Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

להיות חופשית: גבעתיים במקום הראשון במדד החופשיות

להיות חופשית: גבעתיים במקום הראשון במדד החופשיות
קרדיט: עירייה

על פי דוח של ישראל חופשית, גבעתיים העפילה לראש הטבלה במדד החופש העירוני בישראל

קרדיט: עירייה

דירוג מדד החופש העירוני לישראל לשנת 2021 קובע כי גבעתיים טיפסה לצמרת הטבלה ועקפה את העיר הליברלית, תל אביב והשאירה אבק לרמת גן השכנה שנמצאת מאחור במקום השמיני. דירוג הערים החופשיות והשמרניות ביותר ברחבי הארץ נערך באמצעות תנועת "ישראל חופשית", זו השנה הרביעית ברציפות. המדד בוחן קריטריונים שונים, כמו; היחס לקהילת הלהט"ב, חופש מסחר בשבת, היקף תחבורה ציבורית בשבת וחגים, אפשרות לרישום נישואים אזרחיים ועוד.

במדד נבחנו 31 ערים ורשויות, על פי נתונים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, משרד הפנים ומאגרים נוספים, מתוך 31 ערים ורשויות אשר נבחנו, העיר הליברלית ביותר היא גבעתיים עם 76%. בשנה האחרונה גבעתיים רשמה הישג פורץ דרך בכל הקשור לקהילת הלטה"ב. על פי הדוח, גבעתיים מצטיינת ברישום של נישואים אזרחיים, תחבורה ציבורית בשבת ותמיכה בקהילה הגאה ומובילה בקטגוריות נוספת.

גבעתיים קיבלה את המקום הראשון במדד תחבורה ציבורית בשבת, היא מפעילה תחבורה ציבורית בסופי שבוע ושותפה יחד עם ת"א במיזם "נעים בסופ"ש". כמו כן, היא מצטיינת עם 10 נקודות בתחום הנישואין האזרחיים ומקבלת את הציון המקסימלי בזכות האפשרות לזוגות מאותו המין ובכלל, להירשם בעירייה ולהבטיח לעצמם את כלל ההטבות והשירותים המגיעים לזוגות נשואים. גבעתיים בראש בפרמטר "קהילת הלהט"ב", עם ציון מירבי של 10 נקודות. המשמעות היא, שהעיר מארגנת וממנת אירוע גאווה עירוניים, מתקצבת את הקהילה הגאה ופועלים בה מספר ארגונים ותנועות נוער למען הלטה"ב. גם בתחום החינוך העירייה נמצאת בראש הטבלה, כשהיא מנחה את בתי הספר שלא להכניס עמותות לכיתות מבלי לעדכן את ההורים. בקטגוריית המסחר, גבעתיים רושמת 12 נקודות מתוך 15, שכן ניסתה לתקן את חוק העזר כשעתרה לבג"ץ כדי לתקן את המצב לצד עיריות נוספות.

רן קוניק, ראש עיריית גבעתיים: "אני שמח על זכייתנו במקום הראשון בארץ במדד הערים החופשיות, זו גאווה גדולה לעיר ולתושביה. זכייה זו הינה תולדה של עבודה קשה ועקבית של מספר שנים בהן פעלנו לקדם ערכים של חופש וליברליות שהינם הוא ערכים עליונים עבור תושבי גבעתיים, עבור מערכת החינוך שלנו ועבורי אישית.

היכולת שלנו כגוף ציבורי, לפעול על מנת לספק תשתית לחיים מאפשרים ומכילים, היא זכות וחובה גם יחד. בגבעתיים אנו נמשיך לפעול למען שימור החברה כחברה ליברלית, סובלנית ומכילה לעוד שנים קדימה."

קרדיט: עירייה
קרדיט: עירייה
התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
מדריך מקיף לתושבי גבעתיים על איך לכבוש את מבחן ה-GMAT
מבחן ה-GMAT, המהווה שער הכניסה לתוכניות MBA יוקרתיות רבות ברחבי...
מה אפשר לייצר באמצעות הדפסה 3d?
מדפסות תלת מימד מהוות כיום את אחד המוצרים המתקדמים ביותר...
איך הרכב מוסיקלי משפיע על האירוע שלכם?
שיקול חשוב לכל מי שמתכנן אירוע בלתי נשכח הוא האם...
איך בוחרים נכון ריצוף לבית
יש לריצוף של הבית השפעה רבה על העיצוב, המראה הכללי...
מוזיקה לאירועים דתיים
היהדות עשירה במסורות ובסמלים, וכך גם האירועים בה, אשר מהווים...
איך יוצרים אירוע מרשים ומכובד?
חברות רבות בישראל כבר רגילות לסטנדרטים הגבוהים של אירועי חברה...
התייחסות מחמירה לעבירות אלימות במשפחה- איך הדבר בא לידי ביטוי?
עבירות אלימות במשפחה נתפסות בעיני החוק ובכלל בעיני החברה בתור...
טיפול שורש או לא? אלה הן האפשרויות העומדות
לא מעט אנשים חוששים מטיפול אצל רופא השיניים, ואיך לא?...
משרד עורכת דין אולגה קוטלניקוב
כאשר משרד עורכי דין, כמו המשרד של אולגה קוטלניקוב, מציע תחת...
שינה איכותית ובריאה
על מנת שתוכלו לישון בצורה נוחה במיוחד תוכלו לעשות שימוש...