Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

לבטל כתב אישום

לבטל כתב אישום

ההליך הפלילי מתחיל עם הגשת כתב אישום לבית המשפט. כתב האישום מוגש על ידי המדינה – הפרקליטות, התביעה המשטרתית או גורם אחר המוסמך לשמש כתובע מתוקף הסמכה בחוק או של היועץ המשפט לממשלה. ככלל, בכתב האישום יפורטו עובדות המקרה בגינו הועמד הנאשם לדין, סעיפי העבירות המיוחסות לנאשם וכן רשימת עדי התביעה. בחלק מהמקרים, יכלול כתב האישום הודעה כי קיימת אפשרות שהתביעה תעתור לעונש מאסר בפועל.

לבטל כתב אישום

כתב האישום מוגש לבית משפט שלום, או לבית משפט מחוזי – בעבירות חמורות. בעבירות מסוימות, מוגשים כתבי אישום לבית הדין האיזורי לעבודה או לבית משפט לעניינים מקומיים. לרוב, כתב האישום יישלח לביתו של הנאשם באמצעות דואר ע"י מזכירות בית המשפט. בד בבד, יקבל הנאשם מבית המשפט הודעה על מועד שנקבע לדיון וזימון להופיע בבית המשפט.

ללא ספק, הסיטואציה של קבלת כתב אישום בדואר וגילוי העובדה שכעת הנך נאשם בהליך פלילי היא מלחיצה ביותר. במקרים רבים, כתב האישום יגיע זמן רב אחרי שנחקרת במשטרה, וסברת בתמימותך שהעניין בכלל נסגר מזמן. מטבע הדברים, כתב האישום מזמן חוסר וודאות רב לגבי העתיד ומעלה חששות רבים – מה זה בדיוק אומר שהוגש נגדי כתב אישום? מה צפוי בדיון בבית המשפט? האם אני אכנס לכלא? מה הם כל עדי התביעה? האם גם אני יכול להביא עדים מטעמי? כמה זמן ייקח עד שכל ההליך הסתיים? ועוד.

מומלץ שלא לנסות להתמודד עם כתב אישום בכוחות עצמכם אלא לפנות בהקדם האפשרי לעורך דין פלילי מקצועי שיסביר לכם על ההליך, הסיכונים והאפשרויות העומדות בפניכם. ייצוג על ידי עורך דין פלילי מנוסה ישפיע על האופן שבו יסתיים ההליך ועל התוצאה. חשוב לדעת, שבחלק מהמקרים, ייצוג משפטי מקצועי עשוי להוביל לביטול כתב האישום.

ככלל, קיימים שני תרחישים אפשריים לביטול כתב אישום: האחד – בהסכמת הצדדים, כאשר הסנגור מצליח לשכנע את התביעה לחזור בה מכתב האישום. השני – כאשר בית המשפט מקבל טענה משפטית של הסנגור וכפועל יוצא מורה על ביטול כתב האישום. מכאן, שאם הוגש נגדכם חלילה כתב אישום, חשוב ביותר להסתייע בשירותיו של עורך דין פלילי במרכז, שילמד את כתב האישום ואת חומר הראיות ויבחן האם קיימת אפשרות במקרה שלכם לבטל את כתב האישום.

משרד עו"ד פלילי גיא פלנטר הינו משרד ותיק עם רקורד מוכח בייצוג משפטי בהליכים פליליים. מאז היווסדו בשנת 1999 ייצג המשרד נאמנה שורה ארוכה של לקוחות שהוגש נגדם כתב אישום ובמספר לא מבוטל של מקרים הצליח צוות המשרד להוביל לביטול כתב האישום. אם קיבלתם כתב אישום בדואר או נודע לכם בדרך אחרת שהוגש נגדכם כתב אישום לבית משפט והנכם מחפשים עו"ד פלילי בתל אביב, צוות משרד עורכי דין פלילי גיא פלנטר ישמח לסייע לכם וניתן ליצור קשר עם המשרד בכל עת.

זיכוי במשפט פלילי

אם הוגש נגדכם כתב אישום והואשמתם בעבירה פלילית שלא ביצעתם, חשוב ביותר להסתייע בשירותיו של סנגור פלילי שייצג אתכם בהליך הפלילי ויפעל להוכיח את חפותכם בבית המשפט. הליך הפלילי עלול להיות מורכב וממושך ולעורך דין פלילי מקצועי יש את הידע, הניסיון והכלים המשפטיים לשמור על האינטרסים שלכם ועל הזכויות שלכם. כמו כן, סנגור מקצועי ידע להכין אתכם לעדות בבית המשפט ולחקור את עדי התביעה בחקירה נגדית במטרה לחשוף את האמת. ייצוג משפטי מקצועי יכול לעשות את ההבדל בין תיק שיסתיים בהרשעה בפלילים לתיק שיסתיים בזיכוי.

משרד עורכי דין פלילי גיא פלנטר הוא משרד פלילי ותיק ועתיר ניסיון בייצוג נאשמים בהליכים פליליים. המשרד דוגל בין היתר בעבודה יסודית ומאומצת, ירידה לפרטים ומחקר משפטי מעמיק. לצוות המשרד ניסיון עשיר בייצוג בערכאות משפטיות שונות ובחקירת עדים על דוכן העדים. בלא מעט מקרים, הובילה עבודתו המקצועית של צוות המשרד לזיכוי לקוחות חפים מפשע ולטיהור שמם.

אם אתם מחפשים עורך דין פלילי בירושלים שילווה אתכם בהליך הפלילי, צוות משרד עו"ד פלילי גיא פלנטר יעניק לכם את הייעוץ, הליווי והייצוג המשפטי בנאמנות ובמסירות. התקשרו 03-744-7448.

 

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
עיצוב הבית מתחיל בכם
כל מעצבת פנים שתשכרו לעבוד על עיצוב הבית שלכם תשב...
10 ערים מומלצות לטיול באירופה
באירופה ישנן ערים רבות ומרתקות שראויות לביקור. כל עיר מציעה...
חישוב שעות עבודה בקלות ובמהירות
מעקב שעות עבודה מדויק חיוני לעסקים מסיבות רבות, כגון תשלום...
קדמה לחדשנות: שעון נוכחות מתקדם לעובדים משפר את הניהול של הזמן
השימוש בשעון נוכחות לעובדים באופן נכון וחכם משנה את הכל....
איך לבחור מגשרת גירושין?
כשבני זוג מחליטים להתגרש, מכל סיבה שהיא, עולות כמה וכמה...
אתם יכולים לשנות את מציאות חייכם
בעבר בני האדם רצו דבר אחד, לשרוד. האדם הפשוט לא...
היופי שבצילום בשחור לבן
במהלך לימודי צילום ועריכה מכירים נקודות מבט שלא הייתם חושבים...
לחיות עם שמכם הטוב ללא כתם פלילי
כשאזרחים נורמטיביים רבים מוצאים את עצמם בתחנת המשטרה כשהם נקראים...
הידעתם? אתם יכולים להשכיר את הגג שלכם לחברת החשמל
אנשים חכמים יודעים לנצל את המשאבים הקיימים ברשותם בשביל להרוויח...
למה צריך לבצע בדיקות גנטיות?
בדיקה גנטית יכולה לסייע באבחון הפרעות גנטיות או מחלות הנגרמות...