Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

למה צריך לבצע בדיקות גנטיות?

למה צריך לבצע בדיקות גנטיות?
קרדיט - Canva

בדיקה גנטית יכולה לסייע באבחון הפרעות גנטיות או מחלות הנגרמות על ידי מוטציות גנטיות ספציפיות. על ידי ניתוח ה-DNA, בדיקות גנטיות יכולות לזהות מוטציות הקשורות למצבים מסוימים, לספק אבחנה ולהנחות תוכניות טיפול מתאימות. בדיקה גנטית יכולה להעריך את הסיכון של אדם לפתח מחלות מסוימות ולזהות וריאנטים גנטיים שמגבירים את הסבירות לפתח מצבים כמו סרטן, מחלות לב וכלי דם או מחלת אלצהיימר. המידע המתקבל מהבדיקות הגנטיות מאפשר לאנשים לנקוט באמצעים יזומים למניעה או לטיפול מוקדם. כמו כן, על ידי ניתוח המבנה הגנטי, ניתן לקבוע כיצד אדם עשוי להגיב לתרופות ספציפיות ובכך להתאים תוכניות טיפול מותאמת אישית, לייעל את בחירת התרופות ולמזער תגובות שליליות או חוסר יעילות.

חשיבותה של הבדיקה הגנטית בתכנון משפחה

בדיקות גנטיות הן חשובות גם מהפן המשפחתי, כאשר רוצים להביא ילדים לעולם ולעשות זאת בצורה חכמה כדי למנוע סיבוכים פוטנציאלים של האם והעובר. לבדיקות גנטיות יש תפקיד מכריע בהחלטות תכנון המשפחה, הן יכולות לזהות מוטציות גנטיות שעלולות לעבור בתורשה ולהעביר לצאצאים. זוגות עם סיכון גבוה לשאת הפרעות גנטיות ספציפיות יכולים לעבור בדיקות גנטיות בהריון כדי להבין את הסבירות להעביר את התנאים הללו לילדיהם. הבדיקה הגנטית עוזרת גם לזהות נשאים של מוטציות גנטיות שיכולות לעבור לצאצאים, גם אם הנשאים לא מראים תסמינים של המצב הבריאותי בעצמם. בדיקת נשאות חשובה במיוחד להפרעות גנטיות רצסיביות, שבהן שני ההורים חייבים להיות נשאים כדי שהמצב יתבטא בילדיהם. המידע מאפשר קבלת החלטות מושכלות לגבי אפשרויות להרחבת המשפחה, כמו הבחירה בין אימוץ לבין טיפולי פוריות, בדיקות טרום לידתיות, התערבות מוקדמת ועוד.

בדיקה על ידי רופאים מומחים

בדיקות גנטיות צריכות תמיד להתבצע בהנחיית אנשי מקצוע בתחום הבריאות ויועצים גנטיים, שיכולים לעזור לפרש את התוצאות, לספק ייעוץ מתאים ולסייע לאנשים בקבלת החלטות מושכלות על סמך התוצאות. לבדיקה גנטית מקצועית ואיכותית, פנו אל פרופ' ציפי פליק-זכאי – רופאה מומחית המתמקדת ברפואת ילדים וגנטיקה אנושית. פרופ' פליק-זכאי הקימה וכיום היא מנהלת את המכון לגנטיקה של האדם במרכז הרפואי לגליל בנהריה. היא מציעה שירותי ייעוץ גנטי בתחומים מגוונים, ביניהם, גנטיקה של סרטן, בדיקות טרום לידתיות, הפרעות נוירו גנטיות ומחלות נדירות הנובעות ממוטציות DNA. עם מומחיותה ומחויבותה הבלתי מעורערת, היא מציעה הדרכה ותמיכה יקרי ערך לאנשים הפונים אליה לסיוע בהבנת הפרופיל הגנטי שלהם ובחירה מושכלת בנוגע לטיפול הרפואי שלהם.

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
הכשרה מקצועית ומוסמכת
במידה ושקלתן להצטרף לעולם המיוחד של טיפול בנשים בזמן ההיריון...
איך להחזיר את העניין וההנאה לחיי המשפחה שלכם?
שמירה על להבת הזוגיות היא לא דבר של מה בכך,...
קניית דירה – על שום מה ולמה
רכישת דירה, בין אם למגורים או להשקעה, היא החלטה משמעותית...
איך הכי כדאי להשקות את הגינה
השקיה נכונה היא המפתח לגינה פורחת. אם יש לכם גינה...
כשאתם זקוקים לעזרה משפטית יש מי שעומד לצדכם
גם אזרחים נורמטיביים לגמרי נזקקים לשירותי עורך דין בהזדמנויות שונות...
הכירו את המעצבת שהופכת בתים לאמנות מגורים
אלה מורגן היא דמות מובילה בתעשיית עיצוב הפנים בישראל, עם...
איך מטפלים בקשיים רגשיים ולמה זה כל כך חשוב
מחלה בנפש, לא משנה מדוע זו הופיעה, היא מחלה לכל...
מדריך מקיף לתושבי גבעתיים על איך לכבוש את מבחן ה-GMAT
מבחן ה-GMAT, המהווה שער הכניסה לתוכניות MBA יוקרתיות רבות ברחבי...
מה אפשר לייצר באמצעות הדפסה 3d?
מדפסות תלת מימד מהוות כיום את אחד המוצרים המתקדמים ביותר...
איך הרכב מוסיקלי משפיע על האירוע שלכם?
שיקול חשוב לכל מי שמתכנן אירוע בלתי נשכח הוא האם...