Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

יישור שיניים – לא רק למתבגרים!

יישור שיניים – לא רק למתבגרים!
צילום PIXABAY

ישנן אינספור סיבות שבגללן השיניים שלנו הופכות לעקומות – בין אם זו מציצת האצבע בילדות, חוסר במקום לבקיעת שיניים אשר גורמת לצפיפות ולמצב של שן אחת הרוכבת על שן קרובה לה, שיניים שבקעו במקום השונה מהמקום המיועד לבקיעתן ("בקיעה אקטופית"), רווחים חריגים בין שיניים (דיאסטמה) וסיבות נוספות רבות, הגורמות לכך שהשיניים שלנו אינן נמצאות במקום המוקצה להן, שהן מתעקמות או שהן פשוט אינן ישרות ואינן מקבילות וצמודות זו לזו.

יישור שיניים - לא רק למתבגרים!
צילום PIXABAY

אמנם, מרבית המקרים זוכים לטיפול כבר במהלך גיל ההתבגרות, אבל מאחר ועצמות הלסת שלנו, כמו שאר גופנו, מסתגלות למצבים החדשים הנוצרים, גם אם שיניכם יושרו בגיל ההתבגרות, אין זאת אומרת כי יוענק לכם "פטור" מיישור שיניים בגיל מבוגר יותר.

אי יישור השיניים – בעיה אסתטית בלבד או סכנה ממשית?

גם אם האספקט האסתטי הוא המניע הראשון שנעלה על הדעת, כאשר נחשוב על מצבים המצריכים את יישור השיניים, נגלה כי שיניים שאינן ישרות ואינן נמצאות במקום המוקצה להן בלסת מביאות איתן בעיות נוספות, כבדות משקל בהרבה מהבעיה האסתטית. לכל שן בלסתות מקום המיועד לה, וכאשר היא נמצאת שלא במקום זה, מכל סיבה שתהיה, מתערער מערך השיניים הכולל, מה שגורם לתזוזה שלהן, לחשיפת כיס השן ולהצטברות חיידקים ואבנית בבסיס השן, בשל הקושי לטפל בשיניים ולנקותן כראוי. בעיה נוספת אשר מעוררות שיניים חורגות, הן האתגרים שהן מציבות בעת ביצוע טיפולים מקצועיים (למשל, על ידי השיננית או על ידי רופא השיניים).

יישור שיניים למבוגרים – שונה למדי מזה של המתבגרים

תהליכי יישור השיניים המבוצעים במבוגרים נאלצים להתגבר על נתונים הנובעים כתוצאה מהגיל (כתגובות רקמות הפה המבוגרות או צפיפותה של העצם), אשר עלולים למשוך את התהליך לאורך זמן רב יותר. יתר על כן, כאשר המדובר באנשים בוגרים, מתעורר הצורך בחיפוש דרכי יישור שיניים הנראות ומורגשות הרבה פחות מאלה הנקוטות בטיפול יישור שיניים המבוצע בגיל ההתבגרות. זוהי הסיבה לכך כי מרבית שיטות יישור שיניים למבוגרים שנות דגש גם על מראם החיצוני של המטופלים במהלך התהליך, ואינן ממוקדות רק בתוצאותיו של התהליך או באורכו. כיום, בשל פיתוחן של שיטות יישור שיניים מתקדמות כ-MTM (Minor Tooth Movement) ואינקוגניטו, צמח מספרם של מיישרי השיניים הבוגרים, ובינינו? הוא אף ממשיך לעלות בהתמדה.

יישור שיניים נסתר למבוגרים במרפאת ד"ר זיידמן

ד"ר אלון זיידמן, בעל תואר MSc מסטר ליישור שיניים פנימי מטעם אוניברסיטת "פדריקו השני", איטליה, הוסמך מטעם חברת DENTSPLY בשיטת MTM ליישור שיניים ללא עקבות, הוסמך מטעם חברת אינקוגניטו העולמית לטיפולים בבעיות סגר ובצפיפות שיניים ובעל ידע וניסיון רבים בתחום יישור השיניים הנסתר.

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
איך מטפלים בקשיים רגשיים ולמה זה כל כך חשוב
מחלה בנפש, לא משנה מדוע זו הופיעה, היא מחלה לכל...
מדריך מקיף לתושבי גבעתיים על איך לכבוש את מבחן ה-GMAT
מבחן ה-GMAT, המהווה שער הכניסה לתוכניות MBA יוקרתיות רבות ברחבי...
מה אפשר לייצר באמצעות הדפסה 3d?
מדפסות תלת מימד מהוות כיום את אחד המוצרים המתקדמים ביותר...
איך הרכב מוסיקלי משפיע על האירוע שלכם?
שיקול חשוב לכל מי שמתכנן אירוע בלתי נשכח הוא האם...
איך בוחרים נכון ריצוף לבית
יש לריצוף של הבית השפעה רבה על העיצוב, המראה הכללי...
מוזיקה לאירועים דתיים
היהדות עשירה במסורות ובסמלים, וכך גם האירועים בה, אשר מהווים...
איך יוצרים אירוע מרשים ומכובד?
חברות רבות בישראל כבר רגילות לסטנדרטים הגבוהים של אירועי חברה...
התייחסות מחמירה לעבירות אלימות במשפחה- איך הדבר בא לידי ביטוי?
עבירות אלימות במשפחה נתפסות בעיני החוק ובכלל בעיני החברה בתור...
טיפול שורש או לא? אלה הן האפשרויות העומדות
לא מעט אנשים חוששים מטיפול אצל רופא השיניים, ואיך לא?...
משרד עורכת דין אולגה קוטלניקוב
כאשר משרד עורכי דין, כמו המשרד של אולגה קוטלניקוב, מציע תחת...