Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

לבני:"המאבק על קיומה של מדינת ישראל נמשך"

לבני:"המאבק על קיומה של מדינת ישראל נמשך"

אלפי תושבי רמת-גן, תלמידי בתי הספר, חניכי תנועות הנוער, חיילים וחיילות, ראש עיריית רמת-גן צבי בר, יו"ר האופוזיציה ח"כ ציפי לבני, סגני ראש העיר, חברי מועצת העיר, הרב הראשי לרמת-גן, והנהלת העירייה, השתתפו בעצרת המרכזית לפתיחת אירועי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל שנערכה בערב יום הזיכרון (יום ראשון, 18.4.10) בהר הבנים ברמת-גן.

הטקס, אותו הנחה משה בקר, ואשר לווה בשירת הזמרת עינת אורנשטיין, נפתח בהדלקת נר זיכרון על ידי הגב' טובה שוסטרמן, לאחריה נשאו דברים יו"ר בית יד לבנים – עו"ד משה מרון, חבר מועצת העיר ואח שכול עו"ד צביקה ניר, ח"כ ציפי לבני וראש עיריית רמת-גן צבי בר.

במהלך הטקס הוקראו שמותיהם של כל חללי צה"ל בני רמת-גן אשר נפלו מימי המחתרות ועד היום, תמונותיהם הוקרנו על מסך גדול ובני המשפחות השכולות והמכרים הדליקו נר כאשר נשמע שם יקירם, כך שכל הרחבה התמלאה בנרות זיכרון מרצדים.

יו"ר האופוזיציה, ח"כ ציפי לבני אמרה בטקס כי זוהי תקופה בה יש מי שמציב סימני שאלה על זכות קיומה של ישראל כמדינה יהודית. מלחמת הקיום של עם ישראל, לא התחילה עם ובגלל הקמת המדינה, זהו מאבק נמשך על קיומה של ישראל. במאבק הזה של מלחמות וטרור שילמו בחייהם לוחמים עזי נפש שיצאו להגן על אזרחים, ואזרחים – ילדים שהפכו לחיילים בעל כורחם. יש לישראל הרבה במה להתגאות, היצירה הלא תאומן במזרח התיכון. אין כמו הערב הזה בכדי לחדד את המחיר ולהעצים את כובד ההחלטות, ענן השכול מלווה את מחננו, ימשיך ללוות אותו והערכים האלה צריכים להיות עמוד האש לפני המחנה.

בדבריו אמר ראש עיריית רמת-גן צבי בר, כי בערב זה אנו מתאספים כדי להעלות את שמות יקירינו, להיזכר בתווי פניהם ובצליל קולם, להתקרב עד כמה שניתן אל זכרם, וללמוד את סיפורם וגבורתם. על כולנו מוטלת החובה לפעול כמדינה נאורה, מתוקנת וסבלנית. מדינה שמגיעה להישגים בכל התחומים – כי בידינו הנוסחה להצלחה.

שבעה זרים הונחו בטקס: זר עיריית רמת-גן – הניחו ראש העיר – מר צבי בר וחברת הכנסת הגב' ציפי לבני, את זר משפחות השכול – הניחו גב' מלכה בן מרדכי – יו"ר ארגון יד – לבנים וגב' זהבה זילברברג אם שכולה, את זר בית יד לבנים – הניחו עו"ד משה ל. מרון – יו"ר בית יד- לבנים ומר גדליהו רכטר, את זר ארגון אלמנות ויתומי צה"ל – הניחה גב' דבורה צ'יקו דומינסקי, את זר נפגעי פעולות איבה – הניחה גב' איילה אהרון, את זר ארגוני המחתרות הניחו במשותף: מר אמנון ענבר – בשם ההגנה, מר צבי אנטמן – בשם האצ"ל ומר אליעזר בן עמי – בשם ארגון לח"י. את זר חטיבת הצנחנים – הניח מפקד משמר הכבוד- סגן מוטי גולד.

הרב הראשי לרמת-גן, הרב אריאל קרא פרק תהילים, מר יחיאל שקלים נשא את תפילת הקדיש, החזן הראשי לרמת-גן החזן ישראל רנד נשא את תפילת אל מלא רחמים והעצרת נחתמה בשירת התקווה.

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
גבעתיים לא מעלימה עין
עובדות ועובדי עיריית גבעתיים התגייסו להעלאת המודעות למאבק נגד אלימות...
חנוכה מדליק אש בגבעתיים
פסטיבל הצגות חנוכה בתיאטרון, הפנינג גלגליות בפארק גבעתיים ועוד מגוון...
חגיגת אופנה בגבעתיים - עד 50% על פריטים בחנויות ברחבי העיר
יום חמישי 15.9.22 | 16:00-21:00 יום שישי 16.9.22| 09:00-15:00 חגיגת אופנה בחנויות...
"הוא סלל עבור כולנו את דרך השלום"
לראשונה בישראל- גינה ציבורית ברח' דרך השלום בגבעתיים תיקרא ע"ש...
גרפיטי היסטורי - 130 ארונות בזק בגבעתיים קושטו בציורי גרפיטי במיזם של מחלקת הנוער לתיעוד ההיסטוריה העירונית
במסגרת חגיגות 100 שנה לגבעתיים, נצבעו 130 ארונות בזק ברחבי...
מהפכת התשלומים מגיעה לגבעתיים
עיריית גבעתיים ואפליקציית bit, בשיתוף אוטומציה החדשה, משיקות אפשרות תשלום...
אתר חדש הפציע
עיריית גבעתיים השיקה אתר משודרג וידידותי למשתמש, הכולל את כל...
הנסט – המקום להיות אני
מקום מיוחד בלב העיר נחנך עבור קהילת הלהט"ב במרכז קהילתי...
להיות חופשית: גבעתיים במקום הראשון במדד החופשיות
על פי דוח של ישראל חופשית, גבעתיים העפילה לראש הטבלה...
חנוכה 2021 בגבעתיים
מסיבות חנוכה מדליקות, תהלוכות זוהרות, הצגות ילדים, הפנינג ססגוני, חלוקת...