Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

יתרונות ללימוד טכניקת מיינדפולנס

יתרונות ללימוד טכניקת מיינדפולנס
מקור FREEPIK

חברות וארגונים גדולים אשר ערכו סדנת מיינדפולנס לעובדים מדווחים על ירידה משמעותית ברמת הלחץ והכאבים כמו גם על שיפור באיכות השינה בקרב המשתתפים בסדנאות.

ישנם דברים רבים בחיינו שיכולים להביא לנו תועלת, אך הם דורשים מאיתנו מאמץ רב. לדוגמא פעילות גופנית, אשר דורשת מאמץ פיזי, או לימודים, אשר דורשים זמן ומאמץ קוגניטיבי. בניגוד לדברים אלו, טכניקת המיינדפולנס איננה דורשת מאמץ או זמן רב, רק עשר דקות פנויות במהלך היום. את יתרונותיה הרבים וההשפעה החיובית ניתן לראות כבר לאחר מספר תרגולים בלבד. 

יתרונות ללימוד טכניקת מיינדפולנס
מקור FREEPIK

מהי טכניקת המיינדפולנס?

מיינדפולנס – קרי מדיטציית תשומת לב. או בשמה האחר, מדיטציית קשיבות. זוהי טכניקה פסיכולוגית שמכוונת וממקדת את האדם להעניק תשומת לב לחוויות בהווה, באופן מקבל, שאינו ביקורתי ולא שיפוטי, ומטרתה להביא לחיים טובים, רגועים ושלווים יותר. השיטה פותחה על ידי ג’ון קבט-זין, בארצות הברית והוכחה כיעילה בהורדת לחץ ומתח, התמודדות עם מחלות וקשיים והיא בעלת השפעות חיוביות רבות עליהם נרחיב במאמר זה.

אדם שמתרגל מיינדפולנס יכול ליהנות מהאפשרות להמעיט את החרדה ואת המתח בחייו ולפנות זמן לצמיחה אישית, חברתית ותעסוקתית גם יחד. שיטת מיינדפולנס מקטינה, לעיתים בצורה משמעותית מחשבות טורדניות ובמקביל מאפשרת השיטה להקטין את השיפוטיות שלכם כלפי עצמכם. תרגול קבוע של מיינדפולנס, מאפשר למתרגל ליהנות מתחושת שלווה, שכל כך חסרה לרבים מאיתנו.

מדיטציית המיינדפולנס יכולה להפחית בצורה משמעותית כאבים ואת התגובה הרגשית הנלווית להם. מחקרים עדכניים ביותר מציינים כי ניתן לצמצם את תחושת "אי הנעימות"  של כאבים כרוניים בעד 57% אצל מתרגלים חדשים, בעוד שאצל מתרגלים מנוסים הצמצום הוא עד 93%. ניסויים קליניים מראים כי מיינדפולנס משפרת את מצב הרוח ואת איכות החיים במצבים של כאב כרוני כגון פיברומיאלגיה וכאבי גב תחתון, כאבי ראש, כמו גם במצבים של טרשת נפוצה וסרטן.  

תרגול יומי יגרום לשיפור משמעותי במערכת החיסונית. מחקר רחב היקף שנעשה באוניברסיטת ‘ויסקונסין’ בדק מאות אנשים שתירגלו מיינדפולנס למשך תקופה של כ-8 שבועות, וגילה כי הגוף ייצר יותר נוגדנים למחלות רבות.

מתרגלי מיינדפולנס מסופקים יותר ממערכות יחסים זוגיים. מחקרים מצאו  כי היכולת של בן הזוג להיות קשוב, מאפשרת לו להגיב באופן חיובי למתח ביחסים זוגיים, משפרת את היכולת הרגשית ומפחיתה את התרחשותם של משברים זוגיים. עדויות מחקריות רבות מצביעות כי מיינדפולנס מגן מפני השפעות רגשיות מלחיצות של קונפליקטים ביחסים זוגיים.

יש לזכור היתרונות הרבים והתוצאות החיוביות המתועדים בצורה נרחבת במחקרים המיוחסים לטכניקת המיינדפולנס אינן מופיעים מיד או לאחר זמן מועט של תרגול, אלא הן תוצאה  של הרגלי מדיטציה קבועים, אשר תוצאתם המצטברת מגיעה לאחר תקופת מה. ישנן תוצאות בהן ניתן להבחין כבר לאחר כמה ימים, בעוד אחרות יגיעו לאחר חודשים ולפעמים שנים של תרגול קבוע. משך הזמן המומלץ הוא מעשר דקות ביום ועד שעה-שעתיים ביום. קורס מיינדפולנס יכול לתת לכם את הכלים לבצע את התהליך בדרך הנכונה, היעילה והמהירה עבורכם.

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
איך מטפלים בקשיים רגשיים ולמה זה כל כך חשוב
מחלה בנפש, לא משנה מדוע זו הופיעה, היא מחלה לכל...
מדריך מקיף לתושבי גבעתיים על איך לכבוש את מבחן ה-GMAT
מבחן ה-GMAT, המהווה שער הכניסה לתוכניות MBA יוקרתיות רבות ברחבי...
מה אפשר לייצר באמצעות הדפסה 3d?
מדפסות תלת מימד מהוות כיום את אחד המוצרים המתקדמים ביותר...
איך הרכב מוסיקלי משפיע על האירוע שלכם?
שיקול חשוב לכל מי שמתכנן אירוע בלתי נשכח הוא האם...
איך בוחרים נכון ריצוף לבית
יש לריצוף של הבית השפעה רבה על העיצוב, המראה הכללי...
מוזיקה לאירועים דתיים
היהדות עשירה במסורות ובסמלים, וכך גם האירועים בה, אשר מהווים...
איך יוצרים אירוע מרשים ומכובד?
חברות רבות בישראל כבר רגילות לסטנדרטים הגבוהים של אירועי חברה...
התייחסות מחמירה לעבירות אלימות במשפחה- איך הדבר בא לידי ביטוי?
עבירות אלימות במשפחה נתפסות בעיני החוק ובכלל בעיני החברה בתור...
טיפול שורש או לא? אלה הן האפשרויות העומדות
לא מעט אנשים חוששים מטיפול אצל רופא השיניים, ואיך לא?...
משרד עורכת דין אולגה קוטלניקוב
כאשר משרד עורכי דין, כמו המשרד של אולגה קוטלניקוב, מציע תחת...