Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

טכניקות של יצירה אמנותית בתנורי זכוכית

טכניקות של יצירה אמנותית בתנורי זכוכית

תשמישי קדושה רבים מיוצרים תוך ניצול היתרונות של זכוכית ועל ידי שימוש בתנורים ייעודיים. האמנות הויזואלית מזוהה בדרך כלל עם ערכים שקשורים לדת ולתרבות היהודית, אך מעניין לבחון את מקורות ההשפעה. כך ניתן לסמן את מאפייני הטכניקה ולהבין מה מייחד את תנורי הזכוכית. בנוסף, בעזרת היכרות עם מושגי יסוד אפשר לנסות לשער כיצד ייראו מוצרי יודאיקה בעתיד הקרוב והרחוק.

המאפיין הבולט ביותר של תנורי זכוכית הוא התאמה לטמפרטורות גבוהות. אלו תנורים המשמשים לעיבוד זכוכית וייצור קרמיקה בתהליכים שונים. בעזרת התנור ניתן לבצע פיוזינג עבור מוצרי זכוכית ולעבד אותה לפני או אחרי צביעה. לצד מוצרי יודאיקה משמשים התנורים גם לייצור מתנות מקוריות, כלי נוי, כלי הגשה, הזמנות מיוחדות ועוד. לטכניקה יש השפעה אדירה על המראה של היצירה ולכל אחת מהטכניקות יש אופי שונה.

כך מבצעים עבודות זכוכית

הבקר של תנורי זכוכית שולט בטמפרטורה ולסוגי זכוכיות שונים יש טמפרטורות הרפיה שונות. לפני שמתחילים לעבוד עם זכוכית בודקים מה הטווח המומלץ על ידי היצרן, כדי להבטיח עמידות ולמנוע סדקים או נזקים בלתי הפיכים אחרים. הרפיה היא למעשה טכניקה שבה מבצעים קירור אחיד ומבוקר של עבודת זכוכית גמורה. בלי הרפיה נכונה עלולה הזכוכית להישבר. קיימת אופציה להכניס את היצירה החמה לתנור החם מיד בסיום העבודה, אך לא תמיד התנאים מאפשרים זאת.

טכניקה נוספת מתבצעת על גבי חרוזי זכוכית ונקראת "ליטוש בלהבה". השימוש בלהבה נועד כדי להחליק את פני השטח של החרוז ולהפוך את החרוזים לבעלי מראה אחיד. שיטת ליטוש בלהבה מתאימה כאשר משתמשים בתבניות חרוזים או בכלי מתכת אחרים. באופן כללי, כשהזכוכית החמה נוגעת בכלי הקר נוצרים גלים קטנים ושיטת הליטוש מונעת פגיעה באיכות.

מהו פיוזיניג?

המונח העיקרי המזוהה עם טכניקות של יצירה אמנותית בתנורי זכוכית הוא פיוזינג. זהו מונח המשמש לתיאור תחום העבודה בזכוכית בתוך כבשן או תנור. בעזרת פיוזינג ניתן לבצע חיבור בין חתיכות זכוכית שונות. מלבד כבשן או תנור, אמצעי נוסף המשמש לפיוזינג ואותו ניתן לנצל גם בייצור מוצרי יודאיקה הוא מבער. הדבר החשוב הוא לשמור על כללי הבטיחות ולוודא כל הזמן שלא נגרמים נזקים חמורים למשטחי הזכוכית.

יש גם אפשרות לבצע פיומינג על גבי משטחי זכוכית. זו טכניקה שבה יוצרים אפקטים מתכתיים על פני השטח של הזכוכית, באמצעות חימום מתכת בחום גבוה וקליטת האדים הנפלטים. המתכת הנפוצה יכולה להיות כסף או זהב. אדים מתכתיים נחשבים רעילים ומסוכנים, ועבודה בטכניקה הזו מחייבת חבישת מסכת מגן והקפדה על אוורור הולם.

המושגים לעיל מתארים את הטכניקות הבסיסיות לשימוש נכון בתנורי זכוכית. אנשי מקצוע ואמנים מנצלים את התנורים בצורות שונות, במטרה להגיע לתוצאה ההולמת והאיכותית ביותר של המוצר.

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
איך להעביר את המסרים שלכם בדרך אפקטיבית?
תוכן שיווקי יכול לשרת אתכם בכמה פורמטים ואחד המוצלחים והטובים...
לשדרג את אופן הבישול בבית
לשדרג את אופן הבישול בבית
אחת מן הדרכים המושלמות והטובות ביותר לשדרג את מראה המטבח...
וילונות המותאמים למשרדים
וילון משרדי הוא בעל תפקיד חשוב ביצירת סביבת עבודה מקצועית...
איך אני אדע אם הבנק יהיה מוכן לתת לי משכנתא לרכישת דירה
כל אדם שרוצה לבצע רכישה גדולה במהלך חייו, לדוגמא לקנות...
למה כדאי לשים לפני שפותחים תיק השקעות (טיפים)
פתיחת תיק השקעות מוגדרת כפעולה קלה מתמיד. ניתן לפתוח תיקי...
רוצים אריכות ימים? הטופס ממתין לכם בבנק וכדאי להכיר אותו
אחד הטפסים החשובים בניהול חשבון משותף – טופס אריכות ימים...
היתרונות של טיפול מהיר בבעיות דירוג אשראי
דירוג האשראי הוא הכלי החזק ביותר שעומד היום לרשותם של...
למעלה ולמטה: מתי זה נכון לקחת הלוואה
הלוואה היא אחד הפתרונות בסל הכלים של מי שזקוק למימון...
לנוע באופן נוח וכיפי
על מנת להתנייד בצורה נוחה ומדהימה עם הילד החדש שלכם...
גם לגברים מגיע
תחום טיפוח הגוף מזמן כבר אינו נחלתם הבלעדית של הנשים...