Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

כיצד לעצב גינה עם בריכה

כיצד לעצב גינה עם בריכה
קרדיט PIXABAY

כמעט לכל מי שיש שטח חיצוני מחוץ לבית, בין אם זה בריכה או חצר, לרוב מקדישים  חלק מהשטח לבריכה ביתית ופרטית, כזו שתיצור חוויה שלמה שפינוקים עבור המשפחה והחברים. בריכה פרטית היא תוספת מושלמת לכל חצר ולכל בית פרטי או מרפסת שמאפשרת זאת.

כך תוכלו ליהנות בקיץ השרבי של ישראל, ואם יש לכם גם מערכת חימום מים, תוכלו ליהנות מהבריכה גם ביתר ימות השנה. בנוסף לכל הפינוקים שבריכה מאפשרת לנו, היא משמשת גם כחלק בלתי נפרד לעיצוב השטח שלכם ולכן אנו ממליצים לרכוש בריכה שתתאים במדויק לחלל שאותו הקדשתם עבור הבריכה. בריכות הן לרוב גדולות ותופסות הרבה תשומת לב ואת העין שלכם ושל האורחים שלכם, לכן חשוב מאוד להתייחס לעיצוב הבריכה ולעיצוב החלל סביבה. בריכה בגינה פותחת שער לאינסוף רעיונות עיצוביים ,וציוד לבריכות שיגביר משמעותית את חוויית הרחצה שלכם. תמיד תוכלו להוסיף ריצפה דקורטיבית, פינות שיזוף מעוצבות, מתקני מים, מזרקות ומתקני ספור מים שיעצימו את חוויית הבריכה שלכם.

בריכת שחייה
קרדיט PIXABAY

במאמר זה יצרנו עבורכם כמה עצות שכדאי לכם לקחת בחשבון בעיצוב החלל של הבריכה.

תכנון נכון וקבלת תקנים והיתרים מהרשויות

כאשר נתכנן בריכה לגינה, בתחילה חשוב להתחיל עם תכנון ואפיון מדויק של החלל, אנו ממליצים לעשות זאת עם בעל מקצוע או מעצב/ת פנים שיעזור לכם להחליט מה גודל הבריכה שתתאים לחלל שלכם, מה יהיה מסביבה ומה התכנון ההנדסי והעיצובי המושלם עבור החלל שלכם. את תכנון ואפיון הבריכה נתאים במדויק לתנאים השטח הקיימים וזאת לצד צרכי המשפחה והאירועים שנרצה לחגוג מסביב לבריכה.

חשוב לשים לב לדברים הבאים: מיקום הבריכה ביחס לחלל הגינה או החצר, סוג האדמה שעליה מונחת הבריכה בכדי שלא ניצור משקעים באדמה, מידות הבריכה והצורה שלה, האם היא תהיה מלבנית וארוכה, עגולה, או אובאלית. לכל החלטה שניקח יהיו השלכות ברמת התכנון, ולכן חשוב לקחת איש מקצוע מיומן שיעזור לנו בהחלטות ויעזור לנו ליצור תכנית עבודה מושלמת שתעצים גם את האלמנטים העיצוביים ולא רק את הביצוע ההנדסי.

בנוסף, אם הבריכה היא גדולה או קבועה בגינה, סביר שיהיה צורך לקבל אישורים מיוחדים מהרשויות. אם הבריכה שלכם היא על מרפסת גדולה, הרשויות יחייבו אתכם לתקני מהדסים בכדי שלא יהיה נזילות לכיוון השכנים. איש מקצוע נכון יעשה עבורכם את כל העבודה וידאג למזג את כל האלמנטים וידאג כי הבריכה שלכם תעמוד בכל התקנים והאישורים הנכונים ויחסוך מכם את כל הכאב ראש מול הרשויות.

במקרים ספציפיים תתבצע אפילו תכנון הנוף שלכם שכל מטרתה היא שתוכלו להמשיך ליהנות מהנוף הנפלא של הבית שלכם ולשלב אותו ברחצה מהנה בבריכה. בכדי שכל האלמנטים שציינו יעבדו כמו שצריך, סביר שתצטרכו להגיש תכנית תכנון של הבריכה לרשויות המקומיות שלכם וכך תוכלו לענות על כל הצרכים יחד.

חשוב לדעת: לכל רשות מקומית יש את החוקים שלה וכל רשות תאפשר לכם לבנות דברים בצורה קצת שונה, לכן חשוב שתבדקו את האפשרויות שיש לכם יחד עם הרשות המקומית לפני התכנון. אם לקחתם איש מקצוע, הוא כבר אמור לדעת את כל התקנים והאפשרויות הקיימות.

תנו ליצירתיות שלכם לפרוח בתכנון הבריכה הביתית שלכם

חלקו את החצר או הגינה שלכם כך שיהי שטח נפרד לגמרי לבריכה. אנו ממליצים ליצור אזורים בגינה שיהיו מופרדים לגמרי מהבריכה, מה שישאיר לכם אזורים אשר יהיו מוקדים לצמחיה, דשא, עצים, אזור גידול לחליטות תה, תבלינים וכו\'. שטח הבריכה לעומת זאת רצוי שיהיה נקי מעצים וכל דבר שעלול לגרום לכלוך במי הבריכה.

שלבו ריצוף נכון, או דשא אורגני או סנטתי, דבר זה יעצים משמעותית את ריצוף הבריכה ויקנה לה אופי מיוחד.

נסו לשלב בגינה אלמנטים שקשורים לאווירת הבריכה, כמו ספות ישיבה נוחות, כאלה שעמידות למים, צמחיית נוי כמו דקלים ושיחים שיקנו אווירה טרופית ועוד.

תעשו צרו פינת ישיבה מפנקות ומעוצבת, כאלה שיהי כיף לשבת עליהם ולנוח לאחר הרחצה. דבר זה יוסיף גם לאווירת המסיבה שתרצו לחגוג.

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
איך בוחרים נכון ריצוף לבית
יש לריצוף של הבית השפעה רבה על העיצוב, המראה הכללי...
מוזיקה לאירועים דתיים
היהדות עשירה במסורות ובסמלים, וכך גם האירועים בה, אשר מהווים...
איך יוצרים אירוע מרשים ומכובד?
חברות רבות בישראל כבר רגילות לסטנדרטים הגבוהים של אירועי חברה...
התייחסות מחמירה לעבירות אלימות במשפחה- איך הדבר בא לידי ביטוי?
עבירות אלימות במשפחה נתפסות בעיני החוק ובכלל בעיני החברה בתור...
טיפול שורש או לא? אלה הן האפשרויות העומדות
לא מעט אנשים חוששים מטיפול אצל רופא השיניים, ואיך לא?...
משרד עורכת דין אולגה קוטלניקוב
כאשר משרד עורכי דין, כמו המשרד של אולגה קוטלניקוב, מציע תחת...
שינה איכותית ובריאה
על מנת שתוכלו לישון בצורה נוחה במיוחד תוכלו לעשות שימוש...
איך לתכנן פרישה?
לישראלים רבים אין מושג לגבי מצב החיסכון הפנסיוני. בחלק מהמקרים,...
בכל מקום שיש בו צנרת יש פוטנציאל לבעיה
צנרת תקנית לא אמורה לסבול מבלאי או בעיות מיוחדות בתוך...
הסיוע המשפטי ששומר על שלמות המשפחה שלכם
פירוק תא משפחתי יכול להיגרם בגלל סיבות רבות במהלך החיים...