Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

לקראת יום השואה – סקירת פרויקטים לשורדי השואה בגבעתיים

לקראת יום השואה – סקירת פרויקטים לשורדי השואה בגבעתיים
עיריית גבעתיים

בגבעתיים חיים כיום כ 2,200 שורדי שואה. עיריית גבעתיים מוצאת חשיבות רבה בסיוע לשורדי השואה הן ברמה החברתית והן ברמת הסיוע למצות את זכויותיהם ולהתקיים בכבוד ומפעילה אין ספור מסגרות ופעילויות לשורדים. להלן חלק מהפעילויות המוצעות

סקירת פרויקטים לשורדי השואה בגבעתיים
עיריית גבעתיים

 

מועדון קפה אירופה – קפה אירופה הוא מועדון חברתי, המהווה מקום מפגש קבוע לשורדי השורה ובנוסף מתקיימות בו פעילויות רבות כגון הרצאות, הופעות וריקודים כולל מספר טיולים בשנה ו2 כנסים פעם בשנה בשיתוף שולחן עגול.. בקפה אירופה משתתפים מאות  שורדי שואה בכל שבוע והעיריה דואגת גם לספק לשורדי השואה גם הסעות. המועדון והפעילויות המתקיימות בו הנן פרי שיתוף פעולה בין עיריית גבעתיים למועדון עם ליונס גור אריה.

מועדון מפגש בשני – מועדון הרצאות המתקיים אחת לשבועיים, בימי שני לעשרות ניתולי שואה הפוקדים את המועדון בקביעות. מעבר להרצאות, מספר פעמים בשנה, המועדון עורך גם סיורים מודרכים חווייתיים בארץ. המועדון מנוהל בשיתוף פעולה עם ליונס גבעתיים.

פרויקט סל"ב (סל שירותים בבית) לשורדי שואה המרותקים לביתהם – מדובר בפרויקט חשוב, אשר במסגרתו מגיעים אנשי מקצוע לשורדי שואה המרותקים לביתם (אלו שכבר כמעט לא יוצאים מביתם או לא יוצאים כלל). מדובר באנשי מקצוע פרילנסרים העובדים עם שורדי השואה דרך הפרויקט-  התעמלות (4 מדריכים), אומנות (1)  גינון וטיפול בבעלי חיים. סה"כ שורדי שואה שקיבלו טיפול ושירות בפרויקט- כ 125 שורדי שואה השתתפו בפרויקט (קיבלו סדרה של מפגשים עם איש מקצוע) . יודגש כי הפרויקט מיועד רק לשורדי שואה המרותקים לבתיהם.

פרויקט נקודת  זכות – פרוייקט למיצוי זכויותיהם של שורדי השואה, אשר במסגרתו אחת לחודש עורכת דיןשנפגשת אישית עם ניצולי שואה ומשפחותיהם, במשרדי העירייה או בבית, בכדי לסקור ביחד אפשרויות שונות למיצוי זכויותיהם, כולל טיפול מלא בכל התהליך מול כלל הדופים. ההתייעצות עם העמותת אביב, המפעילה את הפרוייקט למיצוי זכויות, אינה כרוכה בתשלום.

סקירת פרויקטים לשורדי השואה בגבעתיים
עיריית גבעתיים

פרויקט צילום בין דורי בשיתוף עם ביה"ס קלעי – הפרויקט החל לפעול לראשונה בפברואר השנה, במסגרתו נפגשו 13 שורדי שואה עם 13 תלמידים לסדנת צילום ייחודית. שורדי השואה ובני הנוער עוברים שיעורי צילום ויוצאים לשטח כשהם עובדים בזוגות בבן/בת נוער עם שורד/ת שואה. הסדנה תסתיים ביוני ובסופה צפויה להתקיים תערוכת צילומים

סדנת כתיבה יוצרת – עשרות משתתפים עברו השנה סדנה אינטימית וחשובה לכתיבה יוצרת בהדרכת אשת התוכן דנה דרילינגס. הסדנא איפשרה לכל אחד מהמשתתפים לכתוב ולבטא את אשר על ליבו ובמקביל להתחבר ליתר המשתתפים, שחשפו סיפורים אישיים מרגשים שחיברו ביניהם.

טקס גיבורות היופי – גבעתיים משתתפת זו השנה השנייה באירוע "גיבורות היופי " מיזם חברתי אישי הנערך במסגרת ציון אירועי יום השואה,  זהו אירוע א-פוליטי ,הנערך כולו בהתנדבות מלאה וממומן מתרומות, מובילה אותו  אל"מ רונית לב .שנה שעברה השתתפו שלוש נציגות מגבעתיים והשנה משתתפת באירוע השורדת  המבוגרת ביותר מגבעתיים –  סוניה רוזנבלום בת ה- 99.

קהילה תומכת לשורדי שואה גבעתיים מדוב בקהילה תומכת הכוללת כיום  כ- 180 שורדי שואה. זוהי קהילה תומכת פעילה מאד, הכוללת אב קהילה ומגוון שירותים לשורדי השואה, כולל מערך סיוע במצוקה וקשר ישיר וקבוע. ההצטרפות לקהילה הינה במחיר מסובסד לשורדי שואה שנרשמים דרך הרווחה ( 25 ₪ בלבד)

עכשיו זה הזמן–  פרויקט בבתים של שורדי השואה בשיתוף פעולה עם עמותת מט"ב. גבעתיים הינה חלק מהמיזם להתמודדות עם תופעת הבדידות בקרב ניצולי שואה, זאת לאור ההבנה כי אחת המצוקות הגדולות ביותר של ניצולי השואה היא תחושת הבדידות. המתנדבים המתקבלים לפרוייקט לפרויקט, מגיעים ל מפגש שבועי אחד לפחות עם ניצול/ת שואה, למשך שעתיים.  מתנדבים לפרויקט מקבלים הכשרה ייעודית, שמהותה מתן כלים ואמצעים חברתיים שיסייעו להם  במהלך הפרויקט.

הקרן לרווחת נפגעי שואהתכנית "מחוברים" להדרכת מחשב ביתית לשורדי השואה. חיבור ניצולי שואה לטכנולוגיה. עיריית גבעתיים והקרן מחברות בין ניצולי שואה, המעוניינים ללמוד להשתמש במחשב ובאינטרנט  לבין מתנדבים מטעם הקרן המלמדים אותם כיצד להשתמש במחשב. ניצולים אשר אין בביתם מחשב, יכולים גם לבקש מחשב מהקרן שיישאר בביתם יחד עם חיבור לאינטרנט (מותנה בבדיקת קריטריונים מסויימים ובקבלת מתנדב באופן קבוע). הפרוייקט מתקיים בשתי מתכונות: האחת, בשיתוף רשת אורט, באמצעות מתנדבים תלמידי תיכון והשניה באמצעות מתנדבים בוגרים מטעם הקרן.

אירוע בר/בת מצווה – עשרות שורדי שואה, יצאו לאירוע בר/בת מצווה בכותל המערבי בירושלים. האירוע מיועד לשורדי שואה, אשר בעקבות המאורעות הקשים לא זכו לחגוג את אירוע בר או בת המצווה שלהם והעירייה, בשיתוף הקרן למורשת הכותל, עורכת להם אירוע משותף, הכולל טיול, טקס בר ובת מצווה ברחבת הכותל וארוחה משותפת באולם אירועים. בסיום האירוע כל המשתתפים מקבלים תעודת בר/בת מצווה.

בנוסף, עורכת העירייה באמצעות מנהל החינוך והנוער, אין ספור פעילויות בינדוריות עם שורדי השואה הכוללות טקסים משפותפים לחגים, פעילויות יעודיות, פעולות התנדבות של בני נוער עם שורדי השואה ועוד.

התוכן כי חם במקומונט גבעתיים
מה אפשר לייצר באמצעות הדפסה 3d?
מדפסות תלת מימד מהוות כיום את אחד המוצרים המתקדמים ביותר...
איך הרכב מוסיקלי משפיע על האירוע שלכם?
שיקול חשוב לכל מי שמתכנן אירוע בלתי נשכח הוא האם...
איך בוחרים נכון ריצוף לבית
יש לריצוף של הבית השפעה רבה על העיצוב, המראה הכללי...
מוזיקה לאירועים דתיים
היהדות עשירה במסורות ובסמלים, וכך גם האירועים בה, אשר מהווים...
התייחסות מחמירה לעבירות אלימות במשפחה- איך הדבר בא לידי ביטוי?
עבירות אלימות במשפחה נתפסות בעיני החוק ובכלל בעיני החברה בתור...
שינה איכותית ובריאה
על מנת שתוכלו לישון בצורה נוחה במיוחד תוכלו לעשות שימוש...
בכל מקום שיש בו צנרת יש פוטנציאל לבעיה
צנרת תקנית לא אמורה לסבול מבלאי או בעיות מיוחדות בתוך...
מגישים מועמדות לתפקיד בטחוני? ודאו שאין רישום משטרתי
במיוחד בגיל צעיר אנשים שאין להם רקע פלילי אלא מגיעים...
עיצוב הבית מתחיל בכם
כל מעצבת פנים שתשכרו לעבוד על עיצוב הבית שלכם תשב...
10 ערים מומלצות לטיול באירופה
באירופה ישנן ערים רבות ומרתקות שראויות לביקור. כל עיר מציעה...