Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

למה כדאי לשים לפני שפותחים תיק השקעות (טיפים)

למה כדאי לשים לפני שפותחים תיק השקעות (טיפים)
קרדיט תמונה pexels

פתיחת תיק השקעות מוגדרת כפעולה קלה מתמיד. ניתן לפתוח תיקי השקעות בגופים פיננסיים שונים, החל מבנקים השונים וכלה בבתי השקעות ובחברות ביטוח. הטיפ הראשון הוא לוודא כי פותחים את התיק אצל גוף מוכר, שעומד בתנאי הרישוי המקובלים. אך מעבר לכך, יש לנו עוד כמה וכמה טיפים חשובים שיעשו לכם סדר. 

מתי הזמן הנכון לפתוח תיק השקעות 

הבורסה אף פעם לא נמצאת במצב סטטי. תמיד ישנם אירועים מסביב שמשפיעים על חלק גדול מניירות הערך. לאור התנודתיות הקיימת, רבים שואלים האם עכשיו הוא הזמן הנכון להיכנס לשוק ולפתוח תיק השקעות. אם מישהו מנסה לומר לכם שממש עכשיו זה הזמן הכי טוב או ממש עכשיו בהחלט לא, אפשר להטיל ספק בדבר. אין ספור מומחי השקעות ניסו לתזמן את השוק ונכשלו. אף אחד לא באמת יודע עד הסוף האם בקרוב יגיעו ירידות חדות או עליות חדות. מה שכן אפשר לדעת לגבי תיק השקעות  זה שמי שמהסס בלי סוף, פשוט נשאר בחוץ. אפשר לומר שיש פה מוטיב של בשלות אישית. מי שמרגיש מוכן פסיכולוגית להיכנס להשקעות, פותח תיק. מי שלא מרגיש מוכן, בדרך כלל יעדיף להמתין. 

גיוון זה שם המשחק 

מכיוון שאף אחד לא יודע מה צפוי מחר בשוק ההון, הרעיון הכללי הוא גיוון. ניהול תיק השקעות מגוון, אומר שלא שמים את כל הביצים בסל אחד. חשוב להקפיד לשלב כל מיני סוגי ניירות ערך, אשר "מתנהגים" באופן שונה זה מזה. לדוגמא, אם מישהו משקיע אך ורק במניות של חברות רכב, אבל נוצר מצב שמשפיע על כל שוק הרכב, אז כל המניות הללו יירדו. לעומת זאת, מי שמשקיע במניות (וגם ניירות ערך אחרים), לא יושפע באופן דרמטי משינוי בענף כלכלי מסוים. 

להכיר מוצרי השקעה שונים ומושגים 

במידה ואתם רוצים לנהל בעצמכם את התיק ולא להיעזר במישהו כמו ברוקר או יועץ, השקיעו זמן בהבנה של מוצרי השקעה שונים. הבינו בסוגי מניות, יתרונות וחסרונות של אג"ח, דירוג של אג"ח, דוחות כספיים, ניתוח טכני. 

עלויות של ניהול תיק השקעות 

עוד דבר שמומלץ לשים אליו לב לפני שפותחים תיק השקעות, זה העלויות. בתיק השקעות ישנם סוגים שונים של עמלות. ישנן עלויות של קניה, מכירה, וגם אחזקה. במידה שקונים ניירות מסוימים, עשויות להיות עלויות נוספות כגון המרת מט"ח בניירות ערך זרים או עלויות וכן עמלות נוספות. לכן, אם אתם בוחרים היכן לפתוח את תיק ההשקעות, בררו כל מה שצריך לדעת על העלויות. במידה שאתם עומדים להשקיע סכומים גדולים, אל תהססו לנסות להתמקח. הפחתת עלויות ניהול התיק תאפשר לכם לעלות את התשואה שתקבלו לאורך זמן. 

אלמנט הגיל 

יש הממליצים להתייחס לגיל של המשקיע וכמובן גם לתוכניות העתידיות לגבי השימוש ברווחים. לדוגמא, אנשים צעירים יחסית, פחות מושפעים מירידות בבורסה, משום שלאורך זמן יש סיכוי לא רע שהשווקים יחזרו לעלות והתיק יהיה רווחי. אנשים מבוגרים יותר, או משקיעים שעשויים להזדקק לכספים למטרות שונות בתוך פרק זמן קצר יחסית, עשויים להינזק בתקופה של ירידות (משום שחסר זמן שבו השווקים יעשו תיקון ויחזרו לעלות). 

כמה באמת כדאי להשקיע בתיק השקעות 

אין תשובה מוחלטת לשאלה כמה להשקיע. אבל כן ניתן לציין טיפ חשוב. אל תשימו בתיק ההשקעות סכומי כסף שאם תפסידו אותם, תגיעו להסתבכות כלכלית, תצטרכו למכור את הבית, לסגור את העסק וכדומה. 

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
הכשרה מקצועית ומוסמכת
במידה ושקלתן להצטרף לעולם המיוחד של טיפול בנשים בזמן ההיריון...
איך להחזיר את העניין וההנאה לחיי המשפחה שלכם?
שמירה על להבת הזוגיות היא לא דבר של מה בכך,...
קניית דירה – על שום מה ולמה
רכישת דירה, בין אם למגורים או להשקעה, היא החלטה משמעותית...
איך הכי כדאי להשקות את הגינה
השקיה נכונה היא המפתח לגינה פורחת. אם יש לכם גינה...
כשאתם זקוקים לעזרה משפטית יש מי שעומד לצדכם
גם אזרחים נורמטיביים לגמרי נזקקים לשירותי עורך דין בהזדמנויות שונות...
הכירו את המעצבת שהופכת בתים לאמנות מגורים
אלה מורגן היא דמות מובילה בתעשיית עיצוב הפנים בישראל, עם...
איך מטפלים בקשיים רגשיים ולמה זה כל כך חשוב
מחלה בנפש, לא משנה מדוע זו הופיעה, היא מחלה לכל...
מדריך מקיף לתושבי גבעתיים על איך לכבוש את מבחן ה-GMAT
מבחן ה-GMAT, המהווה שער הכניסה לתוכניות MBA יוקרתיות רבות ברחבי...
מה אפשר לייצר באמצעות הדפסה 3d?
מדפסות תלת מימד מהוות כיום את אחד המוצרים המתקדמים ביותר...
איך הרכב מוסיקלי משפיע על האירוע שלכם?
שיקול חשוב לכל מי שמתכנן אירוע בלתי נשכח הוא האם...