Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

כמה סיבות להתחיל את הבוקר עם קפה

כמה סיבות להתחיל את הבוקר עם קפה

קפה לא רק גורם לכם להיות ערניים ואנרגטיים, אלא משפר את יכולת הקשב כך שהביצועים שלכם במהלך משימה ארוכה יהיו טובים יותר. הקפה עוזר להתרכז בעבודה או בלימודים על ידי תמיכה בכישורי החשיבה והזיכרון. בין אם אתם מספיקים לשתות קפה בבית או ממהרים לעבודה ונהנים מהכוס הראשונה שמכינה לכם מכונת קפה משרדית – לקפה יש לא מעט יתרונות.

הנה חלק מהיתרונות כפי שהם באים לביטוי במחקרים השונים.

יתרונות הקפה

הקפה הוא למעשה בריא מאוד. הוא עשיר בחומרים נוגדי חמצון ובחומרים מזינים שיכולים לשפר את הבריאות שלכם. המחקרים מראים כי שותי הקפה נמצאים בסיכון נמוך בהרבה ללקות במספר מחלות קשות.

1. הקפה יכול לשפר את רמות האנרגיה ועוזר לכם להרגיש פחות עייפים. זאת משום שהקפה מכיל חומר ממריץ שנקרא "קפאין", שהוא למעשה החומר הפסיכואקטיבי הנפוץ ביותר שנצרך בעולם. לאחר ששותים קפה, הקפאין נספג בזרם הדם ומועבר למוח. במוח, הקפאין חוסם נוירוטרנסימיטרים מדכאים שנקראים אדנוזין. כשזה קורה, גדלה הכמות של הנוירוטרנסמיטורים האחרים (כמו נוראפינפרין ודופאמין) ואלה מובילים לשיפור הפעילות של תאי העצב. מחקרים רבים מראים שהקפה משפר היבטים שונים של תפקוד המוח כולל זיכרון, מצב רוח, ערנות, רמות אנרגיה, זמני תגובה ותפקוד קוגניטיבי כללי.

2. הקפה יכול לעזור לכם לשרוף שומן – הקפאין נמצא כמעט בכול תוספי המזון המסחריים לשריפת שומן. הקפאין הוא אחד החומרים הטבעיים המעטים שלמעשה הוכח שהם מסייעים לשריפת השומן. מספר מחקרים מראים שהקפאין יכול להגביר את קצב חילוף החומרים בשיעור שבין 11%-3%. מחקרים אחרים מלמדים שהקפאין יכול להגדיל את שריפת השומן בקרב כ-10% מהשמנים ו-29% מהרזים. עם זאת, ייתכן והשפעות אלו יקטנו בקרב אנשים ששותים קפה לאורך זמן רב.

3. הקפה מכיל חומרים מזינים – כמו ריבופלבין, חומצה פנטותנית, מנגן, אשלגן, מגנזיום וניאצין.

4. קפה עשוי להפחית את הסיכון לחלות בסוכרת סוג II – סוכרת זו פוקדת היום כ-300 מיליון אנשים בעולם ומהווה בעיה בריאותית ענקית. מסיבה כלשהי, למי ששותה קפה יש סיכון מופחת באופן משמעותי לפתח מחלה זו. המחקרים מראים שהסיכון של אנשים ששותים הרבה קפה לחלות בסוכרת II נע בין 50%-23%. אחד המחקרים גם מראה על ירידה בשיעור גבוה של 67%.

5. לפי המחקרים שתיית קפה תורמת לירידה בסיכון לחלות במחלת פרקינסון בשיעור שבין 60%-32%. במקרה זה נראה שהקפאין עצמו הוא הגורם המשפיע, כי לא ניכרה ירידה בסיכון ללקות בפרקינסון בקרב אנשים ששותים קפה נטול קופאין.

6. הקפה עשוי להגן עליכם מפני דמנציה ואלצהיימר – מחלת האלצהיימר היא מחלה שמאופיינת בניוון של מערכת העצבים והיא הגורם המוביל לדמנציה. למרבה הצער אין תרופה ידועה לאלצהיימר. יחד עם זאת מספר מחקרים מראים שאנשים ששותים קפה מורידים את הסיכון לחלות במחלת אלצהיימר בשיעור של עד 65%.

לטיפים בנושא איך לבחור מכונת קפה במשרד לחצו כאן

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
איך לתכנן פרישה?
לישראלים רבים אין מושג לגבי מצב החיסכון הפנסיוני. בחלק מהמקרים,...
איך להעביר את המסרים שלכם בדרך אפקטיבית?
תוכן שיווקי יכול לשרת אתכם בכמה פורמטים ואחד המוצלחים והטובים...
לשדרג את אופן הבישול בבית
לשדרג את אופן הבישול בבית
אחת מן הדרכים המושלמות והטובות ביותר לשדרג את מראה המטבח...
וילונות המותאמים למשרדים
וילון משרדי הוא בעל תפקיד חשוב ביצירת סביבת עבודה מקצועית...
איך אני אדע אם הבנק יהיה מוכן לתת לי משכנתא לרכישת דירה
כל אדם שרוצה לבצע רכישה גדולה במהלך חייו, לדוגמא לקנות...
למה כדאי לשים לפני שפותחים תיק השקעות (טיפים)
פתיחת תיק השקעות מוגדרת כפעולה קלה מתמיד. ניתן לפתוח תיקי...
רוצים אריכות ימים? הטופס ממתין לכם בבנק וכדאי להכיר אותו
אחד הטפסים החשובים בניהול חשבון משותף – טופס אריכות ימים...
היתרונות של טיפול מהיר בבעיות דירוג אשראי
דירוג האשראי הוא הכלי החזק ביותר שעומד היום לרשותם של...
למעלה ולמטה: מתי זה נכון לקחת הלוואה
הלוואה היא אחד הפתרונות בסל הכלים של מי שזקוק למימון...
לנוע באופן נוח וכיפי
על מנת להתנייד בצורה נוחה ומדהימה עם הילד החדש שלכם...