Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

כל עסק מתחיל בתוכנית עסקית

כל עסק מתחיל בתוכנית עסקית
קרדיט תמונה FREEPIK

יש לכם רעיון לעסק חדש שילהיב את השוק? הקמת עסק מאפס קורצת לרבים. הם מריחים את החופש שבלהיות עצמאי ובלתי כפוף למנהלים, ועבור רבים זהו חלום וחזון. אבל, כדי להקים עסק כמו שצריך, חשוב לתכנן דברים רבים, או כמו שאמרו הרבה לפנינו – סוף מעשה במחשבה תחילה. ולכן, כל עסק מתחיל בעצם מתוכנית עסקית. 

קרדיט תמונה FREEPIK

מה צריכה לכלול התוכנית העסקית שלכם

תוכנית עסקית לעסק יכולה לכלול סעיפים רבים. אחדים מבין הסעיפים האלה משתנים, בהתאם לסוג העסק, השירותים והמוצרים שהוא מציע והחזון שלו. עם זאת, ישנם כמה סעיפים משמעותיים שחשוב שייכללו בכל תוכנית:

1.תמצית מנהלים.

כל תוכנית עסקית ללא יוצא מן הכלל צריכה לכלול תמצית מנהלים. זהו למעשה הסיכום של העסק שלכם שאותו קוראים משקיעים וגם שותפים עתידיים לעסק. העניין הוא שלרבים מהם אין זמן לקרוא את כל סעיפיה של תוכנית עסקית מפורטת, גם אם השקעתם בה את מיטב זמנכם. לפיכך, לפני הכול חשוב להשקיע בתמצית מנהלים. התמצית צריכה לכלול תיאור של המוצרים והשירותים שלכם, תוך התייחסות ליתרונות שאתם מציעים והבעיות שאתם באים לפתור. 

2.מיהו קהל היעד שלכם?

כאשר בונים את העסק, חשוב מכל לדעת מיהו קהל היעד שלכם ולהכיר אותו היטב. כי כדי למשוך את האנשים אליכם על מנת שיהפכו ללקוחות, אתם קודם כל צריכים לדבר אל לבם ולהתאים להם את שיטת השיווק הנכונה. רק לאחר שמגדירים את קהל היעד, אפשר להמשיך לשלב הבא. 

3.מיהם המתחרים שלכם?

עולם העסקים הוא עולם תחרותי במיוחד, ואתם צריכים להכיר את המתחרים הגדולים שלכם בשוק כדי לדעת מול מי אתם עומדים. ברגע שתכירו טוב יותר את המתחרים, תוכלו להתנהל בקלות רבה יותר ולהציג את הייחודיות שלכם. כי אחת השאלות הגדולות שעליהן אתם צריכים לענות ללקוחות שלכם היא מה יש לכם שאין למתחרים? איזה ערך מוסף אתם מציעים?

4.תיאור מפורט של המוצרים והשירותים.

אי אפשר לבנות את העסק מבלי לתאר את המוצרים והשירותים. אתם צריכים לדעת בדיוק מה אתם מציעים ולהכיר את המוצרים והשירותים שלכם מההתחלה ועד הסוף. ערכו רשימה מפורטת של כל מה שאתם מציעים לפי תחומים, נושאים ותתי נושאים וכללו את התיאור המדויק. 

5.ניתוח S.W.O.T.

מדובר בניתוח מיוחד שלפיו אתם בוחנים את החוזקות והחולשות של העסק שלכם. לפי ניתוח זה ניתן לדעת אילו דברים אתם צריכים עוד לשפר ומהו הקלף המנצח שלכם. ברגע שאתם מודעים ליתרונות והחסרונות של העסק שלכם, קל יותר לקדם את העניינים. 

אם אתם צריכים לבנות תוכנית עסקית לעסק, אך אין לכם מושג איך לעשות זאת, חברת טרגו היא התשובה. החברה פועלת במשך כעשור ומלווה חברות סטארט אפ וחברות עסקיות בדרך אל ההצלחה שלכם. בואו להיות החברה המצליחה הבאה בארץ, פנו לטרגו והתחילו לתכנן. 

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
מדריך מקיף לתושבי גבעתיים על איך לכבוש את מבחן ה-GMAT
מבחן ה-GMAT, המהווה שער הכניסה לתוכניות MBA יוקרתיות רבות ברחבי...
מה אפשר לייצר באמצעות הדפסה 3d?
מדפסות תלת מימד מהוות כיום את אחד המוצרים המתקדמים ביותר...
איך הרכב מוסיקלי משפיע על האירוע שלכם?
שיקול חשוב לכל מי שמתכנן אירוע בלתי נשכח הוא האם...
איך בוחרים נכון ריצוף לבית
יש לריצוף של הבית השפעה רבה על העיצוב, המראה הכללי...
מוזיקה לאירועים דתיים
היהדות עשירה במסורות ובסמלים, וכך גם האירועים בה, אשר מהווים...
איך יוצרים אירוע מרשים ומכובד?
חברות רבות בישראל כבר רגילות לסטנדרטים הגבוהים של אירועי חברה...
התייחסות מחמירה לעבירות אלימות במשפחה- איך הדבר בא לידי ביטוי?
עבירות אלימות במשפחה נתפסות בעיני החוק ובכלל בעיני החברה בתור...
טיפול שורש או לא? אלה הן האפשרויות העומדות
לא מעט אנשים חוששים מטיפול אצל רופא השיניים, ואיך לא?...
משרד עורכת דין אולגה קוטלניקוב
כאשר משרד עורכי דין, כמו המשרד של אולגה קוטלניקוב, מציע תחת...
שינה איכותית ובריאה
על מנת שתוכלו לישון בצורה נוחה במיוחד תוכלו לעשות שימוש...