Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

לימודי נהיגה על מלגזה: לרכוש מקצוע מבוקש בקלות ובמהירות

לימודי נהיגה על מלגזה: לרכוש מקצוע מבוקש בקלות ובמהירות
(צילום באדיבות pixabay)
(צילום באדיבות pixabay)

איפה מוציאים רישיון נהיגה למלגזה, כמה זה עולה, מה משך הקורס והאם זה כדאי? המומחים עונים.

רישיון נהיגה למלגזה ניתן להוציא מגיל 18 בלבד, ונדרש לו רישיון מקדים לרכב פרטי. הלימודים בבתי הספר לנהיגה – ובהם בית ספר במבי או קרן למשל, שמלמדים כבר שנים – לוקחים סך הכול מספר ימים בודדים; תלוי בבית הספר שבחרתם. הלימודים מאפשרים שני סוגים של היתרים: היתר מספר 129 שמאפשר נהיגה במלגזה היכולה להרים עד 20 טון, וכן היתר מספר 130 שמאפשר נהיגה במלגזה ללא הגבלה של משקל.

מחיר קורס להוצאת רישיון נהיגה על מלגזה עולה כאלף שקלים (תלוי במקום בו בחרתם ללמוד). זו בהחלט יכולה להיות השקעה טובה לעתיד, מכיוון שעסקים רבים מחפשים מלגזנים והמון עבודות מחסן דורשות ברשימת הכישורים גם רישיון נהיגה על מלגזה. המשכורת ההתחלתית של מלגזן היא בין 6,000 ל- 7,000 שקלים בחודש, ומפה ניתן להתקדם הלאה לפי דרגות ותק וניסיון.

חשוב לזכור! לפני שאתם מתחילים קורס רישיון נהיגה על מלגזה, אתם צריכים להוציא טופס רש"ל 18 (טופס ירוק) באחת מתחנות הצילום של משרד התחבורה.

לא הרבה יודעים זאת, אבל לפני כעשרים שנה גם בחברת אסיף מלגזות היו מלמדים נהיגה על מלגזה. גם אנחנו עברנו את התהליך יחד עם נהגים שביקשו לרכוש מקצוע, להוציא רישיון נהיגה במלגזה ולהפוך למלגזנים. היום אנחנו כבר לא עוסקים בתחום לימוד והוצאת רישיון נהיגה על מלגזה, אבל אנחנו נשאלים לא פעם היכן מוציאים רישיון שכזה ובמה הדבר כרוך.

הלימודים כוללים חלק עיוני שמכיל פרקים בהכרת המלגזה, חלקיה הפיזיים, הכרת הסוגים השונים של המלגזה ובטיחות העבודה עם מלגזה. החלק השני של קורס הוצאת הרישיון על מלגזה כולל תרגול מעשי המשלב נהיגה על מלגזה, העמסה ופריקה במגוון מצבים. החלק המעשי של הקורס כולל תרגול חניה, נסיעה לאחור עם ציוד, נהיגה במלגזה עם וללא סחורה, פריקה מגובה, נהיגה במלגזות חשמליות מסוגים שונים ועוד. החוק קובע אורך מינימלי של יומיים לימוד לנהיגה על מלגזה וגם שעות מסוימות ללמידה עיונית וללמידה המעשית והתרגול של נהיגה במלגזה.

הנהיגה במלגזה כרוכה בלא מעט אחריות, ויש לא מעט סכנות בהעמסה ובפריקה של סחורות כבדות עם כלי ששוקל בעצמו כמה טונות לא מבוטלות. לכן חשוב מאוד שתבחרו בית ספר לנהיגה מומלץ עם מורים רציניים ומקצועיים. גם כך הקורס לא ארוך, וכדי שתוכלו לעבוד אחר כך לאורך זמן ובאופן בטוח חשוב שתרכשו את המקצוע בצורה הכי מעמיקה שניתן, ותהפכו למלגזנים שניתן לסמוך עליהם. זה יגן גם על הסובבים אתכם וגם עליכם.

אם נכשלים בבחינה בסיום הקורס ניתן לגשת לבחינה חוזרת. מייד לאחר קבלת הרישיון מבית ספר מוסמך לנהיגה במלגזות, ניתן להתחיל לעבוד כמלגזן.

לאחר הוצאת רישיון נהיגה על מלגזה, תחויבו לפי החוק ודרישות משרד התחבורה לעבור אחת לשנה רענון נהיגה על מלגזה באחד מבתי הספר השונים, ולהמציא לכך הוכחה בכתב. מקומות עבודה רבים שמעסיקים כמה מלגזנים, עורכים בצורה מסודרת את רענון הנהיגה על מלגזה ביום מרוכז לצוות העובדים, דרך בתי הספר לנהיגה.

שיהיה בהצלחה ונסיעה בטוחה.

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
איך לתכנן פרישה?
לישראלים רבים אין מושג לגבי מצב החיסכון הפנסיוני. בחלק מהמקרים,...
איך להעביר את המסרים שלכם בדרך אפקטיבית?
תוכן שיווקי יכול לשרת אתכם בכמה פורמטים ואחד המוצלחים והטובים...
לשדרג את אופן הבישול בבית
לשדרג את אופן הבישול בבית
אחת מן הדרכים המושלמות והטובות ביותר לשדרג את מראה המטבח...
וילונות המותאמים למשרדים
וילון משרדי הוא בעל תפקיד חשוב ביצירת סביבת עבודה מקצועית...
איך אני אדע אם הבנק יהיה מוכן לתת לי משכנתא לרכישת דירה
כל אדם שרוצה לבצע רכישה גדולה במהלך חייו, לדוגמא לקנות...
למה כדאי לשים לפני שפותחים תיק השקעות (טיפים)
פתיחת תיק השקעות מוגדרת כפעולה קלה מתמיד. ניתן לפתוח תיקי...
רוצים אריכות ימים? הטופס ממתין לכם בבנק וכדאי להכיר אותו
אחד הטפסים החשובים בניהול חשבון משותף – טופס אריכות ימים...
היתרונות של טיפול מהיר בבעיות דירוג אשראי
דירוג האשראי הוא הכלי החזק ביותר שעומד היום לרשותם של...
למעלה ולמטה: מתי זה נכון לקחת הלוואה
הלוואה היא אחד הפתרונות בסל הכלים של מי שזקוק למימון...
לנוע באופן נוח וכיפי
על מנת להתנייד בצורה נוחה ומדהימה עם הילד החדש שלכם...