Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

כמה עולה ביטוח בריאות פרטי? כל הפרטים!

כמה עולה ביטוח בריאות פרטי? כל הפרטים!

מצד אחד חוק ביטוח הבריאות הממלכתי קובע שכל תושב ישראלי זכאי ליהנות מביטוח בריאות, כזה שמקנה זכאות למגוון נרחב של שירותים, כאשר גם אם לא משלמים בזמן את דמי הביטוח, עדיין הזכאות אינה נפגעת. עם זאת, רבים בוחרים להוציא מדי חודש עשרות שקלים בכדי לערוך להם ולבני משפחתם ביטוח פרטי, כזה שכולל מגוון שירותים שאינם מופיעים בסל הבריאות הבסיסי. מדוע? כי לעולם אין לדעת מה צופן העתיד ומדובר בסוג ההוצאות שמוטב להוציא ולקוות שלעולם לא נממש – מספיק שפעם אחת נזדקק לביטוח פרטי על מנת שההוצאה המתמשכת תצדיק את עצמה. אז כמה עולה התענוג וכמה שווה להוציא בכדי שנצליח לישון יותר רגועים? ובכן אין מחיר ספציפי ידוע מראש, אך כן ישנה תחרות גדולה, כזו שמוטב לנצל עבור השוואה והתמקחות. להלן מספר דגשים חשובים עבור סגירה מושכלת של ביטוח בריאות פרטי:

כמה עולה ביטוח בריאות פרטי? כל הפרטים!

פרמטרים משפיעים

ראשית נציין שמחיר הפוליסה מושפע באופן ישיר ממספר פרמטרים. הוא מושפע משורת הכיסויים הפרטיים, מכמות המשתתפים בפוליסה, ממגדר המשתתפים, מגיל המשתתפים ומההיסטוריה הרפואית של כל אחד ואחת. פה נחזור מעט אחורה ונחדד את ההצהרה הבאה: "מחיר הביטוח מושפע משורת כיסויים פרטיים" – נחדד שהכיסוי עשוי לכלול מעבר לשני הפרמטרים הקבועים שהוגדרו מטעם הרפורמה החדשה.

השפעתה של הרפורמה על המחירים

בפברואר 2016 הופעלה הרפורמה בתחום ביטוחי הבריאות, משמע הרפורמה חייבה את חברות הביטוח לכלול בפוליסה הבסיסית שני מרכיבים מהותיים: חוות דעת רפואית ובחירת מנתח, כאשר התוקף של הפוליסות הפרטיות תקף לשנתיים עם אופציה להארכה. כעבור שנתיים חברות הביטוח זכאיות לשנות הן את המחירים והן את התנאים, אך זאת מבלי לגרור את המבוטח לעבור מחדש בדיקות רפואיות.

ביטוח פרטי רק כהשלמה

הרפורמה האחרונה מסייעת רבות לצד של המבוטח, מונעת מצב של כפילות בביטוחים. בנוסף, אבנר הייזלר מציין שהרפורמה משנה במעט את החוקים, גורמת לכך שכיום יותר מבוטחים יעדיפו להסתמך על הביטוח המשלים שמציעה קופת החולים ובמקביל יבחרו להשלים את הביטוח באמצעות תוספת מזערית מטעם חברת הביטוח הפרטית. אי לכך מי שמבקש לבחון כמה עולה ביטוח פרטי, יימצא שההשוואה הרבה יותר נוחה, ולו כי סך המשתנים יחסית זהים והמבוטח זוכה לשלוט בתנאים ונמנע מלשלם פעמיים. כמו כן, בהתאם להמלצתו של אבנר הייזלר, מוטב להעמיק את הידע בנושא לפני שניגשים למלאכה.

שנעבור למספרים?

בעיקרון פוליסת ביטוח עולה בין 30 ל 60 ש"ח מדי חודש, אך כאשר מדובר בפוליסות יותר ספציפיות, קרי "ביטוח להשתלת שיניים וטיפולים מיוחדים בחו"ל", הרי שניתן למצוא כיצד המחירים צונחים – יכולים להסתכם רק בכמה שקלים בודדים מדי חודש. מה עוד? אבנר הייזלר אומר שתמיד רצוי לבחון האם ניתן לצרף לפוליסה ילדים, האם הביטוח כולל תרופות שמחוץ לסל הבריאות, האם קיימת תקופת אכשרה עבור תאונה, מהו גיל ההצטרפות וכמובן שחשוב לבחון עד איזה גיל הפוליסה תקפה. רכישה בריאה!

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
עיצוב הבית מתחיל בכם
כל מעצבת פנים שתשכרו לעבוד על עיצוב הבית שלכם תשב...
10 ערים מומלצות לטיול באירופה
באירופה ישנן ערים רבות ומרתקות שראויות לביקור. כל עיר מציעה...
חישוב שעות עבודה בקלות ובמהירות
מעקב שעות עבודה מדויק חיוני לעסקים מסיבות רבות, כגון תשלום...
קדמה לחדשנות: שעון נוכחות מתקדם לעובדים משפר את הניהול של הזמן
השימוש בשעון נוכחות לעובדים באופן נכון וחכם משנה את הכל....
איך לבחור מגשרת גירושין?
כשבני זוג מחליטים להתגרש, מכל סיבה שהיא, עולות כמה וכמה...
אתם יכולים לשנות את מציאות חייכם
בעבר בני האדם רצו דבר אחד, לשרוד. האדם הפשוט לא...
היופי שבצילום בשחור לבן
במהלך לימודי צילום ועריכה מכירים נקודות מבט שלא הייתם חושבים...
לחיות עם שמכם הטוב ללא כתם פלילי
כשאזרחים נורמטיביים רבים מוצאים את עצמם בתחנת המשטרה כשהם נקראים...
הידעתם? אתם יכולים להשכיר את הגג שלכם לחברת החשמל
אנשים חכמים יודעים לנצל את המשאבים הקיימים ברשותם בשביל להרוויח...
למה צריך לבצע בדיקות גנטיות?
בדיקה גנטית יכולה לסייע באבחון הפרעות גנטיות או מחלות הנגרמות...