Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

למה תינוק פולט ואיך מתמודדים עם התופעה?

למה תינוק פולט ואיך מתמודדים עם התופעה?

אחת התופעות השכיחות ביותר בקרב תינוקות היא הפליטות, שגם אם היא מהווה מטרד (התשובה אגב כנראה תהיה חיובית), ברוב המקרים לא תהיה חריגה. ובכל זאת רבים מההורים שואלים את עצמם למה תינוק פולט והאם כן יש מה לעשות כדי להקל עליו?

ראשית כל נסביר את התופעה; כאשר תינוק אוכל, המזון עובר מפיו דרך הוושט אל הקיבה. בין הוושט לקיבה ישנו שסתום שתפקידו הוא לאפשר מעבר חד כיווני בלבד של המזון אל הקיבה, וכך למנוע עלייתו חזרה כלפי הוושט. כשהשסתום לא פועל כראוי או במקרה שלנו, עדיין לא בשל, המזון שיירד לקיבה עלול לעלות שוב בחזרה. מהסיבה שכפי שציינו השסתום עדיין לא בשל, אך חשוב לציין כי התופעה תחלוף מעצמה כעבור מספר חודשים כשהמערכות יתפתחו.

למה תינוק פולט והאם זה מסוכן

אחרי שהבנתם למה תינוק פולט הרשו לנו להרגיע אתכם עוד קצת. החדשות הטובות הן שפליטות של תינוקות אינן מסוכנות. כל התינוקות פולטים מידי פעם, אבל כמו כל תופעה אחרת חשוב לעקוב אחריה ולבחון את הכמות והתדירות של הפליטות. מתי כן כדאי לגשת לרופא?

  • כשהתינוק פולט ארוחות שלמות – השאלה למה תינוק פולט צריכה להתחיל להטריד אתכם כשהתינוק פולט בכמויות גדולות, כאשר הפליטה היא גושית או בסמוך מיד למועד ההאכלה. זאת מכיוון שריבוי פליטות עלול לפגוע בעלייה תקינה במשקל התינוק ולהביא לחוסר תזונתי ואף עלול להצביע על בעיה בעיכול המזון.
  • קוצר נשימה – הוושט נמצאת בחלקה בבית החזה, וכאשר חלק מהמזון החומצי עולה חזרה מהקיבה, הוא עלול להגיע לריאות ולהביא להתקפים דמויי שיעול, אסטמה או דלקות חוזרות בריאות. יש לבדוק האם התופעה קשורה לרפלקסים.
  • בכי ואי שקט – כשהמזון עולה מהוושט וחושף אותה לחומציות מהקיבה, במקרים אחדים עלולה להתפתח בוושט דלקת מקומית שתביא לדימום וכאבים בזמן הפליטה. אם שמתם לב שהתינוק הפולט נמצא באי שקט וכאבים, גשו לרופא.
  • הקאות לעתים תכופות – תינוק שמקיא ללא תסמינים מקדימים אחרים, עלול לסבול ממחזור תזונתי שיפגע בהתפתחות שלו. על כן, מומלץ לגשת לרופא ולבחון ממה נובעות ההקאות הללו.

קצת על הקשר בין פרוביוטיקה ופליטות

הידעתם? לפרוביוטיקה יש השפעה חיובית על פליטות. פרוביוטיקה זהו שם כולל לחיידקים חיוביים המשפיעים לטובה על גופנו בעת צריכתם; אם כחלק מהמזון עצמו או כתוסף. כדי לענות על השאלה למה תינוק פולט או לכל הפחות לנסות למנוע פליטות בעתיד, מומלץ מאוד לבדוק אם משולב במזון מרכיב פרוביוטי הקרוי לקטובצילוס ראוטרי.

חיידק פרוביוטי זה קיים באופן טבעי בחלב האם, והוא מסייע למערכת העיכול של התינוק; החל מהפחתת משך בכי התינוק בקרב תינוקות הסובלים מקוליק, הפחתת תדירות הפליטות, שיפור התנועתיות של מערכת העיכול, ועוד. במקרים רבים ניתן למצוא אותו בתחליפי חלב שונים, אותם ניתן להשיג כיום ברשתות הנבחרות. זכרו, אמנם לא מדובר על תופעה חריגה, אך אם ניתן להקל עליה – מה טוב!

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
קניית דירה – על שום מה ולמה
רכישת דירה, בין אם למגורים או להשקעה, היא החלטה משמעותית...
איך הכי כדאי להשקות את הגינה
השקיה נכונה היא המפתח לגינה פורחת. אם יש לכם גינה...
כשאתם זקוקים לעזרה משפטית יש מי שעומד לצדכם
גם אזרחים נורמטיביים לגמרי נזקקים לשירותי עורך דין בהזדמנויות שונות...
הכירו את המעצבת שהופכת בתים לאמנות מגורים
אלה מורגן היא דמות מובילה בתעשיית עיצוב הפנים בישראל, עם...
איך מטפלים בקשיים רגשיים ולמה זה כל כך חשוב
מחלה בנפש, לא משנה מדוע זו הופיעה, היא מחלה לכל...
מדריך מקיף לתושבי גבעתיים על איך לכבוש את מבחן ה-GMAT
מבחן ה-GMAT, המהווה שער הכניסה לתוכניות MBA יוקרתיות רבות ברחבי...
מה אפשר לייצר באמצעות הדפסה 3d?
מדפסות תלת מימד מהוות כיום את אחד המוצרים המתקדמים ביותר...
איך הרכב מוסיקלי משפיע על האירוע שלכם?
שיקול חשוב לכל מי שמתכנן אירוע בלתי נשכח הוא האם...
איך בוחרים נכון ריצוף לבית
יש לריצוף של הבית השפעה רבה על העיצוב, המראה הכללי...
מוזיקה לאירועים דתיים
היהדות עשירה במסורות ובסמלים, וכך גם האירועים בה, אשר מהווים...