Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

להגיע לירח לפני גיל 21!

להגיע לירח לפני גיל 21!
עיריית גבעתיים

לראשונה בהסטוריה משלחת של שמונה תלמידי כיתה י' (ארבעה בנים וארבע בנות) בתכנית 'המאיץ המדעי – חזרה לירח' בתיכון שמעון בן צבי בגבעתיים טסים הלילה בשליחות עיריית גבעתיים ומשרד המדע להשתתף בתחרות בינלאומית ליזמות חלל ולביקור במכון נאס"א איימס

משלחת תלמידים לנאסא
עיריית גבעתיים

הקשר עם נאס"א החל בעקבות ביקור ייחודי, שהתקיים לפני שנה וחצי בבית הספר שב"צ להיכרות מעמיקה על התכנית, הודות לשגרירות. לאחר הביקור הקשר העמיק והשנה התלמידים זכו להזמנה ייחודית להשתתף בתחרות ולהכיר יותר לעומק את עבודת נאס"א.

במסגרת נסיעתם לתחרות, תלמידים מישראל יבקרו לראשונה במכון איימס נאס"א (עד כה ביקרו רק במרכז המבקרים של נאס"א) ,ילמדו על הפרויקטים השונים הנחקרים במקום, יפגשו עם מיטב המוחות המדעיים של נאס"א ואף יעניקו ראיונות בתקשורת המצולמת והמשודרת.

במסגרת התחרות יציגו התלמידים סטארטפים שפיתחו בליווי מכון המחקר של נאס"א בקליפורניה, כשהם ישפטו על סמך מקוריות הרעיון, יישמו בשטח, יכולות הפרזנטציה (פיץ') והתכנית העסקית אותה הכינו כחלק מתכנית הלימודים.

יזמות חלל הוא תחום המתפתח מאוד בשנים האחרונות ומושך אליו יזמיים מהקהילה העסקית והמדעית כאחד. בנוסף אנו עדים באחרונה למרוץ מתגבר של המעצמות הגדולות לאיוש הירח וכמובן לפריצת הדרך הישראלית שלspaceIL .

במהלך השנה האחרונה, למדו התלמידים בתכנית המצוינות של תיכון שמעון בן צבי בגבעתיים – "המאיץ המדעי – חזרה לירח" – שמטרתה הייתה להכשיר אותם כיזמים צעירים בתחום זה. את התכנית הייחודית פיתחה היזמת ורד כהן ברזילי בעלת Out of the Box  – עסק חברתי לקידום יזמות וחדשנות בחינוך והיא ממומנת על ידי משרד המדע (סל מדע) ופועלת זו השנה השנייה בגבעתיים, בליווי ייחודי של המנהל המדעי של מכון המחקר איימס בנאס"א, ד"ר ג'ייקוב כהן, מנהל החינוך הנוער והצעירים, מצפה הכוכבים העירוני ורשת בתי ספר האמריקאי iLEAD המתמחים בפרויקטים ייחודיים בתחום המדעים והחלל בניהולה של המנהלת המדעית קתלין פרדט (אשר יצאה בעבר עם נאס"א למשימות המשלבות בין הוראה לחלל).

לאורך השנה התלמידים נהנו מלמידת עמיתים באמצעות מערכות וירטואליות עם תלמידים בני גילם בארה"ב, במסגרתה הם פיתחו יחד רעיונות למוצרים שיסייעו למשימת העל של נאס"א איוש הירח ומאדים.

 

על הפרויקטים :

"חדר משלי" (אוהד, מאיה, מאיה ומריו) – חברת תוכן שמטרתה לסייע לאסטרונאוטים ובני משפחותיהם להתגבר על סוגיית הבדידות בחלל, באמצעות יצירת מרחב משפחתי עוטף במציאות רבודה ומציאות מדומה. התכנית מבוססת על מחקרים ושיחות שנעשו עם אסטרונאוטים ושואבת גם מידע ורעיון מתחום האובדן והשכול. היא גם מציעה פתרון למשפחות שכולות בניסיון לסייע להם בתהליך הפרידה והזיכרון.

"הוברמון" (תמר, עמר וגיא) – פיתוח חדשני להוברבורד המוכר מהסרט "חזרה לעתיד". מטרתו לסייע לאסטרונאוטים להגיע ממקום למקום במהירות וללא חשש מנפילות על אדמת הירח המחליקה. הוא גם מסייע לשינוע של משאות קטנים על ידי חיבור מגנטי בין הקרשים החכמים. בניגוד לניסיונות שנעשו שלא בהצלחה גדולה בשנים האחרונות לייצר את המוצר האהוב מהסרט, הוברמון עושה שימוש בתנאי הגרביטציה הנמוכה על הירח, הוא מגובה במנוע ובמכשיר ניווט המאפשר לרוכב לווסת את מהירות וגובה המכשיר מבלי לבזבז אנרגיה גדולה מידי. בנוסף ניתן יהיה לכוון מראש יעדים לשליחה אוטונומית של סחורות או אסטרונאוטים ללא מגע יד אדם.

"רוליפולי מון" של אודם. מדובר בצמידים חכמים שמתלבשים על זרועות האסטרונאוטים, בעלי חיישנים מיוחדים המזהים נפילה עתידית (בהתאם לזווית הגוף). הצמידים מסייעים לבעיית הנפילות התכופות של האסטרונאוטים על הירח כתוצאה מהחלקה. הצמידים מבוססים על רעיון קיים ובשימוש בקרב לקויי ראיה ומותאמים לצרכים ולתנאים על הירח. הם נפתחים למוטות הליכה מיד עם זיהוי הנפילה העתידית ומאפשרים לגוף להתייצב מבלי ליפול.

"מדיפייס" (דנה ולירי) – מיטת טיפול מיוחדת לנפגעים על הירח המותאמת לתנאים הקיצוניים בירח ולטיפול בפגיעות אופייניות של אסטרונאוטים. המיטה נותנת מענה מקיף ומיידי לפציעות וטיפולים מורכבים יותר (כולל צילום MRI) ומשתנים נוספים ואף ניתנת להדפסה במדפסת תלת מימד והרכבה פשוטה במקום.

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
קניית דירה – על שום מה ולמה
רכישת דירה, בין אם למגורים או להשקעה, היא החלטה משמעותית...
הכירו את המעצבת שהופכת בתים לאמנות מגורים
אלה מורגן היא דמות מובילה בתעשיית עיצוב הפנים בישראל, עם...
מה אפשר לייצר באמצעות הדפסה 3d?
מדפסות תלת מימד מהוות כיום את אחד המוצרים המתקדמים ביותר...
איך הרכב מוסיקלי משפיע על האירוע שלכם?
שיקול חשוב לכל מי שמתכנן אירוע בלתי נשכח הוא האם...
איך בוחרים נכון ריצוף לבית
יש לריצוף של הבית השפעה רבה על העיצוב, המראה הכללי...
מוזיקה לאירועים דתיים
היהדות עשירה במסורות ובסמלים, וכך גם האירועים בה, אשר מהווים...
התייחסות מחמירה לעבירות אלימות במשפחה- איך הדבר בא לידי ביטוי?
עבירות אלימות במשפחה נתפסות בעיני החוק ובכלל בעיני החברה בתור...
שינה איכותית ובריאה
על מנת שתוכלו לישון בצורה נוחה במיוחד תוכלו לעשות שימוש...
בכל מקום שיש בו צנרת יש פוטנציאל לבעיה
צנרת תקנית לא אמורה לסבול מבלאי או בעיות מיוחדות בתוך...
מגישים מועמדות לתפקיד בטחוני? ודאו שאין רישום משטרתי
במיוחד בגיל צעיר אנשים שאין להם רקע פלילי אלא מגיעים...