Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

כשהיסטוריה ואמנות נפגשים

כשהיסטוריה ואמנות נפגשים
חלוקת תעודת הוקרה למשפחת שנידרמן קרדיט: דוברות גבעתיים

חניכת פרויקט השימור והשיחזור בבית שנידרמן "המכון האומנתי"

חלוקת תעודת הוקרה למשפחת שנידרמן
קרדיט: דוברות גבעתיים

ביום ראשון (30.6) בני משפחת שנידרמן התאספו מכל קצוות הארץ והגיעו למכון האומנותי "בית שנידרמן", לכבוד טקס חניכת המכון לאחר שבוצעו בו עבודות שימור ושיחזור אינטנסיביים בעזרת שיתוף פעולה פורה של המועצה לשימור אתרי מורשת בישראל עם עמותת קהילתיים ועיריית גבעתיים. במהלך האירוע בני המשפחה סיירו בין כותלי הבית והעלו זיכרונות מתקופות שונות. אחד הזיכרונות המתוקים היה על עץ התות המרהיב בחצר, עליו טיפסו כילדים וכאשר התבגרו, הם התחתנו תחת אותו עץ.

דוד שנידרמן, היה מהוגי הרעיון וממייסדי שכונת בורוכוב. בית המגורים שהקים, הוא אחד מהבתים המקוריים שנותרו מתוך- 22 הבתים הראשונים של השכונה, ושל העיר גבעתיים בכלל. המכון האמנותי נתרם בנדיבותם הרבה ע"י משפחת שנידרמן ופועל בו המכון לאומנויות אשר הוקדש לתחום הקרמיקה, שממשיך את פועלו של דוד, אשר היה אמן וצייר בעצמו.

 

רן קוניק, ראש עיריית גבעתיים בירך בטקס: "אני שמח שזכינו לשמר את אחד המוסדות הוותיקים והייחודיים בגבעתיים, אילו זה היה תלוי בי היינו עדיין בעיר גם עם המוסדות הוותיקים של אולפני גבע, בית אלדמע ומגרש המכתש. בשנים האחרונות, צבר בית שנידרמן תאוצה והוא פעיל ומהווה נקודת מפגש תרבותית ויצירתית לקהילה. תודה מיוחדת למשפחת שנידרמן, לעמותת קהילתיים ולמועצה לשימור אתרים".

אילנית גרסטלר, מנהלת כמון האומנותי הוסיפה: "בית שנידרמן, הוא פנינה בלב גבעתיים שנוצרה מאהבה ואמונה, כי אמנות ויצירה מביאים ריפוי וברכה. המקום הזה הינו נקודת מפגש המחברת את אהבת הארץ, אהבת האדם ואהבת היצירה. תודה רבה לכל מי שטרח ועמל ולכך שהגיענו ליום הזה, פתיחת בית שנידרמן המחודש".

תיעוד היסטוריית המבנה והמשפחה
קרדיט: דוברות גבעתיים

בדקדקנות רבה אספה נועה שיק את תיק התיעוד, אשר כלל את סיפורי הבית ההיסטוריים והפיזיים לכדי יצירת שחזור הפסיפס של הבית, תוך בחינה מוקפדת כיצד יראו החלונות, מה יהיו צבעי הקירות ועוד. האתגר המשמעותי היה אם להפסיק את פעילות המרכז לטובת השחזורים. לבסוף הוחלט לבצע את שלב השיפוצים הנוכחי, בכדי להביא את הבניין למצב הטוב ביותר שניתן, כך שיתאים לפעילות השוטפת מבלי להפסיקה.

עבודות השימור והחידוש כללו את ציורי הקיר בבית אותם השלים שי פרקש, פתיחת הפתחים המקוריים, עבודות הנגרות של החלונות והדלת הראשית. כמו כן שופצה החזית הקדמית של הבית, נשמרה הרצפה המקורית עד כמה שניתן היה ובוצע שחזור העיטורים והאלמנטים בבית. טופל החיבור לרחוב משני ציידי הרחוב, לרבות התאמת החלל לצרכי נגישות, נטיעת עצים וסידור הגינה.

 

במקום בו בעבר שכן המטבח, מוקמו תנורי הקרמיקה אשר משמשים את עבודות הקדרות במכון, והוצב קיר זכוכית שתוחם את האזור אבל מאפשר לאנשים לראות ולהכיר את עבודת החימר. הארונות המקוריים של המטבח נותרו כמזכרת למטבח ההיסטורי.

תמר טוכלר, סמנכ"לית המועצה לשימור אתרי מורשת בישראל: "התרגשנו לראות את בני משפחת שנידרמן משוטטים בבית, מביטים בציורי הקיר  שעיטר דוד, עוברים בחדרים ומעלים זיכרונות מאושרים. הקיר המעוצב עם סיפור המשפחה שעיצבה הילה שניידרמן פשוט נפלא. הייתה לנו הזכות לפעול יחדיו עם עיריית גבעתיים לשמר את ביתו של המייסד. נותרו עוד קצת עבודות חיצוניות אך שום דבר לא יעצור את הפעילות החשובה במכון. המועצה לשימור מחויבת לשימור הבית".

משפחה שנידרמן
קרדיט: דוברות גבעתיים
התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
הורים זה הזמן לגרום לילדיכם לקחת חלק בקדמה
בנוף הטכנולוגי המתקדם במהירות של היום, הצגת ילדים לרובוטיקה בגיל...
טכנולוגיה חדשנית בתחום ניקיון רחובות וכבישים לראשונה בגבעתיים
גבעתיים מתחדשת בטכנולוגיה חדשנית בתחום ניקיון הרחובות ונראות פני העיר. פיילוט...
מצדיעים לשורדי השואה
אירוע ההוקרה השנתי לשורדי ושורדות שואה בגבעתיים, נערך בתיאטרון גבעתיים מאות...
מכללת קוד והייטק לילדים
העולם משתנה במהירות, והטכנולוגיה מתקדמת מהר יותר מאי פעם. מה...
"מגשרים על סכסוכים": לא שיתפו אותך בסרטון טיק טוק? לא הזמינו אותך למסיבה? בכיתה יש מריבות על מקומות ישיבה?
קורס של מרכז הגישור העירוני בגבעתיים בשיתוף מתנדבי "ידיד לחינוך"...
טבע אורבני בעין העדשה
נמרוד שחם, הדס צורף ועדי זהר הם הזוכים בתחרות "צילום...
לראשונה עמדת שירות עצמי של ביטוח לאומי הושקה במרכז שירות לתושב בעיר
כחלק מהמאמץ להנגיש ולהרחיב את מגוון השירותים לתושבי העיר, בימים...
הדשן בגן רבקה ירוק יותר. לראשונה בגבעתיים: קומפוסטר לשימוש חופשי של התושבים
היחידה לקיימות באגף שפ"ע הקימה את המדשן (קומפוסטר) העירוני הראשון...
איך לבחור מסעדה חלבית בצפון?
תחילה, ניתן לומר באופן חד משמעי כי בעת בה אנו...
גבעתיים לא מעלימה עין
עובדות ועובדי עיריית גבעתיים התגייסו להעלאת המודעות למאבק נגד אלימות...