Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

כל מה שרציתם לדעת על אולפן ירוק

כל מה שרציתם לדעת על אולפן ירוק

אתם יכולים לכווץ אדם בוגר כך שיוכל להפוך לדמות זעירה שעמודת על השולחן, להשתמש באפקטים ויזואליים כדי לגרום לו לעוף לשמים כמו גיבור-על או פשוט להציג מפה מאחורי מגיש תחזית מזג האוויר בטלוויזיה. אבל, כדי לעשות זאת נכון תצטרכו מסך ירוק. הסוד של העברת הנושא המצולם אל מחוץ לעולם האמתי והצבתו בעולם דיגיטלי הוא עניין של צבע. כלומר – צבע ירוק.

איך זה עובד?

הטכנולוגיה של המסך הירוק, או אחיו המסך הכחול, מסתמכת על עיקרון מאוד פשוט שמציע כל אולפן ירוק: כיוון שגופו של האדם מכיל מספר גוונים של הצבע האדום, אי אפשר להשתמש בגוון זה, אבל הכחול או הירוק הם צבעים שכמעט ולא נמצאים בגוונים של עור הגוף, ולכן אפשר להשתמש בהם כרקע כשמצלמים את האובייקט. לאחר מכן, באמצעות תוכנות מיוחדות, מעלימים את הצבע הירוק ומחליפים אותו בסצנה האחרת אשר צולמה בנפרד.

אחת הדוגמאות הידועות ביותר לשימוש בטכניקת המסך הירוק היא הגשת תחזית מזג אוויר בטלוויזיה כאשר החזאי נראה כאילו מאחוריו מוצגת מפה, אבל האמת היא שהוא מצולם על רקע אחיד, מסך בצבע ירוק חלק, אבל מולו הוא רואה מסך טלוויזיה שעליו הוא יכול לראות את המפה כך שידע היכן למקם את הידיים כשהוא מראה את הטמפרטורה או את מסע העננים בשמים.

תאורה נכונה

אחד הדברים החשובים ביותר בהקרנה על מסך ירוק הוא התאורה. התאורה חשובה כדי שהרקע הירוק יהיה חלק. גם המצלמה הטובה ביותר והעריכה המקצועית ביותר לא יוכלו לתקן תאורה גרועה. התאורה חייבת להתפזר באופן שווה על גבי המסך, כך שהרקע כולו יהיה באותו גוון. כאשר התאורה היא רכה ושווה קל יותר להשתמש בכול תוכנה שהיא, אפילו ב-I-Movie, כדי להסיר את הרקע הירוק ולהפוך אותו לשקוף.

החומר ממנו עשוי המסך הירוק

אפשר להשתמש במספר סוגים של משטחים להקרנה ירוקה – נייר, קיר צבוע או בד. אבל בכול מקרה חשוב שהמשטח יהיה חלק. בד מקומט או נייר מחוספס לא יעשו את העבודה. המסך הירוק צריך להיות חלק למשעי ושווה ממש כמו התאורה. יש אנשי מקצוע שמעדיפים קיר צבוע, אבל כמובן שזה לא מתאים לכול פרויקט צילום.

תשומת לב לגבולות המסך הירוק

אחד האתגרים הגדולים ביותר בהקרנה ירוקה הוא שצריך לוודא שהשחקן או האובייקט המצולם לא יצא אל מחוץ לגבולות הרקע הירוק. תנועת יד אחת שתגיע אל מחוץ לאזור הירוק יכולה להרוס את כל הסצנה. אין דרך לתקן חסר של יד בשלב העריכה. הדבר היחיד שאפשר יהיה לעשות הוא להסתיר את הצילום. לכן, מומלץ שהשחקן ינוע לפני שמתחילים לצלם כדי לוודא שהוא לא ינוע אל מחוץ לטווח המסך הירוק.

תשומת לב לשיער, השתקפות וצל

שיער בלונדיני ושיער דק שמתנופף יכול להיות אתגר למסך הירוק. הצבע הצהוב קרוב מאוד לירוק לכן הוא יכול להקשות. אם לשחקן יש שיער בלונדיני ייתכן ותרצו להשתמש בג'ל מגנטה על התאורה האחורית שינטרל את הירוק, זהו הצבע ההפוך לו בגלגל הצבעים.

אתגר אחר כולל גם השתקפויות. חשוב לשים לב למשקפים ולתכשיטים נוצצים. כל דבר שנוצץ או משקף יהיה מאתגר לצילומים אלה. לפעמים עדיף להסיר אובייקטים אלה לפני שמתחילים לצלם, מאשר להתמודד איתם לאחר הצילום. גם צללים יכולים להיות אתגר גדול. צריך לשמור שהשחקן לא יהיה קרוב מדי למסך, כדי למנוע צללים.

הכתבה נכתבה בשיתוף SVstudios – בית הפקות וידאו

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
איך לתכנן פרישה?
לישראלים רבים אין מושג לגבי מצב החיסכון הפנסיוני. בחלק מהמקרים,...
איך להעביר את המסרים שלכם בדרך אפקטיבית?
תוכן שיווקי יכול לשרת אתכם בכמה פורמטים ואחד המוצלחים והטובים...
לשדרג את אופן הבישול בבית
לשדרג את אופן הבישול בבית
אחת מן הדרכים המושלמות והטובות ביותר לשדרג את מראה המטבח...
וילונות המותאמים למשרדים
וילון משרדי הוא בעל תפקיד חשוב ביצירת סביבת עבודה מקצועית...
איך אני אדע אם הבנק יהיה מוכן לתת לי משכנתא לרכישת דירה
כל אדם שרוצה לבצע רכישה גדולה במהלך חייו, לדוגמא לקנות...
למה כדאי לשים לפני שפותחים תיק השקעות (טיפים)
פתיחת תיק השקעות מוגדרת כפעולה קלה מתמיד. ניתן לפתוח תיקי...
רוצים אריכות ימים? הטופס ממתין לכם בבנק וכדאי להכיר אותו
אחד הטפסים החשובים בניהול חשבון משותף – טופס אריכות ימים...
היתרונות של טיפול מהיר בבעיות דירוג אשראי
דירוג האשראי הוא הכלי החזק ביותר שעומד היום לרשותם של...
למעלה ולמטה: מתי זה נכון לקחת הלוואה
הלוואה היא אחד הפתרונות בסל הכלים של מי שזקוק למימון...
לנוע באופן נוח וכיפי
על מנת להתנייד בצורה נוחה ומדהימה עם הילד החדש שלכם...