Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

כיצד לחסוך בעלויות העיצוב לאחר שיפוץ הבית?

כיצד לחסוך בעלויות העיצוב לאחר שיפוץ הבית?
עובד קודח פועל בנייה דתי.צילום עמיעד טאוב

אנשים רבים חולמים על שיפוץ הבית, בין אם בגלל שהוא כבר התיישן ולא מספק באמת את הצרכים העדכניים שלהם, ובין אם בגלל שהם רוצים שינוי וריענון ודירה משופצת וחדשה היא דרך מוצלחת מאוד להכניס צבע חדש לחיים.

כשאנחנו חולמים על משהו, ובמיוחד אם מדובר על חלום שמלווה אותנו לאורך זמן רב, יש לנו בדרך כלל גם רצון עז להגשים את החלום. מצד שני, ישנם גם 2 חסמים משמעותיים שגורמים לכך שלא מעט שיפוצים יישארו על תקן חלום: חסם אחד הוא החשש מפגיעה משמעותית בשגרת החיים שלנו בזמן השיפוץ, שכידוע עלול להתארך ולפעמים גם שלא לצורך, והחסם השני הוא כסף. שיפוץ נתפש, ובצדק, כפרויקט יקר, ולא רק כפרויקט יקר אלא ככזה שתוך כדי עבודה צצות עוד ועוד הוצאות – בין אם כאלה שאנחנו בוחרים, אם למשל תוך כדי השיפוץ אנחנו מחליטים להחליף גם דלתות פנים, ובין אם כאלה שהקבלן מציב בפנינו כעובדה מוגמרת.

איך אפשר לדלג על 2 המחסומים הנ"ל ולהגשים את החלום על בית כמו חדש ובעיקר מתאים למי שאנחנו היום ומרהיב עין? באמצעות שכירת שירותיו של מפקח על השיפוץ – איש מקצוע, לרוב מעצב פנים, שבעצם ינהל את השיפוץ עבורנו.

הוצאה שחוסכת הוצאות רבות אחרות

באופן טבעי מעצבי פנים שנפנה אליהם כדי שיובילו את תהליך השיפוץ אצלנו בבית דורשים תמורה כספית עבור שירותיהם ולכאורה מגדילים את עלות השיפוץ – אבל בפועל הם חוסכים לנו כל כך הרבה הוצאות עד שבסופו של שיפוץ אנחנו מגלים שבשורה התחתונה הרווחנו לא מעט כסף.

ישנן כמה דרכים שבהן מעצבי פנים בעלי ניסיון בפיקוח על בנייה ושיפוצים חוסכים לנו כסף: תכנון אופטימלי, הורדת מטלות מאיתנו, קניית חומרי גלם ופריטי ריהוט במחיר משתלם במיוחד ומניעת בזבוז זמן תוך כדי עבודה.

תכנון אופטימלי – כדי שאף מ"ר לא ילך לאיבוד

בימינו נדל"ן הוא עסק יקר מאוד, וכל מטר מרובע שווה עשרות אלפי שקלים (לפחות). שיפוץ שלא מבטיח ניצול מלא ואופטימלי של כל פינה ופינה בבית, כולל מחשבה על הפרטים הקטנים כמו למשל איך למקם דלתות פנים כך שניתן יהיה לנצל את החלל שמאחוריהן, עלול לגרום לכך שחלק משטח הדירה כלל לא יבוא לידי ביטוי. אם למשל שטח הבית שלכם הוא 90 מ"ר והערך שלו הוא 1.2 מיליון ₪ הרי שכל מטר מרובע שווה יותר מ-13,000 ₪ ומספיק שבזבזתם 2 מ"ר עקב תכנון חובבני וכבר הפסדתם בעצם יותר מ-25,000 ₪!

זמן = כסף

המשוואה פשוטה: מישהו צריך לפקח על השיפוץ ולנהל אותו, ואם אתם לא שוכרים איש מקצוע שיעשה את זה, אתם תצטרכו לעשות את זה – ולהקדיש לכך לא מעט זמן.

תעשו לבד את החשבון כמה שווה שעת עבודה שלכם, ותכפילו את זה בכמה עשרות שעות שתצטרכו להקדיש לשיפוץ (בהתאם להיקף השיפוץ), ואז תשוו את התוצאה שקיבלתם לעלות שכירת איש מקצוע, שמן הסתם יעשה את העבודה יותר טוב מכם (גם אם אתם בטוחים שאתם יודעים הכי טוב מה צריך להיעשות בבית שלכם).

איך למצוא דלתות פנים או קרמיקות איכותיות במחיר משתלם?

אמנם גם אתם יכולים למצוא את כל מה שצריך לטובת השיפוץ – ריצוף משובח, חיפויי קיר יפהפיים, דלתות פנים איכותיות, גופי תאורה מרהיבי עין – ואפילו במחירים משתלמים, אבל אנשי מקצוע מנוסים ימצאו פריטים עוד יותר טובים ובמחירים עוד יותר משתלמים, ובפחות זמן מכם.

אפס טעויות, מקסימום יעילות

מעצב פנים מנוסה יחסוך גם בזמן העבודה של הפועלים, שכן הניסיון שלו מונע טעויות כמו מיקום שגוי של דלתות פנים או הצבת גופי תאורה בלי קשר לנקודות חשמל וכו' – כך שהשיפוץ גם לא יתארך שלא לצורך וגם יתבצע ביעילות מרבית שבאה לידי ביטוי באופן טבעי גם בחיסכון בכסף.

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
איך לתכנן פרישה?
לישראלים רבים אין מושג לגבי מצב החיסכון הפנסיוני. בחלק מהמקרים,...
איך להעביר את המסרים שלכם בדרך אפקטיבית?
תוכן שיווקי יכול לשרת אתכם בכמה פורמטים ואחד המוצלחים והטובים...
לשדרג את אופן הבישול בבית
לשדרג את אופן הבישול בבית
אחת מן הדרכים המושלמות והטובות ביותר לשדרג את מראה המטבח...
וילונות המותאמים למשרדים
וילון משרדי הוא בעל תפקיד חשוב ביצירת סביבת עבודה מקצועית...
איך אני אדע אם הבנק יהיה מוכן לתת לי משכנתא לרכישת דירה
כל אדם שרוצה לבצע רכישה גדולה במהלך חייו, לדוגמא לקנות...
למה כדאי לשים לפני שפותחים תיק השקעות (טיפים)
פתיחת תיק השקעות מוגדרת כפעולה קלה מתמיד. ניתן לפתוח תיקי...
רוצים אריכות ימים? הטופס ממתין לכם בבנק וכדאי להכיר אותו
אחד הטפסים החשובים בניהול חשבון משותף – טופס אריכות ימים...
היתרונות של טיפול מהיר בבעיות דירוג אשראי
דירוג האשראי הוא הכלי החזק ביותר שעומד היום לרשותם של...
למעלה ולמטה: מתי זה נכון לקחת הלוואה
הלוואה היא אחד הפתרונות בסל הכלים של מי שזקוק למימון...
לנוע באופן נוח וכיפי
על מנת להתנייד בצורה נוחה ומדהימה עם הילד החדש שלכם...