Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

לימודי כלכלה – האם זה באמת משתלם בעידן המודרני?

לימודי כלכלה – האם זה באמת משתלם בעידן המודרני?
קרדיט PIXABAY

לימודי כלכלה עוסקים באופן שבו ממשלות, חברות, עסקים, משקי בית ויחידים מקצים את המשאבים יקרי המציאות שלהם. הלימודים במסלול זה נוגעים באלמנטים מתחום הגיאוגרפיה, ההיסטוריה, המשפטים, הפוליטיקה, הפסיכולוגיה והסוציולוגיה.

הכלכלה ממלאה תפקיד חשוב בחיי היומיום שלנו. למעשה, לימודי כלכלה מאפשרים לסטודנטים להבין מודלים שהיו בעבר, את אלה המשמשים בהווה ואת המודלים העתידיים, וליישם אותם על כל המעורבים בחיים הכלכליים.

לימודי כלכלה
קרדיט PIXABAY

מהי כלכלה?

לפי ההגדרה של קולינס (Collins), המילון האנגלי, תורת הכלכלה היא: ׳חקר האופן שבו כסף, תעשייה ומסחר מאורגנים בחברה׳.

הכלכלה היא דיסציפלינה בתחום מדעי החברה, והיא משתמשת בשיטות מדעיות כדי להבין כיצד מוחלפים בתוך החברה משאבים יקרי מציאות. לימודי הכלכלה מספקים לסטודנטים תיאוריות וטכניקות שימושיות לפיתוח מדיניות ממשלתית, כיוון יש בהן הבנה עמוקה באשר לדרך שבה ניתן ליצור יעילות בעידן המודרני של ימינו.

לפי הגדרה אחרת, של Thomas Sowell, תורת הכלכלה היא: ׳חקר יחסי סיבה ותוצאה בכלכלה׳. לפי הגדרה זו, כלכלנים, המייעצים על אופן הקצאת המשאבים, צריכים לבחון סיכונים ותועלות בקרב אנשים, בשוק העבודה ובחברה בכללותה.

על מערכות כלכליות – לימודי הכלכלה כוללים תחומים רבים ושונים. ניתן לבחון תחומים אלה בקנה מידה רחב (מאקרו כלכלה) או להתבונן בפרטים (מיקרו-כלכלה). יש 4 סוגים של מערכות כלכליות:

  • כלכלה מסורתית
  • כלכלה פיקודית
  • כלכלת שוק
  • כלכלה מעורבת

מערכת נוספת, מערכת הכלכלה היישומית, מתייחסת לאופן שבו ניתן ליישם תיאוריות כלכליות על מצבים אמתיים בחיים. מערכת זו מקבלת החלטות מושכלות על ידי התבוננות על כל דבר, החל ממחירים ויתרונות ועד להתנהגות אנושית חזויה.

לימודי כלכלה – מדוע הם חשובים?

אם אתם רוצים ללמוד תחום חשוב שישפיע על החברה, הנה 5 סיבות בגינן כדאי לבחור בלימודי כלכלה:

  1.  כלכלה מספקת ידע לביסוס החלטות מושכלות – כלכלנים מספקים לחברות ולממשל מידע ותחזיות, כדי שיוכלו לקבל החלטות מבוססות על ידע מוצק. ידע זה בכלכלה – או הבינה הכלכלית – מבוסס על נתונים ומודלים.
  2. כלכלה משפיעה על כל דבר – בעיות כלכליות משפיעות על חיי היומיום שלנו. כלכלה מעורבת בשלל נושאים כמו:
    • מסים ואינפלציה
    • שיעורי ריבות והון
    • אי שוויון ושווקים מתעוררים
    • אנרגיה וסביבה

בהיות הכלכלה תחום רחב ומקיף, היא מספקת תשובות למגוון נושאים בריאותיים, חברתיים ופוליטיים אשר משפיעים על משקי בית וקהילות.

  1. כלכלה משפיעה על התעשייה – חברות וענפי תעשייה שונים צריכים להסתמך על הכלכלה, בין אם לצרכי מחקר ופיתוח מוצרים, ובין אם לקביעת אסטרטגיות תמחור או להחלטה על מסע הפרסום. השפעה מקיפה זו פירושה שלימודי כלכלה פותחים בפניכם מגוון עשיר של אפשרויות קריירה, בכול מגזר במשק שרק תעלו על דעתכם, החל בחקלאות, דרך מפעלי ייצור וכלה בתחום הבנקאות והייעוץ.
  2. כלכלה מעוררת השראה וממריצה הצלחה עסקית – כדי שהעסק יצליח, המנהל חייב להבין איך צרכנים מתנהגים. כלכלנים משתמשים בתיאוריות ובמודלים כדי לחזות התנהגות צרכנית ולעדכן את המנהלים האחראים על קביעת האסטרטגיה העסקית. לדוגמה, איך לנתח ׳ביג דאטה׳.
  3. כלכלה מתייחסת לפרספקטיבה הבינלאומית – כלכלה משפיעה על כלל העולם בו אנו חיים. הבנת נקודות מבט מקומיות ובינלאומיות – הן היסטוריות והן עדכניות – יכולה לספק תובנה שימושית לגבי האופן שבו תרבויות וחברות שונות מתקשרות. המפתח שיכול להניע את ההצלחה נעוץ בהבנת הכלכלה העולמית.

כדאי לי ללמוד כלכלה?

לימודי כלכלה יעניקו לכם הבנה מעמיקה של תיאוריות כלכליות מרכזיות ושל הדרכים בהן ניתן ליישם אותן בעולם העסקי. לימודים אלה יאפשרו לכם לפתח מגוון מיומנויות שיהיו יתרון ענק במסלולי קריירה אחרים, גם מחוץ לתחום הכלכלה המובהק, למשל:

  • תקשורת
  • פתרון בעיות
  • חשבונאות
  • מחקר
  • ניהול זמן

תחום הכלכלה מספק חלופה לתואר בחשבונאות, כי הוא מציע לבוגרים לא רק תחום לימודים מכובד, אלא גם הזדמנויות לקריירה דומה. המשמעות היא שתוכלו לעבודה במגוון משרות בענפים שונים, כמו:

  • בתחום הבנקאות והמימון
  • בתחום החשבונאות
  • במגזר העסקי
  • במגזר הממשלתי
  • בתחום הייעוץ

לסיום, בוגרי כלכלה עובדים במגוון רחב של מקצועות וענפים, גם מעבר למקצוע הכלכלה הספציפי. בוגרים אלה מרוויחים באופן מובהק מההזדמנות לפתח חשיבה אנליטית ומיומנויות כמותיות, שזוכות לתגמול רב בשוק העבודה בעידן המודרני.

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
עיצוב הבית מתחיל בכם
כל מעצבת פנים שתשכרו לעבוד על עיצוב הבית שלכם תשב...
10 ערים מומלצות לטיול באירופה
באירופה ישנן ערים רבות ומרתקות שראויות לביקור. כל עיר מציעה...
חישוב שעות עבודה בקלות ובמהירות
מעקב שעות עבודה מדויק חיוני לעסקים מסיבות רבות, כגון תשלום...
קדמה לחדשנות: שעון נוכחות מתקדם לעובדים משפר את הניהול של הזמן
השימוש בשעון נוכחות לעובדים באופן נכון וחכם משנה את הכל....
איך לבחור מגשרת גירושין?
כשבני זוג מחליטים להתגרש, מכל סיבה שהיא, עולות כמה וכמה...
אתם יכולים לשנות את מציאות חייכם
בעבר בני האדם רצו דבר אחד, לשרוד. האדם הפשוט לא...
היופי שבצילום בשחור לבן
במהלך לימודי צילום ועריכה מכירים נקודות מבט שלא הייתם חושבים...
לחיות עם שמכם הטוב ללא כתם פלילי
כשאזרחים נורמטיביים רבים מוצאים את עצמם בתחנת המשטרה כשהם נקראים...
הידעתם? אתם יכולים להשכיר את הגג שלכם לחברת החשמל
אנשים חכמים יודעים לנצל את המשאבים הקיימים ברשותם בשביל להרוויח...
למה צריך לבצע בדיקות גנטיות?
בדיקה גנטית יכולה לסייע באבחון הפרעות גנטיות או מחלות הנגרמות...