Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

כשאמא עובדת עצות

כשאמא עובדת עצות

גבעתיים נהנית בשנים האחרונות ממגמה של הצערת העיר, כאשר זוגות צעירים רבים מעדיפים אותה על אחותה הגדולה תל אביב, בין השאר בשל מכירי השכירות הזולים יותר יחסית והנוחות של עיר קטנה ושקטה.

יחד עם זאת, אמהות לאחר לידה מתקשות מאוד לחזור לשוק העבודה במשרות המאפשרות במקביל לגדל ילדים. האופציה אותה מציעה המדינה – לקיחת מטפלת, אינה מספקת משום שהתשלום למטפלת יגזול את רוב אם לא כל הכנסת האם, מה שלא משתלם כלכלית.

קרן ארז (32) אם טרייה, התמודדה גם היא עם הבעיה. "חיפשתי משך מספר שבועות עבודה אשר תאפשר לי לפחות לקחת את בתי הגדולה בת השנתיים וחצי מהגן בשעה סבירה ולקחת חלק פעיל בגידול שלה. לא הייתי מוכנה להתפשר ולהגיע הביתה בערב רק בכדי להאכיל אותה.

השנה הראשונה היא מאוד חשובה להתפתחות הילד – אין דרך אחרת, הילד זקוק לאימא לצדו. אם היו עבודות שלפחות תאפשרנה לאם צעירה להתפרנס בכבוד ולהגיע הביתה בשעות מוקדמות אז ניחא אבל זה פשוט לא המצב".

ארז, שבהכשרתה היא גם "מורה לליווי התפתחותי לתינוקות", החליטה לא להתייאש ובפתרון מקורי פשוט פתחה ברחוב שינקין בעיר את "זיסלה" חנות לצעצועים והפעלות לילדים קטנים. כאשר בחנות בעלת השם המחייב (מותק ביידיש), לצד פריטים מקוריים וחינוכיים נפתח גם אזור הפעלות לתינוקות וילדים והלקוח הראשון של מתחם ההפעלות היה לא אחר מבנה הפעוט אילי, אשר נהנה משלל האטרקציות במקום במהלך היום, מה שמאפשר לאמו לעבוד בחנות במקביל.

החנות בת שתי הקומות נמצאת בלב רחוב שינקין בין בתי הקפה ויולה ההומים בשעות הבוקר והצהריים באמהות צעירות על ילדיהן. מה שגם יאפשר לאמהות להשאיר את הילדים במרכז ההפעלה במקום או לחילופין לשחק עמם בשלל האטרקציות החינוכיות.

 במסגרת שיתוף פעולה מקורי בין ויולה הקטנה והחנות, יזכו הקונים והמשתתפים בהפעלות לילדים, בכרטיסייה שתזכה בקפה חינם בבית הקפה ממול או בהפעלה חינם.

לצד הפן העסקי המתלווה לכל עסק, הפכה בזמן קצר לאבן שואבת ולמקום מפגש חברתי עבור אמהות המבקשות מידע על התפתחות התינוק, וטרנדים אחרונים בתחום. "אני פוגשת הרבה אמהות צעירות ששואבות השראה מהמהלך שלי" מספרת קרן, ומוסיפה כי "אני מקווה שעוד רבות יעשו כמוני.

היכולת לשלב בצורה אמיתית בין גידול הילדים לבין העבודה מהווה חלק חשוב ביותר של האמהות. אני לא מוכנה לבחור – או לגדל את הילד או לעבוד כך שמבחינתי הרעיון של לפתוח עסק העוסק בהתפתחות התינוק היה מתבקש".

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
איך הרכב מוסיקלי משפיע על האירוע שלכם?
שיקול חשוב לכל מי שמתכנן אירוע בלתי נשכח הוא האם...
מוזיקה לאירועים דתיים
היהדות עשירה במסורות ובסמלים, וכך גם האירועים בה, אשר מהווים...
הורים זה הזמן לגרום לילדיכם לקחת חלק בקדמה
בנוף הטכנולוגי המתקדם במהירות של היום, הצגת ילדים לרובוטיקה בגיל...
מצדיעים לשורדי השואה
אירוע ההוקרה השנתי לשורדי ושורדות שואה בגבעתיים, נערך בתיאטרון גבעתיים מאות...
מכללת קוד והייטק לילדים
העולם משתנה במהירות, והטכנולוגיה מתקדמת מהר יותר מאי פעם. מה...
טבע אורבני בעין העדשה
נמרוד שחם, הדס צורף ועדי זהר הם הזוכים בתחרות "צילום...
הדשן בגן רבקה ירוק יותר. לראשונה בגבעתיים: קומפוסטר לשימוש חופשי של התושבים
היחידה לקיימות באגף שפ"ע הקימה את המדשן (קומפוסטר) העירוני הראשון...
איך לבחור מסעדה חלבית בצפון?
תחילה, ניתן לומר באופן חד משמעי כי בעת בה אנו...
גוזרים את הסרט: מתחם גני הילדים החדש נחנך באופן רשמי
רן קוניק, ראש עיריית גבעתיים: " מדובר במבנה מודרני בעל...
קרקע פורייה לתחילתה של ידידות מופלאה
מחזור נוסף של הפרויקט המוצלח "מרפסות פורחות בגבעתיים" יוצא לדרך לאור...