Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

יום המעשים הטובים בגבעתיים

יום המעשים הטובים בגבעתיים
תמונות באדיבות דוברות עיריית גבעתיים

משהו קטן וטוב

סיכום יום המעשים הטובים בבתי הספר, במרכזים הקהילתיים ובתנועות הנוער בגבעתיים

 

השבוע צוין יום המעשים הטובים בגבעתיים, עם שלל פעילויות קהילתיות וחברתיות של בתי הספר, תנועות הנוער והמרכזים הקהילתיים. השנה, הפעילויות התקיימו בהתאם לכללי התו הסגול, ללא התקהלויות כמו בשנים עברו, אך עם הרבה מפגשי נתינה ומחוות שסימלו סולידריות חברתית ונועדו להגביר את המודעות לעשיית מעשים טובים. 

 

מחלקת הנוער בעיריית גבעתיים, יזמה פעילויות התנדבותיות מגוונות במסגרת תנועות ומרכזי הנוער ובתי הספר. ישראל נתנאל, מנהל התנדבות רשותי במחלקת הנוער, ציין כי "התנדבות נוער היא חלק מהותי מהפעילות שלנו בגבעתיים, והיא מתקיימת לאורך כל השנה בפרויקטים רבים ומגוונים. יום המעשים הטובים הוא פלטפורמה נוספת להפקת אירועי שיא בתחום, והשנה האתגר היה להתאים את כל הפעילויות למגבלות הקורונה."

 

בכל בית ספר הוכנו שלטי הערכה ופרגון לבית ספר אחר בעיר, שנתלו על שערי המוסד החינוכי. כך לדוגמא תלמידי מגמת אמנות אורט הכינו שלט מחווה לתלמידי בית ספר יסודי גורדון, שהכינו שלט לתלמידי תיכון בית אקשטיין, עם הכיתוב "זה הזמן שלכם לפרוח ולזרוח בכל הכח". 

 

פעילויות משותפות של בני נוער עם תושבים וותיקים התקיימו גם הם והסבו נחת רב למשתתפים. תנועת הזהב, המורכבת מבני נוער וגמלאים, אספה מזון לנזקקים. חברי התנועה התרימו מוצרים בכניסה לשופרסל והרכיבו חבילות מזון לקראת פסח שיחולקו באמצעות המיזם הקהילתי "תושבים למען תושבים". כיתת הגמלאים של תיכון אורט נפגשה עם תלמידי כיתות ט' לפעילות יצירה משותפת. הגמלאים והתלמידים ציירו ציורים עם צבע ושפכטל בנושא כדור הארץ, שיחולקו למטופלים בבתי חולים.

תלמידי תלמה ילין ערכו קונצרט אביבי חגיגי לדיירי משען. בנוסף, התלמידים קיימו מופעי מחול וג'אז לעוברים ולשבים בכיכר נח וברחבת קניון גבעתיים. 

 

לרגל החזרה לפעילות של מוסדות התרבות, חניכי מרכז הנוער שז"ר הגיעו לתיאטרון גבעתיים וסייעו לתושבים וותיקים להוריד את אפליקציית רמזור למכשיר הנייד, על-מנת להקל עליהם בתהליך הכניסה לאירועי תרבות. 

 

יום המעשים הטובים בעיר כלל גם פעילויות ברוח איכות הסביבה. תלמידי כיתות ח' מבית ספר גורדון יצאו לפעילות ניקיון בגבעת קוזלובסקי, שיזמו הורים מתנדבים בבית הספר יחד עם היחידה לקיימות ואיכות הסביבה של עיריית גבעתיים. חניכי הנוער העובד מקן בורוכוב השתתפו בפעילות גננות בגינה הקהילתית בגן רבקה יחד עם בני נוער עם ובלי צרכים מיוחדים מ"המועדון החברתי". הנערים שתלו צמחי תבלין, עדרו וניכשו עשבים והשקו את הצמחים בגינה.  

 

תלמידי תיכון קלעי אספו בגדים, ספרים וצעצועים שיתרמו לפנימיות ועמותות. תלמידי בורוכוב אספו משחקים וספרי ילדים שיתרמו לעמותת פתחון לב

 

צוותי המרכזים הקהילתיים של שז"ר בהובלת אילנית כהן גימן ושדה בוקר בהובלת ריקי שרוני, קמו השכם בבוקר כדי לשמח את הקהילה בגבעתיים. מרכז שז"ר פינק את דיירי הוסטל בית פריימן, לאנשים עם מוגבלות ביום כיף מהסרטים. הדיירים נהנו ממשחקי ענק, מסדנת כדורי שוקולד וסדנת יצירה. דן דן הנגן הנעים את זמנם במוזיקה, שירים וריקודים. את היום קינחו הדיירים בארוחת צהריים טעימה.

 

מרכז שדה בוקר חילק למאבטחים במוסדות החינוך (גנים ובבתי הספר) מארזי ארוחות בוקר מפנקים. כל מארז הכיל מגוון סוגי גבינות, מיני ירקות, פירות, קופסת עוגיות מאפה ידיהם של צוות המרכז, בקבוק מיץ תפוזים טבעי ובנדנה של "יום המעשים הטובים."

 

רן קוניק, ראש עיריית גבעתיים: "אני גאה בעשייה הערכית והחברתית של בני עירינו ביום המעשים הטובים. הערכתנו נתונה לכל העוסקים במלאכה בפעילויות הנהדרות הללו. במהלך כל השנה מופעלות בגבעתיים עשרות תכניות למען הקהילה, שמעניקות ערך ומשמעות לכל הלוקחים בהן חלק."

התמונה באדיבות דוברות עיריית גבעתיים
התמונה באדיבות דוברות עיריית גבעתיים
התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
עיצוב הבית מתחיל בכם
כל מעצבת פנים שתשכרו לעבוד על עיצוב הבית שלכם תשב...
10 ערים מומלצות לטיול באירופה
באירופה ישנן ערים רבות ומרתקות שראויות לביקור. כל עיר מציעה...
לחיות עם שמכם הטוב ללא כתם פלילי
כשאזרחים נורמטיביים רבים מוצאים את עצמם בתחנת המשטרה כשהם נקראים...
הידעתם? אתם יכולים להשכיר את הגג שלכם לחברת החשמל
אנשים חכמים יודעים לנצל את המשאבים הקיימים ברשותם בשביל להרוויח...
למה צריך לבצע בדיקות גנטיות?
בדיקה גנטית יכולה לסייע באבחון הפרעות גנטיות או מחלות הנגרמות...
הליכים קוסמטיים שמטרתם להפחית את מידות הגוף
טיפול הצרת היקפים הם הליכים קוסמטיים שמטרתם להפחית את מידות...
מאפיין אדריכלי מרשים
חיפוי קיר מעץ הוא מאפיין אדריכלי מכובד המעניק לכל חלל...
איך להעביר את המסרים שלכם בדרך אפקטיבית?
תוכן שיווקי יכול לשרת אתכם בכמה פורמטים ואחד המוצלחים והטובים...
מגוון עיסויים מקצועיים
ייתכן שמגוון האפשרויות של דירות דיסקרטיות לא יהיו זמינות בכזו...
גישה עדינה לירידה במשקל לאחר לידה
חוויית ההיריון, הלידה והבאת חיים חדשים לעולם היא יוצאת דופן...