Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

לימודי ייעוץ השקעות וניהול תיקים – מה חשוב לדעת על ההכשרה, הבחינות והמקצוע?

לימודי ייעוץ השקעות וניהול תיקים – מה חשוב לדעת על ההכשרה, הבחינות והמקצוע?
קרדיט לתמונה: pixabay

העיסוק בכמה מהמקצועות המרכזיים והמבוקשים ביותר בעולם הכלכלה, הפיננסים ושוק ההון מחייב רישיון תעסוקה ייעודי למקצוע, המונפק על ידי משרד האוצר והרשות לניירות ערך. דוגמאות בולטות לכך הן מקצועות כמו ייעוץ השקעות, ניהול תיקי השקעות וייעוץ/שיווק פנסיוני. מה חשוב להכיר ולדעת בנוגע להכשרה ולבחינות המרכיבות את המסלולים המובילים לקבלת הרישיונות המאפשרים לעסוק במקצועות אלו?

לימודי ייעוץ השקעות וניהול תיקים - מה חשוב לדעת על ההכשרה, הבחינות והמקצוע?
קרדיט לתמונה: pixabay

סדרת בחינות ותקופת התמחות – רישיון ייעוץ השקעות וניהול תיקים

על מנת לקבל רישיון יועץ השקעות, מנהל תיקי השקעות וכו', נדרש לעמוד בכמה תנאים מקדימים המבטיחים את רמתם המקצועית, היקף הידע והבקיאות של המעוניינות והמעוניינים לעסוק במקצועות אלו באופן רשמי וחוקי. 

אחת הדרישות המרכזיות לצורך קבלת רישיונות אלו היא מעבר של כשש בחינות מקדימות בנושאים מרכזיים ורלבנטיים, המועברות על ידי הרשות לני"ע ועל ידי משרד האוצר. הרכב הבחינות עשוי להשתנות מעט מרישיון לרישיון, אך מרבית הבחינות משותפות לכל הרישיונות הרלבנטיים. בחינות אלו מתחלקות לרוב לשני חלקים – בחינות יסוד ובחינות גמר. בחינות היסוד כוללות לרוב ארבע בחינות נפרדות, העוסקות כל אחת במבוא מתחום מרכזי ורלבנטי אחר – מבוא לחשבונאות, מבוא לכלכלה, סטטיסטיקה ומימון וכו'. בחינות הגמר מתמקדות לרוב בתחום הספציפי הייחודי לאותו רישיון (למשל – בחינת גמר פנסיוני במסגרת רישיון יועץ פנסיוני…). עם זאת, גם בבחינות הגמר ניתן למצוא חלק החוזרות על עצמן במספר מסלולים שונים, דוגמת הבחינה המוכרת כ מקצועית א' זוהי בחינה המתמקדת בפירוט בעולם ניירות הערך, הרלבנטי ביותר כמובן עבור עבודתם של כל היועצים והמנהלים במסגרת מקצועות אלו…

בנוסף לסדרת הבחינות נדרשים המועמדות והמועמדים לעבור תקופת התמחות בת שישה עד תשעה חודשים (כתלות במקצוע המדובר: ייעוץ השקעות – שישה חודשים, ניהול תיקי השקעות – תשעה חודשים), אשר רק בסיומה ניתן לקבל את הרישיון המיוחל המאפשר לעסוק בתחום כאיש מקצוע חוקי ולגיטימי לכל דבר ועניין. 

קורסי הכנה ייעודיים – כיצד מתכוננים לבחינות בצורה האפקטיבית ביותר?

דבר נוסף שחשוב ביותר לדעת ולהכיר בנוגע לכל המסלולים הללו המובילים לקבלת רישיונות תעסוקה בעולם הכלכלה והפיננסים הוא כי בעוד סדרת הבחינות עשויה להיות מאתגרת ולהוות את החלק המשמעותי ביותר בתהליך קבלת הרישיון, ישנן דרכים מסוימות להתמודד עם אתגר זה בהצלחה ולצלוח אותו בשלום, בזמן קצר יחסית ובסיכויי הצלחה גבוהים ביותר. דרך זו כוללת קורסי הכנה ייעודיים עבור כל אחת ואחת  מהבחינות. לדוגמה, לקראת הבחינה במקצועית א' ניתן להירשם לקורס מקצועית א' ייעודי המכין את התלמידים ספציפית לבחינה זו, ובסיכויי ההצלחה הגבוהים ביותר מבין הניגשים לבחינות, כפי שניתן לראות בבירור בנתוני העבר.

מאחר ומדובר בבחינות המועברות מספר פעמים בשנה, לאורך שנים ארוכות, סוג השאלות המופיעות בהן מצומצם יחסית, ובמקרים רבים הבחינה מורכבת כולה משאלות אשר כבר הופיעו בבחינות עבר, וחוזרות על עצמן בשינויים מינוריים. אנשי המקצוע ובתי הספר הייעודיים המעבירים קורסים אלו מכירים את החומר על בוריו ומכינים תלמידים לבחינות אלו כבר שנים, ולכן יודעים בדיוק אילו שאלות כדאי לתרגל, באיזו צורה וכיצד להבטיח סיכויי הצלחה מקסימאליים עבור התלמידים שהם מכינים.

למידע נוסף אודות קורס יועץ השקעות היכנסו לאתר האקדמיה לפיננסיים מבית BDO. האקדמיה לפיננסים פיתחה מסלולי הכשרה מקצועיים וממוקדי בחינה במטרה לאפשר את מעבר בחינות הרשות לניירות הערך ומשרד האוצר בזמן קצר תוך לימוד אפקטיבי.

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
מדריך מקיף לתושבי גבעתיים על איך לכבוש את מבחן ה-GMAT
מבחן ה-GMAT, המהווה שער הכניסה לתוכניות MBA יוקרתיות רבות ברחבי...
מה אפשר לייצר באמצעות הדפסה 3d?
מדפסות תלת מימד מהוות כיום את אחד המוצרים המתקדמים ביותר...
איך הרכב מוסיקלי משפיע על האירוע שלכם?
שיקול חשוב לכל מי שמתכנן אירוע בלתי נשכח הוא האם...
איך בוחרים נכון ריצוף לבית
יש לריצוף של הבית השפעה רבה על העיצוב, המראה הכללי...
מוזיקה לאירועים דתיים
היהדות עשירה במסורות ובסמלים, וכך גם האירועים בה, אשר מהווים...
איך יוצרים אירוע מרשים ומכובד?
חברות רבות בישראל כבר רגילות לסטנדרטים הגבוהים של אירועי חברה...
התייחסות מחמירה לעבירות אלימות במשפחה- איך הדבר בא לידי ביטוי?
עבירות אלימות במשפחה נתפסות בעיני החוק ובכלל בעיני החברה בתור...
טיפול שורש או לא? אלה הן האפשרויות העומדות
לא מעט אנשים חוששים מטיפול אצל רופא השיניים, ואיך לא?...
משרד עורכת דין אולגה קוטלניקוב
כאשר משרד עורכי דין, כמו המשרד של אולגה קוטלניקוב, מציע תחת...
שינה איכותית ובריאה
על מנת שתוכלו לישון בצורה נוחה במיוחד תוכלו לעשות שימוש...