Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

כיצד מתבצעת בדיקת ליקויי בניה?

כיצד מתבצעת בדיקת ליקויי בניה?
מקור freepik

כאשר קונים דירה חדשה מקבלן, הציפייה היא תמיד שסטנדרט הבניה יהיה גבוה וכי הדירה תוכל להיות מאוכלסת במהירות האפשרית. איש לא מצפה לכך שיתגלו ליקויים כלשהם בדירה שלו, אך מדובר בתופעה די שכיחה במדינת ישראל. במקרים יותר מדי רבים, אנשים שרכשו דירה חדשה במיטב כספם, מגלים כי ישנם ליקויים חמורים במבנה או בתשתיות שבדירה החדשה שלהם. כאשר הדבר קורה, מעבר לעוגמת הנפש שיש בעניין, יש צורך לפעול בנחישות ובזריזות מול הקבלן – על מנת שהליקויים יתוקנו ולא תהיה שום התנערות מאחריות מצידו. 

כיצד מתבצעת בדיקת ליקויי בניה?
מקור freepik

גם במקרה שבו אתם רוכשים דירה במבנה קיים, יכולים להיות בה ליקויים שלא דווחו לכם. ליקויים אלה יכולים להתגלות כמאוד יקרים בהמשך, ולגרור הוצאות מרובות על שיפוץ. גילוי הליקויים בזמן יכול לגרום להורדה משמעותית במחיר הדירה, ולמנוע עוגמת נפש בהמשך. 

בשני המקרים האלה, בין אם אתם רוכשים דירה חדשה מקבלן או קונים דירה בנויה מיד שנייה, חשוב לבצע בדיקת ליקויי בניה, כדי לאתר מראש את הליקויים ולהגיב בהתאם. 

מהי בדיקת ליקויי בניה?

אם יש לכם חשד שהדירה שלכם כוללת ליקויי בניה כלשהם, בין אם מדובר בנושאים של אטימות למים, בעיה במערכת החשמל, בעיה בתחום האינסטלציה או פגם במבנה – מומלץ לקיים בדיקת ליקויי בניה על ידי חברה חיצונית המתמחה בכך. במסגרת בדיקה שכזו, יגיעו מומחים מטעם אותה חברה ויבצעו סקירה מקיפה של המבנה ושל התשתיות שלו. הבדיקה תוכל לגלות האם ישנם ליקויים גלויים או נסתרים בדירה עצמה וגם בבניין כולו. 

כאשר אנשי המקצוע יגיעו לבצע את הבדיקה, הם ישתמשו בכלים של ביקורת מבנים שיאפשרו להם להעריך את רמת הבניה ולאתר ליקויים. בדרך כלל, הליקויים השכיחים שמתגלים קשורים בתשתיות הבית או בליקויים במבנה החיצוני.  

תהליך הבדיקה וקבלת דו"ח מסכם

תהליך הבדיקה יכול לארוך בין יום עבודה אחד לכמה ימים. במהלך הבדיקה, תתבצע סקירה מקיפה של תשתית החשמל, תשתית האינסטלציה, עמידות לרטיבות ואיטום, בדיקה האם ישנם פגמים מבניים בתוך הדירה ומחוצה לו וכן ייבדק גם הבניין כולו מבחוץ. 

התהליך יסתיים כאשר תקבלו לידיכם דו"ח מקצועי וחתום על ידי חברת הבדיקה. חשוב מאוד לשמור את הדו"ח הזה ולהגיש אותו לקבלן שלכם, במידה ונמצאו ליקויים. הדו"ח מהווה אסמכתא לליקויים שנמצאו, והוא יחייב את הקבלן להגיב ולתקן את מה שנדרש. 

נמצאו ליקויים – מהו השלב הבא?

במקרה שבו מדובר בדירה חדשה שרק נבנתה, הקבלן יהיה מחויב לתקן את הליקויים שנמצאו. לפעמים יש צורך בהתעקשות ובהפעלת לחץ מול הקבלן, אך בעזרת דו"ח הליקויים שבידיכם, תהיה לכם הוכחה לכך שאכן נמצאו ליקויים שכאלה. במקרה שבו מדובר בדירה קיימת שנקנתה, דו"ח הליקויים יכול לגרום לכם להחליט אם אכן לרכוש את אותה הדירה או לא, ויכול לתרום להערכה מחודשת של שווי הדירה, לאור הליקויים שנמצאו בה. 

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
מדריך מקיף לתושבי גבעתיים על איך לכבוש את מבחן ה-GMAT
מבחן ה-GMAT, המהווה שער הכניסה לתוכניות MBA יוקרתיות רבות ברחבי...
מה אפשר לייצר באמצעות הדפסה 3d?
מדפסות תלת מימד מהוות כיום את אחד המוצרים המתקדמים ביותר...
איך הרכב מוסיקלי משפיע על האירוע שלכם?
שיקול חשוב לכל מי שמתכנן אירוע בלתי נשכח הוא האם...
איך בוחרים נכון ריצוף לבית
יש לריצוף של הבית השפעה רבה על העיצוב, המראה הכללי...
מוזיקה לאירועים דתיים
היהדות עשירה במסורות ובסמלים, וכך גם האירועים בה, אשר מהווים...
איך יוצרים אירוע מרשים ומכובד?
חברות רבות בישראל כבר רגילות לסטנדרטים הגבוהים של אירועי חברה...
התייחסות מחמירה לעבירות אלימות במשפחה- איך הדבר בא לידי ביטוי?
עבירות אלימות במשפחה נתפסות בעיני החוק ובכלל בעיני החברה בתור...
טיפול שורש או לא? אלה הן האפשרויות העומדות
לא מעט אנשים חוששים מטיפול אצל רופא השיניים, ואיך לא?...
משרד עורכת דין אולגה קוטלניקוב
כאשר משרד עורכי דין, כמו המשרד של אולגה קוטלניקוב, מציע תחת...
שינה איכותית ובריאה
על מנת שתוכלו לישון בצורה נוחה במיוחד תוכלו לעשות שימוש...