתקופה של מספר שנים, ולמעשה כל האפשרויות פתוחות בפניכם. בין אם אתם זקוקים לרכב שטח עבור טיול משפחתי, בין אם אתם מבקשים רכב ליום חתונתכם ובין אם מדובר בהשכרה לצרכי עבודה – ריכזנו כמה טיפים חשובים.

טיפים להשכרת רכב

היערכו מראש

השכרת רכב היא תהליך פשוט, אבל כדי שתוכלו לעשות זאת בקלות, כדאי להיערך לכך מבעוד מועד ולהבין מהו סוג הרכב האידיאלי בעבורכם. האם אתם זקוקים לרכב שטח? האם יש כמות נוסעים גבוהה מהרגיל? יש לכם צורך בתא מטען גדול? כיסא תינוק נחוץ לכם? חשבו על כל מאפייני הרכב שחיוניים לכם וערכו רשימה, כך תוכלו להגיע אל חברה להשכרת רכב כשאתם ממוקדים ויודעים בדיוק מה אתם צריכים. פה נעצור לציין שלרוב החברות יש אתר אינטרנט פעיל, בו תוכלו לראות אילו רכבים קיימים במלאי, מה שעשוי לסייע לכם בבחירת הרכב האידיאלי ביותר.

מה חשוב לבדוק לפני ששוכרים את הרכב?

בטרם ביצוע העסקה חשוב לקרוא את החוזה בעיון רב, תוך הענקת תשומת לב לכל הפרטים, ולו הקטנים ביותר. חשוב לוודא שהרכבים מבוטחים בביטוח חובה ובביטוח צד ג' בתוקף, ושהביטוחים הללו כלולים במחיר. כמו כן, חשוב לבדוק את גובה ההשתתפות העצמית, בין אם מדובר בנזק לרכב בעקבות תאונה, ובין אם מדובר בנזק קל. נוסף לאלה חשוב להבין על מה אתם חותמים: האם יש אזורים שאסור לכם לנסוע אליהם? למעשה ברוב חברות ההשכרה חל איסור לצאת עם הרכב משטחי ישראל, וכמובן חשוב לבדוק את המדיניות הנוגעת לכבישי אגרה. דבר נוסף שיש לבדוק הוא אם ישנה הגבלה של ק"מ ליום. לצד כל אלה, שימו לב לשעת החזרת הרכב (ולמקום ההחזרה) משום שכל איחור, ולו הקטן ביותר, יגרור עלויות נוספות.

כאמור, לכל סוכנות להשכרת רכבים יש אתר, בה ניתן לקרוא את המדיניות של החברה. למרות שרבים מעדיפים שלא לקרוא את האותיות הקטנות או להתעסק בביורוקרטיה – עשו זאת. קראו את המדיניות היטב והקדישו לכך את מלוא תשומת הלב.

שוכרים את הרכב!

במעמד השכרת הרכב יש לא מעט דברים שחשוב לשים לב אליהם. תחילה, יש לסרוק את הרכב הן מבחינה חיצונית והן מבחינה פנימית ולוודא שלא קיימים פגמים או ליקויים נראים לעין. למרות שהסוכנויות דואגות לשמור על תקינותם של הרכבים, טוב לוודא זאת מבעוד מועד. היה וזיהיתם ליקוי מסוים, מוטב שתעדכנו על כך את הסוכן וכמובן דאגו לתעד זאת (מומלץ לצלם את הרכב לפני קבלתו, לרבות הליקויים במידה ויש). כמו כן, אם אתם עתידים לנסוע ברכב עם ילדים, וודאו שאתם מצליחים לחבר את כיסא הבטיחות באופן המיטבי.

מלבד זאת, בדקו שברכב יש גלגל חלופי, ושאתם יודעים היכן ממוקם הג'ק, כך תוכלו להיות ערוכים למקרי חירום. יתרה מזאת, אם אתם לא בטוחים כיצד לתפעל את הרכב, ואיך מרימים את מכסה המנוע – אל תתביישו לשאול את הסוכן. פה נעצור לציין שיש להגיע לסוכנות עם רישיון נהיגה בתוקף וכרטיס אשראי, ולו בשל העובדה שלא מעט חברות להשכרת רכב יידרשו מכם להשאיר פיקדון.

תקופת ההשכרה הסתיימה? את הרכב יש להחזיר בזמן ובמקום שנקבעו בחוזה, כשכמובן עליכם להותיר אחריכם רכב נקי ומיכל דלק מלא (או כפי שקיבלתם אותו). מומלץ לסקור את הרכב בטרם ההחזרה ולוודא שאין פגמים, שריטות או מכות חדשות.

לסיכום, השכרת רכב עשויה להיות אידיאלית בעבור לא מעט אנשים. שימו לב לדגשים החשובים, וודאו שהרכב מתאים לצרכיכם והקפידו לקרוא את חוזה ההשכרה בעיון רב. נסיעה טובה!

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
קניית דירה – על שום מה ולמה
רכישת דירה, בין אם למגורים או להשקעה, היא החלטה משמעותית...
איך הכי כדאי להשקות את הגינה
השקיה נכונה היא המפתח לגינה פורחת. אם יש לכם גינה...
כשאתם זקוקים לעזרה משפטית יש מי שעומד לצדכם
גם אזרחים נורמטיביים לגמרי נזקקים לשירותי עורך דין בהזדמנויות שונות...
הכירו את המעצבת שהופכת בתים לאמנות מגורים
אלה מורגן היא דמות מובילה בתעשיית עיצוב הפנים בישראל, עם...
איך מטפלים בקשיים רגשיים ולמה זה כל כך חשוב
מחלה בנפש, לא משנה מדוע זו הופיעה, היא מחלה לכל...
מדריך מקיף לתושבי גבעתיים על איך לכבוש את מבחן ה-GMAT
מבחן ה-GMAT, המהווה שער הכניסה לתוכניות MBA יוקרתיות רבות ברחבי...
מה אפשר לייצר באמצעות הדפסה 3d?
מדפסות תלת מימד מהוות כיום את אחד המוצרים המתקדמים ביותר...
איך הרכב מוסיקלי משפיע על האירוע שלכם?
שיקול חשוב לכל מי שמתכנן אירוע בלתי נשכח הוא האם...
איך בוחרים נכון ריצוף לבית
יש לריצוף של הבית השפעה רבה על העיצוב, המראה הכללי...
מוזיקה לאירועים דתיים
היהדות עשירה במסורות ובסמלים, וכך גם האירועים בה, אשר מהווים...