Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

לאן כדאי לנסוע עם הילדים בחופש הגדול?

לאן כדאי לנסוע עם הילדים בחופש הגדול?
(צילום: עמיעד טאוב)
(צילום: עמיעד טאוב)

בחירת יעד לחופשה משפחתית היא משימה שדורשת השקעת זמן ומשאבים. היעד משפיע ישירות על הצלחת הטיול ועל המעורבות של הילדים, כאשר מבחינת ההורים יש לך גם משמעות כלכלית. השאלה לאן כדאי לנסוע עם הילדים בחופש הגדול משותפת למאות אלפי ישראלים ומסתבר שלא תמיד חייבים לבחור ביעדים הנדושים. דווקא האזור של צפון ספרד מציע חוויה בלתי נשכחת ויכול להבטיח שורה ארוכה של אטרקציות מיוחדות עבור המשפחה.

למה דווקא צפון ספרד?

טיול לספרד למשפחות עם ילדים יכול להתחיל מחבל גליסיה, להמשיך בפירנאים ולהסתיים בעיר ברצלונה בירת קטלוניה. אזור הצפון של ספרד שונה לחלוטין מאזורי הדרום והמרכז, כאשר היתרון העיקרי שלו הוא מגוון עצום של אתרים היסטוריים ומודרניים. מומלץ לטוס בשעות הבוקר דרך ציריך לסנטיאגו דה קומפוסטלה, בירת חבל גליסיה, ולצאת לסיור ראשוני בעיר העתיקה כדי להיכנס לאווירה הנכונה. לאחר מכן אפשר לבקר ב"כיכר הזהב" של העיר, בקתדרלה המרכזית ובאגף האוצר.

כדאי לחצות את ספרד מחוף האוקיינוס האטלנטי במערב ולכיוון הפירנאים. משם ממשיכים לקטלוניה ולחופי הים התיכון, כאשר בדרך מתמקדים במאפייני ההיסטוריה, אמנות ימי הביניים והאמנות המודרנית. הילדים צפויים להתלהב בעיקר מהנופים ההרריים וקחו בחשבון שהם ירצו להצטלם בערך כל כמה דקות על רקע ההרים בין צרפת לספרד.

הכינו את הילדים לחוויה של פעם בחיים

המטרה העיקרית של טיול משפחתי בחופש הגדול הוא לצבור יחד חוויות של פעם בחיים. את זה עושים רק אם בוחרים יעד יוצא דופן, ולא מפחדים להצטרף למסלולים מפתיעים. בצפון ספרד אפשר לבקר בבילבאו, להיכנס למוזיאון הגוגנהיים שנמצא בעיר ולראות מקרוב את סמטאות העיר העתיקה ואת הכיכר המרכזית.

מבילבאו ניתן להמשיך לגרניקה שהפכה לפני כמה עשרות שנים למושא יצירתו העיקרית של פיקאסו ולחשוף את הילדים להשפעות תרבותיות עוצרות נשימה. בטיול ארוך של כמה ימים מומלץ להקדיש קצת זמן לביקור בעיר האלגנטית ביאריץ שבצרפת, לבילוי בשמורת הטבע סירק דה גוואני השוכנת בלב הפירנאים הצרפתיים ולטיול באזור קוטרה שמשם ניתן לשוב לחלק הספרדי של הפירנאים דרך עמקים חקלאיים.

הטיול המושלם מסתיים כמובטח בברצלונה שממנה גם קל למצוא טיסות חזרה לישראל. את הימים בברצלונה כדאי להקדיש לסיור סביב יצירות המופת של אנטוניו גאודי, לכנסיית "סגרדה פמילייה" שעברה לאחרונה שיפוץ מקיף ול"בית מילה" שמעוצב בסגנון האר-נובו המזוהה עם העיר. בנוסף, ילדים וילדות חובבי ספורט לא יעזבו את ברצלונה לפני שייכנסו לאיצטדיון קאמפ-נואו המפורסם שמארח את קבוצת הכדורגל המקומית.

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
10 ערים מומלצות לטיול באירופה
באירופה ישנן ערים רבות ומרתקות שראויות לביקור. כל עיר מציעה...
לפנק את העובדים שלנו
הדרך הטובה ביותר להעריך את העובדים שלנו על עבודתם הקשה...
DCIM102MEDIADJI_0604.JPG
אירוח משפחתי מושלם
אחד הדרכים הנהדרות ליצור גיבוש משפחתי מושלם ואיכותי זה באמצעות...
2 מסלולי 4X4 מומלצים באזור חיפה והכרמל
אין כמו לצאת לטיול 4X4 באיזו שבת שימשית (שסוף סוף...
רובוט בריכות
רובוט לבריכה חובה בכל בית
אם אתם מעוניינים ליהנות מכל היתרונות הרבים של רובוט לבריכה,...
ליהנות מחופשה מושלמת עם הילדים
מלונות בצפון מציעים חוויה לכל המשפחה ותוכלו ללון במלונות המצויים...
נופש משפחתי בחופש הגדול
נופש משפחתי בחופש הגדול
לצאת לנופש עם כל המשפחה בחופש הגדול זו אופציה מאוד...
כבר מעכשיו – חושבים על חופשת הקיץ הקרובה שלכם
כבר מעכשיו – חושבים על חופשת הקיץ הקרובה שלכם
מלון בוטיק  - למרות שאנחנו עדיין בעיצומה של שנת הלימודים,...
לאן נטייל עם המשפחה בחורף?
לאן נטייל עם המשפחה בחורף?
החורף כבר שוב כאן איתנו ונראה כי השנה רובנו לא...
טיול גמלאים לבן שמן
יוצאים מה"קופסה" טיול גמלאים תחת מגבלות התו הסגול
תקופת הקורונה מערימה קשיים ואתגרים רבים לכולם ובמיוחד לאוכלוסיית הגיל...