Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

כל מה שצריך לבדוק לפני שקונים רכב יד שניה

כל מה שצריך לבדוק לפני שקונים רכב יד שניה
רכב. צילום: באדיבות pixaby

החלטתם לרכוש רכב מיד שנייה? תתחדשו! אך לפני שאתם סוגרים את העסקה ולוחצים יד למוכר הרכב, יש מספר כללי אצבע שכדאי לקחת ברצינות כאשר בודקים את הרכב טרם הקניה. נקדים ונאמר שבכל מקרה וללא יוצא דופן, יש לקחת את הרכב לבדיקה מסודרת במוסך לפני הקניה וכתבה זו באה לבאר עבורכם את הבדיקות השונות שיבצע המוסך, או אתם, או במקרה הכי טוב – אתם והמוסך. כך תוכלו לוודא מעל לכל ספק שהרכב שברצונכם לקנות תקין ומוכן להעברת בעלות.

צמיגי הרכב
צמיגי הרכב הם אחד מהרכיבים החשובים ביותר לבטיחות הרכב. הם אלו שלמעשה מחברים את הרכב לכביש ואחראים ליציבותו ולביטחונכם. הביטו היטב בצמיגי הרכב. האם הם שחוקים? האם יש בצמיג סדקים? אם כן, יש לדרוש להחליפם טרם הקניה. בנוסף, הקפידו לבדוק שאין הבדל ברמת השחיקה בין הצמיד הימני לשמאלי, גם מקדימה וגם מאחורה. אי התאמה ברמת השחיקה יכול להעיד על בעיית איזון אותה יש לבדוק לעומק.

המצבר
יש לבדוק את תאריך היצור של המצבר ברכב. אם גילו מעבר ל-3 שנים כדאי מאוד לדרוש ולקבל מצבר חדש עם הרכב בזמן הקניה. בדרך כלל מקובל שמצבר הרכב יעבוד ללא תקלות עד ל-3 שנים. אבל מאחר ואתם לא יודעים באמת מה רמת התחזוקה של המצבר לאורך תקופת הבעלות הקודמת, כדאי כאמור, שתאריך היצור שלו לא יעלה על 3 שנים טרם הקניה. בנוסף, הביטו היטב על החיבורים של המצבר והרכב, חלודה או קורוזיה עלולים להצביע על מצב לא טוב של המצבר.

צבע ופחחות – בדיקה לאור היום 

רכב. צילום: באדיבות pixaby

את הבדיקה הזו עליכם לבצע באור יום בלבד, גם אם המוכר יאמר לכם שהוא יכול להיפגש בשעות הערב בלבד, יש להתעקש ולראות את הרכב באור יום. עברו על כל חלק וחלק במרכב החיצוני וחפשו פגיעות ושפשופים. בנוסף, הביטו היטב בגוון הצבע, אם תבחינו בשינוי בגוון בין החלקים השונים, יתכן והרכב עבר תאונה או פגיעה ונצבע מחדש.

נסיעת מבחן – לא לוותר
חשוב מאוד לבקש ממוכר הרכב לבצע נסיעת מבחן. בשלב ראשון, עמדו עם הרכב בהילוך סרק. האם הוא רועד בהילוך סרק? האם ישנם רעשים מהמנוע? או אולי הוא נכבה? חשוב מאוד לבדוק. בהמשך, צאו עם הרכב לכביש בינעירוני ובחנו אותו בנסיעה במהירות גבוהה. אל תפעילו את הרדיו, היו קשובים וערניים למשתנים הבאים:

– האם במהירות גבוהה הרכב אטום לרעשים חיצוניים?
– האם ישנם רעשים יוצאי דופן מהמנוע במהירות גבוהה וסל"ד גבוה?
– האם המתלים של הרכב סופגים את מהמורות הדרך בצורה טובה?
– בדיקה נוספת שיש לבצע היא שהרכב אינו "מושך" את ההגה לכיוון מסוים.

כל אלו דורשים בדיקה אישית שלכם. היום מקובל מאוד לערוך נסיעת מבחן לכל רכב שקונים, חדש או משומש, גם אם מדובר בקניית רכב מאדם פרטי, או בקרב סוכנויות מכירת רכב מליסינג או מהשכרה. במהלך השהות ברכב הקפידו לבדוק את המערכות הפנימיות, מערכת השמע, החלונות, כל הכפתורים והמכוונים השונים, כולל מערכת האורות והאיתות.

בדיקת רישיונות, טפסים וטיפולים
יש לעבור על ספר הטיפולים של הרכב, המספר את סיפור טיב אחזקתו וההיסטוריה שלו. האם הוא טופל בזמן? האם במוסך מורשה? יש לתת את הדעת על אלו. בנוסף, בקשו לראות את שריונות הרכב, את מסמכי הביטוח ובקשו תעודה מזהה מהמוכר. כך תוכלו לאמת את זהותו, לוודא שהרכב בבעלותו ואינו משועבד או מעוקל. בדיקה מעמיקה יותר תוכלו לבצע במשרד הרישוי שם תוכלו לקבל חותמת סופית שהרכב מוכן למכירה.

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
איך להעביר את המסרים שלכם בדרך אפקטיבית?
תוכן שיווקי יכול לשרת אתכם בכמה פורמטים ואחד המוצלחים והטובים...
לשדרג את אופן הבישול בבית
לשדרג את אופן הבישול בבית
אחת מן הדרכים המושלמות והטובות ביותר לשדרג את מראה המטבח...
וילונות המותאמים למשרדים
וילון משרדי הוא בעל תפקיד חשוב ביצירת סביבת עבודה מקצועית...
איך אני אדע אם הבנק יהיה מוכן לתת לי משכנתא לרכישת דירה
כל אדם שרוצה לבצע רכישה גדולה במהלך חייו, לדוגמא לקנות...
למה כדאי לשים לפני שפותחים תיק השקעות (טיפים)
פתיחת תיק השקעות מוגדרת כפעולה קלה מתמיד. ניתן לפתוח תיקי...
רוצים אריכות ימים? הטופס ממתין לכם בבנק וכדאי להכיר אותו
אחד הטפסים החשובים בניהול חשבון משותף – טופס אריכות ימים...
היתרונות של טיפול מהיר בבעיות דירוג אשראי
דירוג האשראי הוא הכלי החזק ביותר שעומד היום לרשותם של...
למעלה ולמטה: מתי זה נכון לקחת הלוואה
הלוואה היא אחד הפתרונות בסל הכלים של מי שזקוק למימון...
לנוע באופן נוח וכיפי
על מנת להתנייד בצורה נוחה ומדהימה עם הילד החדש שלכם...
גם לגברים מגיע
תחום טיפוח הגוף מזמן כבר אינו נחלתם הבלעדית של הנשים...