Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

למה חשוב לדאוג לביטוח בריאות?

למה חשוב לדאוג לביטוח בריאות?
מקור pixabay

מאת לירון תמם –   www.t.co.il

אחת האמירות הנפוצות, הידועות והחשובות ביותר שמלוות את חיינו היא \"תמיד להיות מוכן לימים גשומים\". הכוונה היא לא לחורף עצמו, למרות שזה חשוב בפני עצמו, אלא הכוונה היא לימים בהם המצב שלנו יכול להיות פחות טוב, פחות נעים, ויעמדו לרשותנו הרבה פחות אפשרויות מאשר עומדים לרשותנו היום.

למה חשוב לדאוג לביטוח בריאות?
מקור pixabay

יש לא מעט דוגמאות לכך. למשל, אם מצבנו הבריאותי מתדרדר, האם אנחנו מפוטרים מהעבודה או מאבדים את כושר היכולת שלנו להתפרנס, אם קורה משהו לרכב או לדירה שלנו, ובסיטואציות רבות אחרות. אלו יכולות להיות סיטואציות נקודתיות ואלו יכולות להיות סיטואציות מתמשכות.

הפתרון לכל אחד מהמקרים שציינו, הוא לרכוש פוליסת ביטוח. אנחנו יכולים לפנות אל סוכני ביטוח מומלצים ולנסות דרכם, למצוא פוליסה שתתאים לצרכים שלנו. בין אם מדובר בצרכים אישיים, משפחתיים או מקצועיים, בין אם מדובר בצרכים פיזיים, נפשיים או חומריים.

לפני שניכנס לעובי הקורה ונסביר מה החשיבות של פוליסות ביטוח ולמה צריך בהן זמן, מחשבה וכסף, חשוב להדגיש, אנחנו יכולים לעשות את כל הביטוחים דרך גורם אחד, למשל סוכן ביטוח בירושלים אשר יטפל בעניינו, הוא יוכל לעזור לנו למצוא פוליסות ביטוח שיתאימו לצרכים שלנו, הוא יכול לספק לנו כלים להשוואה וימליץ לנו על פוליסות רלבנטיות עבורנו מבחינה כלכלית ומבחינות אחרות.

מדוע חשוב לעשות פוליסת ביטוח

הרעיון של פוליסת ביטוח הוא פשוט, תשלם היום וכך כשתצטרך, אתה תהיה מוגן. כלומר, משלמים כל חודש פרמיה מסוימת לחברת הביטוח, על פי התנאים של הפוליסה, וברגע שאנחנו צריכים להשתמש בה, אז מממשים אותה וכך מקבלים מענה על פי הצורך.

התשלום נקבע על פי פרמטרים שונים, בהתאם לסוג הפוליסה. זה יכול להיות על פי גיל ומצב בריאותי (ביטוח חיים, ביטוח בריאות), על פי שנות וותק וניסיון עבר (ביטוח רכב), רזומה ומוניטין מקצועי (פוליסה אחריות מקצועית), שווי הנכס והרכוש (ביטוח דירה, ביטוח עסק) ועוד. כאשר בכל אחת מהפוליסות התנאים משתנים לפי הצורך.

למשל, במקרה של פוליסת בריאות, אנחנו נוכל לממש אותה בכל פעם כשנצטרך לעבור טיפול, בדיקה או כל דבר אחר ונרצה לעשות זאת באופן פרטי ולא דרך הקופה. ביטוח חים נוכל ליהנות בזמן הפנסיה, אם אנחנו מאבדים את כושר העבודה שלנו או שהמוטבים שלנו ייהנו ממנה, אחרי הסתלקותנו מהעולם.

ישנן פוליסות שאנחנו נהנה מהן באופן ישיר, ישנן פוליסות שנועדו להגן עלינו מפני תביעות של אחרים (ביטוח רכב במקרים מסוימים, פוליסה אחריות מקצועית) וישנן פוליסות שהמוטבים שלנו ייהנו מהן. כמו כן, ישנן פוליסות שאנחנו נהנה כתוצאה ממשהו שקורה לנו, וישנן פוליסות שנוכל להשתמש בהן, אם קורה משהו לרכוש שלנו (רכב, דירה, עסק ועוד).

כיצד רוכשים פוליסות ביטוח

ראשית, יש לבחון מה הפוליסה מציעה, כיצד בדיוק אפשר ליהנות ממנה, ואיך היא יכולה להגן עלינו. למשל, מה הם התנאים בעזרתם נוכל לקבל את כל מה שמצויין בפוליסה.

שנית, אנחנו צריכים לבחון את השאלה, עד כמה הפוליסה באמת מכסה את כל מה שצריך להיות חשוב עבורנו. זאת על מנת שאנחנו נוכל להפיק ממנה את התועלת הרלוונטית. כך לא נמצא את עצמנו לא מכוסים מפני פרט כזה או אחר.

שלישית, אנחנו צריכים לבחון את המוניטין והשירות של חברת הביטוח. בין היתר, בכל מה שקשור לתביעות. זאת על מנת שלא נמצא את עצמנו בסיטואציה, בה אנחנו רוכשים פוליסה אך החברה מערימה קשיים במימושה, ומשאירה אותנו ללא מענה, בדיוק כשאנחנו זקוקים לה.

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
איך הכי כדאי להשקות את הגינה
השקיה נכונה היא המפתח לגינה פורחת. אם יש לכם גינה...
כשאתם זקוקים לעזרה משפטית יש מי שעומד לצדכם
גם אזרחים נורמטיביים לגמרי נזקקים לשירותי עורך דין בהזדמנויות שונות...
הכירו את המעצבת שהופכת בתים לאמנות מגורים
אלה מורגן היא דמות מובילה בתעשיית עיצוב הפנים בישראל, עם...
איך מטפלים בקשיים רגשיים ולמה זה כל כך חשוב
מחלה בנפש, לא משנה מדוע זו הופיעה, היא מחלה לכל...
מדריך מקיף לתושבי גבעתיים על איך לכבוש את מבחן ה-GMAT
מבחן ה-GMAT, המהווה שער הכניסה לתוכניות MBA יוקרתיות רבות ברחבי...
מה אפשר לייצר באמצעות הדפסה 3d?
מדפסות תלת מימד מהוות כיום את אחד המוצרים המתקדמים ביותר...
איך הרכב מוסיקלי משפיע על האירוע שלכם?
שיקול חשוב לכל מי שמתכנן אירוע בלתי נשכח הוא האם...
איך בוחרים נכון ריצוף לבית
יש לריצוף של הבית השפעה רבה על העיצוב, המראה הכללי...
מוזיקה לאירועים דתיים
היהדות עשירה במסורות ובסמלים, וכך גם האירועים בה, אשר מהווים...
איך יוצרים אירוע מרשים ומכובד?
חברות רבות בישראל כבר רגילות לסטנדרטים הגבוהים של אירועי חברה...