Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

ילדי גבעתיים רוקדים בסימן 70 שנה למדינת ישראל

ילדי גבעתיים רוקדים בסימן 70 שנה למדינת ישראל

מאות תלמידי בתי הספר היסודיים השתתפו בחגיגת ריקודים סלוניים וריקודי עם במגרש הכדורגל במשמר הירדן

ביום שני 18.6.18  נערך במגרש הכדורגל ברחוב משמר הירדן אירוע  ריקודים חגיגי בהשתתפות תלמידי בתי הספר היסודיים בעיר לציון 70 שנה למדינת ישראל. כל בתי הספר רקדו על כר הדשא ויצרו פסיפס מרהיב של תנועה וצליל כחול לבן.

ראשונים עלו לכר הדשא תלמידי שכבת ב' מכל בתי הספר היסודיים בעיר שנטלו השנה חלק בפרויקט "רוקדים כחול לבן" – תכנית ייחודית ושירים מכל הזמנים בהנחיית מירי המשלבת לימוד ריקודי עם ושירים ישראליים מכל הזמנים. לאורך שנת הלימודים תלמידי שכבת ב' מבתי הספר היסודיים קיימו 10 מפגשים עם מדריכים שלימדו אותם את הריקודים שמאפיינים את החוויה הישראלית

 

לאחר מופע תלמידי כיתות ב' עלו תלמידי שכבות ד'-ה' למופע "כיתות רוקדות" והציגו להורים את כל רפרטואר הריקודים עליהם התאמנו במהלך כל השנה. זו השנה השלישית בו הפרוקייט פועל בגבעתיים ונוחל הצלחה רבה.

 

כיתות רוקדות הינו פיתוח חברתי לילדי כיתות ד’ ו- ה’, אשר משתמש בריקוד הסלוני , כאמצעי לשינוי בתהליכי חיים, לא רק עבור משתתפי התכנית , אלא גם עבור ההורים והמורים התומכים בילדים אלו. במסגרת התוכנית הילדים למדו את הריקודים: מרנגה, פוקסרוט, רומבה, טנגו, סווינג , פולקה סטומפ וואלס. שיעורי הריקודים הסלוניים  נלמדים במהלך יום לימודים וזאת, כדי להעשיר את חוויית הלמידה החברתית, תרבותית. התכנית מבוססת על גישה הוליסטית לבניית בטחון עצמי ועבודת צוות, ניצול כישורים יצירתיים , כבוד לאחר ונימוס. הפרויקט משתמש באוצר מילים של ריקוד חברתי על מנת להגביר שיתוף פעולה, לשפר ריכוז, ולחקור תחומי אחידות, הבנה ומודעות חברתית.

 

במקור החלה התכנית, בשכונות שונות ברחבי העיר ניו יורק וכיום היא פועלת בהצלחה בכל ארצות הברית. בתכנית, שילוב של לימוד ריקודים סלוניים במסגרת יום הלימודים, בבתי הספר היסודיים. ללימודים הבית ספריים מתלוות תחרויות ריקודים אזוריות וארציות, הזוכות להצלחה רבה בקרב ילדים, צוותים חינוכיים והורים.

 

התכנית מביאה עמה שפה חדשה של כבוד, מבט איש לרעהו בעיניים, נימוס, אלגנטיות , זקיפות גוו, וקבלת האחר.  באמצעות הריקודים הסלוניים, עברו התלמידים תהליך בו השיח  הופך בהדרגה מתוקפני למנומס ועדין יותר. התלמידים רקדו והחליפו זוגות מדי ריקוד עם כל הילדים, מה שמחבר ומלכד ומבטל את מושג הדחוי והלא מקובל. כל הפרויקט נעשה בשיתוף הצוותים החינוכיים של ביה"ס.

 

רן קוניק  ראש עיריית גבעתיים: "מרגש לראות את תלמידי גבעתיים רוקדים כאן ביחד בשני פרויקטים נפלאים המשלבים ערכים תרבותיים, חינוכיים וערכיים אשר מטרתםם להרחיב את התקשורת בין הילדים לבין עצמם ובינם לבין צוות ביה"ס, להעלות את קרנו של ביה"ס כמוסד מחנך, לשפר את התוצאות הלימודיות של הילדים ולהעלות את הדימוי והערך העצמי של התלמידים.

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
הורים זה הזמן לגרום לילדיכם לקחת חלק בקדמה
בנוף הטכנולוגי המתקדם במהירות של היום, הצגת ילדים לרובוטיקה בגיל...
טכנולוגיה חדשנית בתחום ניקיון רחובות וכבישים לראשונה בגבעתיים
גבעתיים מתחדשת בטכנולוגיה חדשנית בתחום ניקיון הרחובות ונראות פני העיר. פיילוט...
מצדיעים לשורדי השואה
אירוע ההוקרה השנתי לשורדי ושורדות שואה בגבעתיים, נערך בתיאטרון גבעתיים מאות...
מכללת קוד והייטק לילדים
העולם משתנה במהירות, והטכנולוגיה מתקדמת מהר יותר מאי פעם. מה...
"מגשרים על סכסוכים": לא שיתפו אותך בסרטון טיק טוק? לא הזמינו אותך למסיבה? בכיתה יש מריבות על מקומות ישיבה?
קורס של מרכז הגישור העירוני בגבעתיים בשיתוף מתנדבי "ידיד לחינוך"...
טבע אורבני בעין העדשה
נמרוד שחם, הדס צורף ועדי זהר הם הזוכים בתחרות "צילום...
לראשונה עמדת שירות עצמי של ביטוח לאומי הושקה במרכז שירות לתושב בעיר
כחלק מהמאמץ להנגיש ולהרחיב את מגוון השירותים לתושבי העיר, בימים...
הדשן בגן רבקה ירוק יותר. לראשונה בגבעתיים: קומפוסטר לשימוש חופשי של התושבים
היחידה לקיימות באגף שפ"ע הקימה את המדשן (קומפוסטר) העירוני הראשון...
איך לבחור מסעדה חלבית בצפון?
תחילה, ניתן לומר באופן חד משמעי כי בעת בה אנו...
גבעתיים לא מעלימה עין
עובדות ועובדי עיריית גבעתיים התגייסו להעלאת המודעות למאבק נגד אלימות...