Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

כשגליקסברג ופומרנץ נפגשים: יוזמה משותפת לשיפוץ בית הכנסת "עין יעקב"

כשגליקסברג ופומרנץ נפגשים: יוזמה משותפת לשיפוץ בית הכנסת "עין יעקב"

השבוע יצאה לדרך אחת היוזמות הציבוריות היותר מיוחדות ומפתיעות בתולדות העיר גבעתיים, יוזמה שזכתה לברכתו של ראש העיר ראובן בן שחר. מדובר על פעילות למען גיוס תרומה בסכום של לא פחות מ 300.000 יורו בעבור שיקום ושיפוץ בית הכנסת המרכזי של העיר גבעתיים בית הכנסת "עין יעקב", השוכן בלב ליבה של העיר מרכז רחוב שינקין.

לצורך קידום הנושא הוקם ועד פעולה ציבורי שבין מוביליו נמצא כמובן הרב יוסף גליקסברג הרב הראשי לגבעתיים וחבר מועצת הרבנות הראשית ולצידו לא אחר מאשר יורם פומרנץ סגן ראש העיר גבעתיים שנחשב ללא צל של ספק לאיש הציבור החילוני ביותר בעיר. בראש הועד עומד אמי רגב היו"ר היוצא של ועד ההורים העירוני פעיל ציבור מוערך ומרכזי בעיר. חברים נוספים בועד הפעולה הם הרב איתיאל גליקסברג רב מרכז העיר אשר בתחום אחריותו הרבני נמצא בית הכנסת וחיים לוסטיג מבכירי בורסת היהלומים בר"ג המשמש כגבאי בית הכנסת.

הכתובת לגיוס הסכום הינה הקהילה היהודית בעיר דיסלדורף בגרמניה. יעד זה נבחר בזכות קשר אישי שיצר יו"ר ועד הפעולה אמי רגב עם ד"ר אדריאן פלור חבר נשיאות הקהילה היהודית ומנכבדי העיר דיסלדורף. השבוע שוגר לגרמניה מכתב הפניה הרשמי עם בקשת התרומה הנכבדת מכתב עליו חתמו יחדיו כל חמשת חברי ועד הפעולה.

במכתב מתואר בית הכנסת "עין יעקב" בית הכנסת המרכזי של העיר ומצבו הקשה לאור פגעי הזמן אשר גרמו לו לנזק רב.

מתוך המכתב: "בית הכנסת הגדול "עין יעקב" נוסד בסוף מלחמת העולם הראשונה בעת שנוסדה שכונת שינקין, השכונה המרכזית בלב העיר גבעתיים. המבנה בעל העיצוב הארכיטקטוני המרשים, הינו בעל תפוסה של כ-500 מקומות: 300 באולם תפילה בקומת המבוא – עזרת גברים ו-200 נוספים בקומת היציע – עזרת נשים. בנוסף מכיל המבנה אולם אירועים גדול ומרפסת פתוחה ורחבה על הגג. מיום חנוכת בית הכנסת ועד כה לא בוצע במבנה שיפוץ ראוי ומכאן שמצבו קשה בהחלט. תמונות שצולמו במקום רק לאחרונה, ממחישות את מצבו הקשה של בית הכנסת ואת הנזק הרב שנגרם למבנה משיני הזמן".

בנוסף כותבים לד"ר פלור חברי ועד הפעולה: "מצאנו לנכון לפנות דווקא אליכם בבקשה וזאת כהמשך לקשר הנפלא והאמיץ שקיים בין העיר גבעתיים למדינת גרמניה. גבעתיים הינה תאומה למחוז אסלינגן אשר תרם את המימון לצורך הקמת מבנה התיאטרון העירוני. בהתאם לאומדנים שערכנו, התרומה המבוקשת לצורך שיפוץ ראוי של המבנה ושחזורו הינה בסך של כ-300,000 יורו.חידושו של המבנה הינו מעל כל צל של ספק מעשה בעל ערך היסטורי ויהודי רב שיהפוך מחדש את בית הכנסת הגדול "עין יעקב" כמקור גאווה וכבוד לתושבי גבעתיים בפרט ולעיר עצמה בכלל. אנו מלאי תקווה כי יתאפשר בידי הקהילה היהודית של העיר דיסלדורף להיענות בנדיבות לפנייתנו זו" חותמים את מכתבם הפונים.

סגן ראש העיר פומרנץ מסביר: "שמחתי מאוד על כך כי מכל חברי הנהלת העיר מצאו לנכון לבקש דווקא ממני להוביל את הנושא יחד עם שאר החברים הנכבדים בועד הפעולה. סיבה ראשונה לכך היא שבאמצעות הפעילות הזו התאפשר לי להוכיח כי גם לאדם בעל השקפת עולם חילונית מובהקת ישנה ראיה ציבורית כוללת אשר נקבעת ע"י הצרכים האמיתיים של הציבור ללא שייכות באם מדובר בציבור דתי חילוני או מכל מגזר אחר. בשבילי זהו כבוד רב להיות שותף לחידושו ושיפוצו של היכל התפילה המרכזי של העיר פעולה שתשיב לבית הכנסת את יופיו וזוהרו שעומעמו עם השנים. סיבה שנייה להירתמותי הינה שמדובר בצעד נוסף להחזרת מעמדה הנגזל של מרכז העיר לקדמותו. כתושב השכונה והרחוב אני פועל רבות למען מרכז גבעתיים בין היתר הובלתי פעילויות נוספות באזור: מתיחת פנים לקטע רח' כצנלסון שבין דרך בן גוריון לרח' סירקין, העתקת מסלולו של קו 63 מרח' שינקין לרח' כצנלסון והחזרתה, לאחר29 שנות הפוגה, של בימת יום העצמאות בכיכר נח. כל פעילות למען אזור זה של העיר, אזור שנזנח במשך שנים רבות, ראוי בעיני ויזכה לסיוע ותמיכה ממני ככל אשר אוכל".

יו"ר ועד הפעולה הציבורי רגב מסכם:"הקשר שלי לנושא התהווה כתוצאה מתפקידי כיו"ר ועד ההורים העירוני. במסגרת זו שתפתי כמובן פעולה עם כל מגזרי הציבור בעיר דתיים וחילוניים כאחד. פניתי לרב הראשי הרב גליקסברג והבעתי בפניו את תמיהתי על מצבו הקשה של בית הכנסת. הדבר הטריד אותי ביתר שאת גם על רקע העובדה כי הנני תושב השכונה. לאחר שהבנתי את סדרי הגודל של המימון הכספי הנדרש לפרויקט ולאחר קבלת ברכת הדרך מהרב החלטתי ליזום מעשה. עכשיו משהוקם ועד הפעולה, שמאחד בחובו את טובי אנשי העשייה הציבורית בעיר, נשלח המכתב ויצאנו רשמית לדרך. תקוותי שלא רחוק היום בו נתכנס כולנו בבית הכנסת המרכזי "עין יעקב" המשופץ כדאי לברך על המוגמר תרתי משמע".

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
גבעתיים לא מעלימה עין
עובדות ועובדי עיריית גבעתיים התגייסו להעלאת המודעות למאבק נגד אלימות...
חנוכה מדליק אש בגבעתיים
פסטיבל הצגות חנוכה בתיאטרון, הפנינג גלגליות בפארק גבעתיים ועוד מגוון...
חגיגת אופנה בגבעתיים - עד 50% על פריטים בחנויות ברחבי העיר
יום חמישי 15.9.22 | 16:00-21:00 יום שישי 16.9.22| 09:00-15:00 חגיגת אופנה בחנויות...
"הוא סלל עבור כולנו את דרך השלום"
לראשונה בישראל- גינה ציבורית ברח' דרך השלום בגבעתיים תיקרא ע"ש...
גרפיטי היסטורי - 130 ארונות בזק בגבעתיים קושטו בציורי גרפיטי במיזם של מחלקת הנוער לתיעוד ההיסטוריה העירונית
במסגרת חגיגות 100 שנה לגבעתיים, נצבעו 130 ארונות בזק ברחבי...
מהפכת התשלומים מגיעה לגבעתיים
עיריית גבעתיים ואפליקציית bit, בשיתוף אוטומציה החדשה, משיקות אפשרות תשלום...
אתר חדש הפציע
עיריית גבעתיים השיקה אתר משודרג וידידותי למשתמש, הכולל את כל...
הנסט – המקום להיות אני
מקום מיוחד בלב העיר נחנך עבור קהילת הלהט"ב במרכז קהילתי...
להיות חופשית: גבעתיים במקום הראשון במדד החופשיות
על פי דוח של ישראל חופשית, גבעתיים העפילה לראש הטבלה...
חנוכה 2021 בגבעתיים
מסיבות חנוכה מדליקות, תהלוכות זוהרות, הצגות ילדים, הפנינג ססגוני, חלוקת...